Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Køb af ejerlejliged (privat) mhp. udlejning

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 29. Jul 18
Indlæg ialt: 208
Skrevet kl. 17:41
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej

Jeg overvejer stærkt at investere i en lejlighed i KBH.

Den skal bruges som en alternativ pensionsopsparing, feriebolig, overnatning når jeg har forretninger i KBH samt udlejning via airbnb.

Jeg tænker at købe den privat.

Som jeg har forstået det bliver jeg beskattet af alt over 40.000 i indtjening.

I forhold til ejerudgifterne - kan de trækkes fra i dette regnskab?

Det samme med forbrug (el, vand, varme)?

-- Og et tillægsspørgsmål:

Normalt når jeg kører til KBH i forbindelse med forretninger, så overnatter jeg på hotel og trækker alt mad mm. fra.

Når jeg selv ejer en bolig i byen, er der så fradrag for noget her - herunder også kørsel?

Jeg regner med at være i KBH ca. 1 uge om måneden.

Mvh

RoomForMore.dk | Boligindretning, plakater, knager, spejle, borde, stole, tæpper, puder - kort sagt alt til boligindretningen | RoomForMore.dk

Tilmeldt 11. Jan 12
Indlæg ialt: 834
Skrevet kl. 18:24
Hvor mange stjerner giver du? :
Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46427
Fra  John Hannover Skrevet kl. 18:40
Hvor mange stjerner giver du? :

RoomForMore.dk:
Når jeg selv ejer en bolig i byen, er der så fradrag for noget her - herunder også kørsel?
ja kørsel ændrer det ikke ved hvis du kan dokumentere at du alene kører til københavn i forretningsøjemed 
Du kan ikke få andet fradrag end evt skat og forbrug som kan dokumenteres og igen - rent forretningsformål den uge. Du kan ikke leje den ud privat til firmaet (ikke fradrag for indtægten nemlig så det går lige op) OM det så har indflydelse på de 40.000 kr og om det ses som erhvervsmæssig udlejning i det hele taget og slet ikke privat - og dermed ikke fradrag for de 40 t bør du nok checke, det kunne jeg godt forestille mig ud fra dit formål - udlejning airbnb og erhvervsmæssig anvendelse selv i uge om måneden. Der er ikke noget bundfradrag når det er erhvervsmæssig udlejning mig bekendt
gå tanken igennem med en kyndig hvis ikke andre tør svare 100% klart her

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Fra Frederiksberg
Tilmeldt 29. Feb 16
Indlæg ialt: 315
Fra  Andelsbolig.nu Skrevet kl. 09:33
Hvor mange stjerner giver du? :

Husk også begrænsning af hvor mange dage du må udleje.

Jeg bor i en ejerlejlighed og siger siger kommuneplanen at hoteldrift er forbudt, så det det vil begrænse hvor mange dage en ejer må udleje værelser på korttidsudlejning.

Andelsbolig.nu

Klaus Folmann

Rådgivning, vejledning og sparring til andelsboligkøbere og andelsboligforeninger - Klaus Folmann

Tilmeldt 29. Jul 18
Indlæg ialt: 208
Skrevet kl. 20:36
Hvor mange stjerner giver du? :

Tak for svarene. :)

Mvh.

RoomForMore.dk | Boligindretning, plakater, knager, spejle, borde, stole, tæpper, puder - kort sagt alt til boligindretningen | RoomForMore.dk

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)