Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Har en idé til et produkt; hvor går jeg hen med det? (Sgr. Ingeniør - tror jeg. :) )

Side 1 ud af 1 (7 indlæg)
  • 1
Fra Kbh
Tilmeldt 14. Nov 15
Indlæg ialt: 13
Skrevet kl. 18:03
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej!

Jeg står med en idé til et produkt, der altså både skal udvikles, producers og markedsføres; der findes ikke noget tilsvarende, og behovet er, vil jeg mene, massivt.

Der skal en ingeniør til at designe det, så skal det produceres (Kina?) og så skal der sendes mails rundt til potentielle kunder, hvilket er et massivt segment af fødevarebranchen.

Derudover bliver der brug for et patent (gider ikke ha', at alle render med idéen), men.. - Hvad gør jeg..?

Bortset fra at idéen er original, at behovet er massivt og solidt og, at der vil være en massiv omsætning på produktet, globalt, så er jeg ene førtidspensionist, der ikke har en meter forstand på noget som helst forretningsorienteret.

Hvad gør jeg for at få mit produkt designet, produceret, pantenteret og lanceret..?

Håber på svar :)

Dbh

Sims

Tilmeldt 21. Nov 18
Indlæg ialt: 378
Skrevet kl. 18:15
Hvor mange stjerner giver du? :

Simon:
og så skal der sendes mails rundt til potentielle kunder

Hvilket er ulovligt (spam), hvis du ikke først indhenter deres samtykke. :-)

---

Du kan starte med at søge hjælp hos: https://opfind.nu/ , hvor dit først mål må være at få udarbejdet en prototype og søge patent.

Tilmeldt 4. Mar 11
Indlæg ialt: 291
Fra  SIDWAVE Skrevet kl. 20:19
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 1,0 stjerner givet af 1 person

ja det er fint, at man har verdens bedste ide, og et stort behov.

men når man ikke kan lave det selv, så ender det med at ingeniøren som du vil betale for at designe det, sidder med hele opfindelsen.

medmindre denne ingeniør skal rende med hele successen, skal han være ansat i dit firma som lønarbejder :)

dem der har penge, ansætter andre folk til at lave det hele, og bliver rige på det. sådan er det.

det er et meget stort problem at du ikke selv kan lave produktet.

man kan ikke tage patent på en ide, der skal være fremstillet en faktisk ting, førend du kan få patent!

det er en langvarig og dyr process.

for at komme nogen vegne med dette, bør du tale med et dansk fødevarefirma om at udvikle det, og det kommer til at ende med at du bliver ansat i virksomheden, og at de render med størstedelen af pengene.

sådan fungerer det desværre...

p.s. det er spam og ulovligt at sende mails til folk om de vil købe noget, det er også en meget amatøragtig måde at sælge noget på
du har brug for dyr markedsføring, måske tv reklamer, sådan som du om taler produktet. du siger der er massivt behov, så er du nødt til i tv. det koster 50000 som minimum hos TV2, det koster over 100000 at producere en ordentlig tv reklame hos et ordentligt bureau.

find ud af hvilken fødevarevirksomhed der ku tænkes at ville være med på ideen, og tag den derfra.

Tilmeldt 4. Mar 11
Indlæg ialt: 291
Fra  SIDWAVE Skrevet kl. 20:21
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 1,0 stjerner givet af 1 person

den med "det skal produceres i kina" er amtørens kendetegn, der tror at man opnår en profit, ved bare at producere alt i billige kina.

du aner ikke hvad du har gang i :)

#1 tænk dig om
#2 vær konkret
#3 kontakt en dansk virksomhed der egner sig til opgaverne

Tilmeldt 4. Mar 11
Indlæg ialt: 291
Fra  SIDWAVE Skrevet kl. 20:28
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 1,0 stjerner givet af 1 person

lad os se på det her

"Hvad gør jeg for at få mit produkt designet, produceret, pantenteret og lanceret..?"

#1 beskriv produktet med ord - hvad er det, hvad skal det kunne, funktion

#2 opret et firma, og ansæt 1 mand til at gøre arbejdet (du skal have penge til løn)

#3 nu kan du tage patent på det. det kan tage flere år og koste 300000, det kommer an på hvor smart du er

#4 herefter kan du sende det i produktion lige hvor du vil, til en pris du har råd til at betale

#5 nu skal du have det ud i butikkerne... ansæt sælgere til at kontakte og sælge produktet, hos fysiske butikker og på nettet (sælgeren skal også ha løn)

Tilmeldt 1. Mar 18
Indlæg ialt: 33
Skrevet kl. 08:02
Hvor mange stjerner giver du? :

Man laver ikke bare lige et produkt. Eller sagt på en anden måde. Du kan sagtens hyre nogen til at designe et produkt der kan produceres i Kina eller hvor du nu vil producere det, men du vil højst sandsynligt rende ind i en hulens masse problemer undervejs og ende med at bruge alle dine eller investorers penge.

Udvikling tager tid og mange interationer at ramme rigtigt.

Stil dig selv nogle spørgsmål:
1) hvordan ved du at det ikke kun er dig der synes at det her er en god ide?
2) hvordan ved du at der er non der vil købe til at det giver mening at lave en virksomhed ud af det?
3) hvordan finder du allerede på forhånd ud af hvad folk vil betale for dit produkt, og på den måde kan prøve at estimere om en virksomhed giver mening.
4) opvej det ift til potentielle produktionsomkostninger. Husk på at startomkostninger på produktion er høje, og lav volume produktion koster mere. I Kina gider de ikke snakke med dig med mindre at du skal have mange emner produceret
5) patenter er dyre, og ud over et dyrt patent skal du også have råd til at hive folk i retten hvis de bryder dit patent = dyrt dyrt dyrt. Drop til at starte med ideen om patentet til du har en prototype og folk der vil købe. Få derefter en investor ind og få skaffet dig dit patent. Derudover skal det siges ar hvis din ide er god nok er der nok nogens er skal kopiere det på den ene eller anden måde.

Tilmeldt 7. Sep 09
Indlæg ialt: 21
Skrevet kl. 09:59
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Simon

Som de fleste nævner, er en form for en forretningsplan, altid en god ide.

Vedr. patent delen foreslår jeg, at du kontakter vores Kundeservice i Patent- og Varemærkestyrelsen. Vi taler hver dag med andre iværksættere, der har lignende udfordringer. Jeg er ret sikker på, at vi kan guide dig videre i processen – og det er helt uforpligtende at tale med os. Ring til os på 43 50 83 01.

 

Med venlig hilsen

 

Lonnie / Patent- og Varemærkestyrelsen

Side 1 ud af 1 (7 indlæg)