Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Dropshipping fra Kina til USA

Side 1 ud af 2 (11 indlæg)
Tilmeldt 28. Feb 19
Indlæg ialt: 3
Skrevet kl. 10:58
Hvor mange stjerner giver du? :
Hej Amino'er

Jeg har et IVS, hvor jeg dropshipper varer fra Kina og hovedsageligt til USA. På nuværende tidspunkt anvender jeg Billy til at bogføre mine fakturaer osv. Dog er jeg meget i tvivl om momsreglerne. Jeg har forsøgt at læse mig til det mange steder, men de fleste er modsigende og uklare. Jeg er udmærket klar over de lange leveringstider samt andre problemer, der kan opstå ved denne forretningsmodel og sørger for, at forventningsafstemme med kunderne. Jeg taler her udelukkende om reglerne.

Først og fremmest vil jeg gerne høre, hvordan momssatserne er ved salg til 3. land? De fleste af mine kunder er fra USA - skal jeg opkræve moms hos dem eller er det momsfrit?

Derudover vil jeg gerne vide, om jeg skal eksportør- eller importørregistreres. Kan se, at nogen siger det ene og nogen siger det andet. Sagen er bare den, at varen jo aldrig er hos mig, så jeg hverken importerer eller eksporterer selv?

Håber virkelig I kan hjælpe mig!

Mvh
Karlo
Tilmeldt 3. Feb 06
Indlæg ialt: 12654
Skrevet kl. 11:20
Hvor mange stjerner giver du? :

Du er ikke underlagt danske momsregler, da varen aldrig kommer til Danmark/EU.  Om der skal betales sales tax i USA må du snakke med de amerikanske myndigheder om.

SKAT må kunne oplyse som du skal eksportør registreres, personligt tvivler jeg på at du skal.

Tilmeldt 28. Feb 19
Indlæg ialt: 3
Skrevet kl. 11:23
Hvor mange stjerner giver du? :
Mange tak for det hurtige svar, Ravn!

Har det ikke noget at skulle have sagt mht danske momsregler at jeg jo er registreret i Danmark med dansk CVR?

Mvh
Karlo
Tilmeldt 3. Feb 06
Indlæg ialt: 12654
Skrevet kl. 12:21
Hvor mange stjerner giver du? :

okaydokay:
Har det ikke noget at skulle have sagt mht danske momsregler at jeg jo er registreret i Danmark med dansk CVR?

Nej for du handler jo ikke med DK/EU. Men du skal jo være dansk moms reg. hvis du har en omsætning på over 50.000 DKK indenfor 12 måneder.

Tilmeldt 28. Feb 19
Indlæg ialt: 3
Skrevet kl. 12:28
Hvor mange stjerner giver du? :
Yes, det er jeg også. Men lad os sige, at jeg udelukkende sælger til USA, skal jeg så bare nul-indberette hver gang, da handlen ikke er tillagt moms?
Fra Fredericia
Tilmeldt 27. Feb 12
Indlæg ialt: 564
Fra  Watchfelt.dk - Moderne ure for den stilbevidste. Skrevet kl. 21:05
Hvor mange stjerner giver du? :

Hey.
Du skal ikke betale moms i USA, da du køber fra Kina. De er stadigvæk underlagt den gamle lovgivning omkring alle der er bosiddende udenfor US ikke skal betale TAX af salget. Det er først hvis du har et lager eller kontor i fx. New York, så er du underlagt moms reglerne for New York.
Hvis du bruger Shopify, sættes det nemt op under indstillingerne og så kommer det til at køre helt automatisk med den gældende moms sats.
Men for nu, tænker jeg du går helt fri. 😁

Watchfelt.dk forhandler moderne ure fra bla. Daniel Wellington, MVMT, Casio & Triwa.

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46432
Fra  John Hannover Skrevet kl. 21:29
Hvor mange stjerner giver du? :

Jesper Krogfelt Hansen:

Hey.
Du skal ikke betale moms i USA, da du køber fra Kina. De er stadigvæk underlagt den gamle lovgivning omkring alle der er bosiddende udenfor US ikke skal betale TAX af salget. Det er først hvis du har et lager eller kontor i fx. New York, så er du underlagt moms reglerne for New York.
Hvis du bruger Shopify, sættes det nemt op under indstillingerne og så kommer det til at køre helt automatisk med den gældende moms sats.
Men for nu, tænker jeg du går helt fri. 😁

men modtageren skal betale told af varen ved ankomsten (moms som sådan findes ikke i USA- VAT er lokal skat) sd det med momsreglerne for NewYork giver ikke mening - de har ikke en egentlig moms - men en lokal skat - OG sælger man for xx (kan ikke tallet) skal man være registreret i USA ganske enkelt eller sendes alle varer retur

vh John H

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Fra Fredericia
Tilmeldt 27. Feb 12
Indlæg ialt: 564
Fra  Watchfelt.dk - Moderne ure for den stilbevidste. Skrevet kl. 21:39
Hvor mange stjerner giver du? :

Ja beklager, lokal skat som du selv nævner er korrekt. 

Kunden skal betale tolden ja, men det yderst sjældent det sker for modtageren at varen pålægges told. 

Desuden skriver man sig ud af dette på sin shop, du ved jo os selv du skal betale told hvis du køber vare online der sendes fra Kina eller USA. Og det kan godt ske du handler på en dansk Webshop med dansk tekst, men når fragt tiden er 20 dage og det sendes fra Kina. Så det kundens eget ansvar at kende til told og import reglerne for private  

Watchfelt.dk forhandler moderne ure fra bla. Daniel Wellington, MVMT, Casio & Triwa.

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46432
Fra  John Hannover Skrevet kl. 22:32
Hvor mange stjerner giver du? :

Vist så - kender dog en del tilfælde hvor kunde ikke vil batale told og lader vare gå retur - og du har retur forpligtelsen - Hvorfor skulle USA personer som udgangspunkt gide det her. Der er millioner af USA importører som leverer fra USA og har klaret importen inden. Det er i mine øjne noget der kræver en helt speciel niche med dropshipping fra Kina til USA Det er noget nogen bilder sig ind, men jeg kender næsten ingen med succes

Oppe mod over 1 Mio der importerer og leverer færdigt uden told og så retur varer og reklamationsvarer og jeg skal gi dig

Henvis gerne til dansk CVR som tjener penye på dropshiip Kina til USA så vi lige kan checke regnskabet.  Bare lige EN

vh John H

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Fra Fredericia
Tilmeldt 27. Feb 12
Indlæg ialt: 564
Fra  Watchfelt.dk - Moderne ure for den stilbevidste. Skrevet kl. 22:45
Hvor mange stjerner giver du? :

Nu kender jeg ikke lige nogle der dropshipper til USA John  Vi burde måske os holde os til trådens hoved fokus. Tak for svar og hav en god aften. 

Watchfelt.dk forhandler moderne ure fra bla. Daniel Wellington, MVMT, Casio & Triwa.

Side 1 ud af 2 (11 indlæg)