Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

afskrivning af lager

Side 3 ud af 3 (28 indlæg)
Tilmeldt 1. Nov 07
Indlæg ialt: 50
Skrevet kl. 16:53
Hvor mange stjerner giver du? :

1000 tak for hjælpen, PeterSmile

Fra Tranbjerg
Tilmeldt 15. Jun 08
Indlæg ialt: 37
Skrevet kl. 12:35

Hej Peter

Jeg har et stort tøj lager og skal nu lave afskrivninger - når du skriver at man kan afskrive på den ovennævnte måde og nævner dagspris/genanskaffelsesprisen - er det så indkøbspriserne vi taler om? (det går jeg umiddelbart ud fra)

mvh Annette

www.annetteasmus.dk

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 16:54

Hej!

Ja..indkøbspris excl. moms+fragt+told!

Fra Tranbjerg
Tilmeldt 15. Jun 08
Skrevet kl. 18:59

Hej Peter

Tak for hurtig svar. Skal have mig en revisor så får jeg jo også support den vej, skulle bare lige regne lidt på tingene.

mvh Annette

www.annetteasmus.dk

Fra Farum
Tilmeldt 19. Jan 06
Indlæg ialt: 5951
Skrevet kl. 23:43

Vedr. tøjet så kræver nedskrivning jo at der kan påvises en omsætningsnedgang i det/de pågældende tøjprodukter/varegrupper. Der er ikke tale om en generel nedskrivningsadgang

Skattekonsulenterne.dk Rådgivning til revisorer og advokater   Bent Zimmermann

Fra Tranbjerg
Tilmeldt 15. Jun 08
Skrevet kl. 23:59

Kan man ikke nedskrive gamle varer f.eks. tøj der er tre år gammel?

Hvordan udregnes det hvis der skal påvises nedgang i omsætning, er det omsætning eller fortjeneste og er det det beløb der er manglende omsætning man afskriver eller hvordan, den kan jeg ikke lige gennemskue. ER der nogen steder man kan slå op på nettet og finde alle disse regler?

Jeg har skønhedsprodukter også, der er en del over udløbsdato, de må vel straksafskrives nu hvor de ikke kan sælges?

Defekt, solskadet, plettet tøj kan vel også listes og afskrives

Hvor i regnskabet bogfører man denne afskrivning - det er vel udregningen der fratrækkes varelageret og modposteres på en afskrivningskonto eller?

Jep jeg skal have fat i den revisor skal jeg

Men tak for feed back, det viser bare det ik er så ligetil

mvh Annette

www.annetteasmus.dk

Fra Farum
Tilmeldt 19. Jan 06
Indlæg ialt: 5951
Skrevet kl. 09:10

Jo hvis det ikke er normalt at det ligger i 3 år (er det forhåbentlig ikke). Det skal være teknisk økonomisk ukurant. Dvs. være overhalet af udviklingen eller i dit tilfælde "moden".

Taler vi derimod om fysiske defekte varer, herunder plettet, solskadet tøj gælder der ingen 50/25/25 regel så nedskriver du det bare i et hug til nul eller til den forventede lavere salgspris. 

Modposten er en udgiftskonto. Nogle fører det ikke hvorved det lavere varelager vil udmønte sig i et højere vareforbrug. Andre fører det som ekstraordinære udgifter. Jeg ved faktisk ikke hvad det mest normale at gøre er. Det må Peter eller en anden revisor kunne svare på.  

Skattekonsulenterne.dk Rådgivning til revisorer og advokater   Bent Zimmermann

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 10:30

Hej!

Jeg ville lægge tabet ind under vareforbruget via forskydningen fra primo til ultimo i varelagerværdien.

Side 3 ud af 3 (28 indlæg)