Jeg har for nyligt startet et IVS-selskab sammen med nogle andre. I forbindelse med oprettelsen har vi angivet at vores omsætning vil være under 50.000 kr. det første regnskabsår. Hvis vi modtager støtte fra fonde trækkes beløbet så fra de 50.000 kr. ? Hvis vi får 20.000 kr. fra en fond, har vi så kun 30.000 kr. tilbage vi kan få ind fra andre fonde?
Jeg har for nyligt startet et IVS-selskab sammen med nogle andre. I forbindelse med oprettelsen har vi angivet at vores omsætning vil være under 50.000 kr. det første regnskabsår. Hvis vi modtager støtte fra fonde trækkes beløbet så fra de 50.000 kr. ? Hvis vi får 20.000 kr. fra en fond, har vi så kun 30.000 kr. tilbage vi kan få ind fra andre fonde?
Angående de 50.000 kr. i omsætning, så formoder jeg det er et spørgsmål om momsregistrering eller ej?
I forhold til moms kan man ikke på forhånd sige om støtte fra en fond til tæller med, det kommer an på hvad støtten er givet til; er det til et konkret projekt eller er det en generel støtte eller noget helt tredje??
Så i første omgang skal du detaljere støtten fra fonden.
Jeg vil ikke give dig et ja eller nej, det kræver en detaljeret beskrivelse.
Men i forhold til momspligtig omsætning (om det skal tælle med i de 50k), så er det spørgsmål om de penge du får ind gives med en forventning om at modtage noget retur.
Men - hvad skat angår Jesper_nl - så er selskabers modtagelse af fondsmidler vel skattepligtige med mindre der er nogle specielle videnskabelige o.l forhold - og så må fonden vel kunne sige, om modtager er skattepligtig? udgangspunktet er vel normalt, at det er skattepligtigt
vh John Hannover
6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER