Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Bogføring af fejloverførsel i Dinero?

Side 1 ud af 1 (8 indlæg)
  • 1
Fra Århus
Tilmeldt 12. Mar 09
Indlæg ialt: 86
Fra  Tarm & Kost Klinikken Skrevet kl. 14:46
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg er i tvivl om, hvordan jeg får bogført en fejloverførsel fra en kunde. Beløbet blev tilbageført nogle dage efter og der er ikke nogen faktura på beløbet (da det var en fejloverførsel).

Har I forslag til korrekt bogføring af dette ?

Det skal vel ikke på kontoen for SALG, når der ikke er udskrevet en faktura på det.

Jeg har fået foreslået, at det bogføres som finansbilag, men på hvilke konti ?

Tilmeldt 19. Oct 08
Indlæg ialt: 1822
Skrevet kl. 15:48
Hvor mange stjerner giver du? :

Thansen68:

Jeg er i tvivl om, hvordan jeg får bogført en fejloverførsel fra en kunde. Beløbet blev tilbageført nogle dage efter og der er ikke nogen faktura på beløbet (da det var en fejloverførsel).

Har I forslag til korrekt bogføring af dette ?

Det skal vel ikke på kontoen for SALG, når der ikke er udskrevet en faktura på det.

Jeg har fået foreslået, at det bogføres som finansbilag, men på hvilke konti ?

Ja, hvis du har fået nogle penge ind som du slet ikke skulle have haft og du bare fører dem tilbage, behøver du vel i bund og grund slet ikke at bogføre beløbene. Men jeg ville selv printe de to bevægelser ud fra bankoverskriften i netbank og så skrive på dem, hvad de drejer sig om. Så kan man også huske det, hvis skat spørger om fem år.

Jeg ved så ikke om du bare kan køre beløbene op mod hinanden, debet/kredit? Det vil jeg kunne i mit system.

Fra Århus
Tilmeldt 12. Mar 09
Indlæg ialt: 86
Fra  Tarm & Kost Klinikken Skrevet kl. 16:15
Hvor mange stjerner giver du? :

De er overført til min erhvervskonto/bank, så jeg bliver vel nødt til at bogføre det ?

Fra Århus
Tilmeldt 12. Mar 09
Indlæg ialt: 86
Fra  Tarm & Kost Klinikken Skrevet kl. 16:17
Hvor mange stjerner giver du? :

Hvilke konti ville du bruge ?

Det er ikke samme dato, pengene er gået ind og tilbageført. Så der skal vel laves to bogføringer på det ?

Fra Birkerød
Tilmeldt 29. Apr 11
Indlæg ialt: 1202
Skrevet kl. 16:34
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg ville gøre følgende:

Ved modtagelse af pengene:

Debet - bank

Kredit - på debitor kontoen under den specifikke debitor. Hvis ikke du ved hvem det er, eller har dem oprettet i debitor modulet så smid dem på en "anden gæld" konto.

Ved tilbagebetaling af pengene:

Kredit - bank

Debet - debitor eller jf. ovenfor, hvor du placerede beløbet. 

Statsautoriseret revisor - København

Fra Hvidovre
Tilmeldt 13. Aug 14
Indlæg ialt: 2309
Fra  Financial Data Solutions ApS Skrevet kl. 17:02
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg ville ignorere det, lidt som Britta skriver, og så blot gemme dokumentation. Dette især hvis der er kort tid mellem transaktionerne og de kan være i samme kassekladde og/eller kontoudskrift. Det korrekte er ind et sted med debitorer og ud igen, som Cef skriver mere præcist.

Fra Århus
Tilmeldt 12. Mar 09
Indlæg ialt: 86
Fra  Tarm & Kost Klinikken Skrevet kl. 17:26
Hvor mange stjerner giver du? :

Tak alle for svar.

Jeg valgte at lave et finansbilag med min bank som konto og en fejlkonto under salg som modkonto.

Og så bare med minus foran beløbet ved bilaget med tilbageførsel.

Fra Hvidovre
Tilmeldt 13. Aug 14
Indlæg ialt: 2309
Fra  Financial Data Solutions ApS Skrevet kl. 17:34
Hvor mange stjerner giver du? :

Det er jo fint nok. Jeg bruger bare kun fejlkonti til fejl i selve bogføringen (hvis jeg havde nogen :-D), men tomæto-tomarto... Du kunne sådan set også have nøjes med ét bilag - eller endda give kontoudskriften sit eget bilagsnummer og henvise til dét. Bogføring er en dejlig ting. Mange veje fører til Rom.

Side 1 ud af 1 (8 indlæg)