hvilken signalværdi har det at man kommer i en gammel firmabil uden reklamer kontra en ny varevogn med reklamer ?
ham der kommer med produktet er jo den samme , men synes samtidig at det virker mere proffesionelt med en pæn og velholdt varevogn og jeg vil jo gerne signalere kvalitetsarbejde :-)
hvad kan betale sig - ofre lidt penge på leasing og reklamer . ca 30000 kr eller beholde den gamle spand.
For mig personligt ville det ikke gøre nogen forskel om det er en gammel spand eller en ny bil … lige bortset fra at jeg måske ville tænke i forbindelse med en ny og prangende bil – nå ja håndværkere tjener jo kassen i dag
Det vigtigste for mig ville helt klart være håndværkernes personlige fremtræden og opførelse. Dvs. om du/i fremstår velsoignerede, seriøse og behagelige at omgås … altså om der stinker af sved så man næsten ikke kan trække vejret eller Rexona og om tiltaleformen er behagelig eller f.eks uforskammet. Jeg skal ikke tale med bilen og det er ikke den der udfører arbejdet … men hvis bilen indeni er velorganiseret og ryddelig vil det helt klart trække op i karakterbogen – det fortæller noget om den/de personer der udfører arbejdet og det er langt vigtigere end om i kører i en potensforlænger eller ej
Jeg håber at du kan bruge mine tanker til noget og at de vil hjælpe dig med at træffe et valg.
For mig personligt, signalerer en ren og pæn bil, at man har styr på tingene og dermed også udfører et godt og solidt stykke arbejde. Derimod kan en godt rusten og ikke-vedligeholdt bil signalere, at det måske er lidt venstre-hånds arbejde som jeg også kunne få naboen til.
En lokal tømrer her i byen sætter en ære i at hans biler altid er nyvaskede (hver fredag) og at der ikke er store synlige rust-plamager. Det giver mig et godt indtryk og sålænge han udfører arbejdet til min tilfredshed, så betaler jeg også gerne for det.
EDZO - Håndlavede accessories til mænd, som butterflies, bælter og hatte.
For mig personligt, signalerer en ren og pæn bil, at man har styr på tingene og dermed også udfører et godt og solidt stykke arbejde. Derimod kan en godt rusten og ikke-vedligeholdt bil signalere, at det måske er lidt venstre-hånds arbejde som jeg også kunne få naboen til.
En lokal tømrer her i byen sætter en ære i at hans biler altid er nyvaskede (hver fredag) og at der ikke er store synlige rust-plamager. Det giver mig et godt indtryk og sålænge han udfører arbejdet til min tilfredshed, så betaler jeg også gerne for det.
Kære Moskjær Marketing!
Som jeg læser det er vi da 100% enige - signalerne i det pæne og velsoignerede er langt vigtigere end om det er en ny eller gammel bil. Der blev ikke nævnt noget om rust og manglende vedligeholdelse af bil... bare gammel kontra ny måske jeg ikke har udtrykt mig klart og tydeligt hvad det angår. Men min pointe er helt klar: Velsoigneret, ren, orden osv er IN Rod, beskidt, sved osv er YT
Jeg håber at dette ryder ovenstående misforståelse af vejen [:'(]
- Der er flere vinkler på denne her, du spørger om, men f.eks. bor og arbejder du i en mindre by, og om du er almindelig kendt der, så kan du sagtens have en ældre bil,bare dit håndværk er i orden :0)
Men, gør det omvendte sig gældende ( større by/ mindre kendt) så vil din bil "desværre" have en del betydning. Du ved, førstehåndsindtrykket, og det er altså, for de fleste rimelig vigtig. - Men til dit held, er der pt. lidt mere plads til alle typer, også på grund af det øgede pres "vi" håndværkere i dag oplever. Men allervigtigst er, hvad du vælger,for dig selv og dit firma, og at du har plads til den bil i budgettet, lige nu.
mange hilsner Helle
- Da du var barn, lavede du sjove ansigter til spejlet... - Nu, hvor du er blevet ældre, har du så lagt mærke til, at spejlet tager hævn ,0)
For mig vil det være ligegyldig om det var en ny eller gammel bil, blot den ikke drypper med olie.
En diskret reklame vil jeg til en hver tid foretrække, fremfor en broderet wagon. Jeg tror jeg vil være mere opmærksom på om bilen er nogenlunde ren, det sender nogle signaler om at du er omhyggelig og ikke sviner for voldsomt.