Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Danmark måske mest latterlige land for selvstændige!

Side 2 ud af 4 (40 indlæg)
Tilmeldt 24. Jun 07
Indlæg ialt: 14994
Fra  Cosmos Co Customfit.eu Skrevet kl. 12:01
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Danmark er måske verdens letteste land at drive virksomhed i, herunder at oprette virksomhed...

Så det der kan kun være udtalelser fra en, som aldrig har prøvet at drive firma udenfor DK, for så ville du med sikkerhed se meget anderledes på det :)

Billige designer Solbriller hos Customfit.eu

Tom Ford Solbriller -- Lacoste -- Carrera - Oakley - Chloe mm. Alt er på lager! Leveringstid 1-3 dage til DK.

Naturprodukter fra Cosmos Co. Argan olie - Kaktus olie - Grønt ler mm.

Link til Amino ekspertbloggen, hvor jeg skriver om lidt af hvert...

Tilmeldt 4. Oct 18
Indlæg ialt: 109
Skrevet kl. 12:25
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Ja det kan være lidt tungt men det er langt værre i Etiopien, believe me!!

Tilmeldt 21. Nov 18
Indlæg ialt: 378
Skrevet kl. 13:32
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Eksempel fra andet EU-land:

Når man hver måned skal indberette løn i Bulgarien, kan man ikke gemme oplysningerne i det offentliges systemer, så hver måned skal man taste alt forfra.

:-)

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46436
Fra  John Hannover Skrevet kl. 14:42
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

og man kunne blive ved - prøv at se på krav til kontoplan og regnskab for momsreg virk bare i nærtliggende Tyskland, og se på hvordan man afskediger folk i mange andre lande-  dybt kompliceret og og

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 24. Jun 07
Indlæg ialt: 14994
Fra  Cosmos Co Customfit.eu Skrevet kl. 15:18
Hvor mange stjerner giver du? :

Cookie - John Hannover:

og man kunne blive ved - prøv at se på krav til kontoplan og regnskab for momsreg virk bare i nærtliggende Tyskland, og se på hvordan man afskediger folk i mange andre lande-  dybt kompliceret og og

Enig! Hvis man ikke er uddannet indenfor revision, så kan man ikke lave sin egen bogføring, regnskab eller selvangivelse i Tyskland.

Og så er systemet lavet sådan, at alt foregår på standardsatser, dvs revisorerne tjener kassen! 

Selv det at oprette et selskab i Tyskland kræver, at du har en advokat og en notar indeover, nogle banker kræver også en revisor. Tænk lige hvad det koster af udgifter, alene til oprettelsen!

Billige designer Solbriller hos Customfit.eu

Tom Ford Solbriller -- Lacoste -- Carrera - Oakley - Chloe mm. Alt er på lager! Leveringstid 1-3 dage til DK.

Naturprodukter fra Cosmos Co. Argan olie - Kaktus olie - Grønt ler mm.

Link til Amino ekspertbloggen, hvor jeg skriver om lidt af hvert...

Tilmeldt 17. Dec 07
Indlæg ialt: 1876
Skrevet kl. 15:40
Hvor mange stjerner giver du? :

Fashion-Seller:

Danmark er måske verdens letteste land at drive virksomhed i, herunder at oprette virksomhed...

Så det der kan kun være udtalelser fra en, som aldrig har prøvet at drive firma udenfor DK, for så ville du med sikkerhed se meget anderledes på det :)

Administrativt og i markedsadgang, er det rigtigt at vi ligger godt til, men der er en grund til at vi er et af de lande i OECD hvor der er færrest selvstændige. For koret der er så glade for at puste det danske erhvervsklima op med lånte fjer, så skulle man måske spørge, hvor fantastisk det er når median indkomsten for selvstændige i landet er 25% lavere end median indkomsten for lønmodtagere, hvilket betyder at over halvdelen af selvstændige tjener væsentligt mindre end den dårligst betalte del af lønmodtagere.

Da mellem 2/3 og 4/5 lukker indenfor 5 år, og det næppe er dem det går bedst for der lukker, så skal man ikke glemme at der er nogle væmmelige rædselshistorier derude.

Vi har nogle af verdens dårligste investerings- og skattevilkår, og vores unge virksomheder er sjældent ret gode til at tjene penge. Der er en grund til at vi gennem 30-40 år har haft kæmpe underskud i forholdet mellem udenlandske investeringer i Danmark og danske investeringer i udlandet.

Der er noget meget bizart ved at vurdere forretningsklima uden at tage det økonomiske med.

Tilmeldt 12. Feb 19
Indlæg ialt: 9
Skrevet kl. 15:40
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 2,3 stjerner givet af 3 person

Kan huske da jeg selv skulle have erhvervskontoen. Skulle bruge 2 stks, en til drift og en til holding.

Skrev 17 banker ned på et stykke papir og ringede til dem allesammen, med div. informationer + en business canvas model.

11 banker ville have mig, hvis jeg også rykkede min private konto.

2 banker ville have mig, hvis jeg kun ville have erhvervskonto - men det var meget dyrt.

Endte med at vælge min egen bank, (DDB) som gjorde det hele gratis - dog fordi jeg er under 26.

Bare til info, om hvor latterligt det er - du har god grund til frustration.

Tilmeldt 17. Nov 16
Indlæg ialt: 148
Skrevet kl. 16:14
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 1,0 stjerner givet af 1 person

Du har fat i noget! Præcis det jeg vil frem til!

Tilmeldt 17. Dec 07
Indlæg ialt: 1876
Skrevet kl. 17:52
Hvor mange stjerner giver du? :

Rasmus:

Kan huske da jeg selv skulle have erhvervskontoen. Skulle bruge 2 stks, en til drift og en til holding.

Skrev 17 banker ned på et stykke papir og ringede til dem allesammen, med div. informationer + en business canvas model.

11 banker ville have mig, hvis jeg også rykkede min private konto.

2 banker ville have mig, hvis jeg kun ville have erhvervskonto - men det var meget dyrt.

Endte med at vælge min egen bank, (DDB) som gjorde det hele gratis - dog fordi jeg er under 26.

Bare til info, om hvor latterligt det er - du har god grund til frustration.

Om bankerne og reglerne er "latterlige" kan man da sagtens diskutere, og kravet om at en virksomhed har en bankkonto er vel rimelig nok.

Det man kan og bør diskutere i disse "hvidvasktider" og "socialmediatider" hvor man kan blive "lynchet" offentligt, som mange gjorde overfor Danske Bank bed den berømte Britta, hvor de blev hængt ud, men hvor det viste sig at være hos bagmandspolitiet, skat og socialministeriet tingene sejlede, så kan man ikke fortænke bankerne i at være påpasselige.

Hvorom alting er så så er det latterligt at fremhæve som nogen gør her at administration i Bulgarien ikke er oppe til Dansk standard. Undskyld men hvem ville tro det.

Det centrale er at vi her i landet betaler næstmest pr. capita for "servicen" fra den offentlige sektor, og så hjælper det ikke at "servicen" kun er dyr og ikke god!

Tilmeldt 20. May 07
Indlæg ialt: 595
Skrevet kl. 18:31
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 3,0 stjerner givet af 2 person

BroncofanDK:
Administrativt og i markedsadgang, er det rigtigt at vi ligger godt til, men der er en grund til at vi er et af de lande i OECD hvor der er færrest selvstændige. For koret der er så glade for at puste det danske erhvervsklima op med lånte fjer, så skulle man måske spørge, hvor fantastisk det er når median indkomsten for selvstændige i landet er 25% lavere end median indkomsten for lønmodtagere, hvilket betyder at over halvdelen af selvstændige tjener væsentligt mindre end den dårligst betalte del af lønmodtagere.

Nu får Danmark også skylden hvis et firma klarer sig dårligt og er ikke i stand til at tjene penge.

Side 2 ud af 4 (40 indlæg)