Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Bogføring/skat ved opstart af cpr firma

Side 1 ud af 1 (2 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 21. Feb 19
Indlæg ialt: 1
Skrevet kl. 08:34
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej😊

Jeg opstarter et lille enkeltmansfirma som studiejob-psykologi og alternativ behandling. På mit cpr nummer. Jeg kommer ikke over de 50.000 på et år, så ingen monsregistrering. Men hvordan fører jeg regnskab, så jeg ved hvor mange penge jeg kan overføre til privatforbrug og hvor mange jeg skal betale i skat? Skal jeg lave en udvidet selvangivelse - jeg har ikke anden indtægt? Og hvornår på året skal jeg indberette min indtjening? Og hvad med kvittering til kunder? - er der
noget, jeg skal tage i betragtning, når jeg laver en digital kvittering, som jeg tænker?

Håber en af jer har lyst til at hjælpe mig med svar.
Vh Chanette

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46432
Fra  John Hannover Skrevet kl. 11:58
Hvor mange stjerner giver du? :

Ja du skal bruge udvidet selvangivelse da du jo driver erhverv - godt nok som CPR da du ved du er under momsgrænse

Du skal lave fakturaer - gerne digitalt med dit navn og adresse (og hvis det er til momsregistrerede du fakturerer - skal de have dit CPR når det er en ydelse) Lad gerne betaling ske via netbank og håb banken ikke protesterer mod du driver lidt erhverv fra en privat konto - det kan de godt, selv når du er CPR da de jo kun har aftale om privat konto og ikke kan drive deres hvidvask kontrol, når der køres erhverv uden aftale

Før regnskab - brug www.dinero.dk om ikke andet i gratis version - der får du også faktura der kan sendes digitalt. Indtægter minus fradragsberettigede udgifter = resultat til skat - udvidet selvangivelse rubrik 111 og når indtægt kommer oven i andet, så regn 40% til skat og resten til dig selv og når du ikke har andre indtægter så 8% af de første op til dit fradrag som du ser i forskud (nok ca 40.000 kr) og 40% af alt over

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Side 1 ud af 1 (2 indlæg)