Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Break-even på ny app

Side 1 ud af 1 (4 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 15. Jan 16
Indlæg ialt: 5
Skrevet kl. 00:32
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej,

Til opstart af ny virksomhed skal jeg beregne en Break-even. Men jeg er lidt i tvivl hvordan man gør.

En App lidt a la Airbnb, hvor der er et frivillig abonnement på 39 kr om måneden. Derudover betaler man et servicegebyr på 5% for hvert køb. Så, indtægterne afhænger af om brugerne køber abonnement og hvad prisen på det de køber af. 

Af omkostninger har jeg:

Udvikling af app: 404.686

Drift- og vedligeholdelsesomkostninger (15% af beløbet?): 60.702 pr. måned

App-store:655 kr. pr. måned

Lønomkostninger: 24.050 kr. pr. måned.

Er der ellers  noget jeg har overset af faste/variabel udgifter? :-)

Fra Lipa
Tilmeldt 17. Dec 15
Indlæg ialt: 32
Fra  OLM Business Solutions Skrevet kl. 01:54
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej, jeg har mit eget udviklingsfirma på Filippinerne og tilbyder kvalitets apps til billige priser. 

Jeg kan se din app udviklingskost er meget høj. Jeg kunne lave en app ligesom Airbnb til en 60-70.000 kr. til IOS og Android. 

Derudover skal du have en 5% lagt ind af indkomst til Stripe, Paypal eller anden betalings overførsel til din konto eller kreditkort

Drift og vedligeholdelse af appen har du 60k kr...også alt for meget. Vedligholdelse er gratis hos os de første 3 måneder, derefter en 250 kr i timen eller et fast gebyr på en 5-6000 kr per måned for 30 timers vedligeholdelse og updates. har du et stort CMS og database skal du have dagligt styr på den og holde øje med upgrades osv. social media styrer du selv. 

Apple App store koster 700 kr årligt - ikke månedligt! google play 150 kr per år. 

Du skal huske at in-app purchases på Apple eller Google koster 30% af beløbet. dvs udlejer du et værelse til 1000 kr og betalingen kører som in app purchase via apple eller google så tager de 30%. dette kan undås ved at have egen ekstern betalingsservice så som Paylike i Århus som tager en 3-5%.

Mvh

Morten Carstensen

[Signaturlink udenfor signatur fjernet af moderator]

Tilmeldt 6. Jan 19
Indlæg ialt: 5
Skrevet kl. 18:46
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Hvem søren har du til at udvikle den app? Mark Zuckerberg? Det er da en helt voldsom pris.

Tilmeldt 9. Feb 12
Indlæg ialt: 1133
Skrevet kl. 06:22
Hvor mange stjerner giver du? :

Nej Bill Gates...

Og ja du glemmer det vigtigste. Markedsføring fordi uden markedsføring kan du teoretisk set have opfundet kuren mod Aldring og samtidig se dine potentielle kunder gå til den konkurrent som havde et større markedsførings budget end dig og hvis produkt ikke engang giver mere end 1 måned ekstra at leve i.

Så konklusionen er at hvis folk ikke kender til dit produkt så går de til konkurrenten/aner ikke engang at din service findes.

Side 1 ud af 1 (4 indlæg)