Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Hvad er avancen på e-cigaret produkter

Side 1 ud af 1 (6 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 14. Dec 18
Indlæg ialt: 2
Skrevet kl. 10:27
Hvor mange stjerner giver du? :
Hej med jer.

Jeg har et enkelt spørgsmål.
Som overskriften siger, har jeg et spørgsmål om hvad avancen på e-cigaret produkter er?

Har søgt og søgt på google men uden held.

Tak for hjælpen.

Mvh
Tilmeldt 24. Feb 16
Indlæg ialt: 96
Fra  Minie.dk Skrevet kl. 10:37
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Maybel,

Den var go' da det var et forholdsvist nyt koncept, for en hel del år siden! :) 3-400% i avance, minimum! Men idag ville jeg personligt ikke turde at røre ved det med en ildtang, med mindre at jeg havde et anseeligt beløb til investering i alt fra webshop, marketing og endda en lille butik også... :) Håber at det hjælper dig...

- Louise

Tilmeldt 14. Dec 18
Indlæg ialt: 2
Skrevet kl. 10:44
Hvor mange stjerner giver du? :
Hej Louise.

Mange tak for dit svar. :)

Jeg vil ikke starte en butik eller webshop - det er et fuldtidsjob som jeg ikke har lyst til at lave. :) Jeg har et produkt som jeg gerne vil sælge til forhandlere, men har meget svært ved at finde ud af hvad jeg skal prissætte mit produkt til.
Et tilsvarende produkt koster omkring 150 kr hvilket jeg synes er rigtig meget, så ville gerne have mit produkt på markedet til omkring 100 kr. Det er her jeg så bliver i tvivl om hvad jeg skal prissætte mit produkt til.. :) Så hvis det er 100% avance skal jeg tage 50 kr for det til forhandler men havde håbet på at avancen er mindre end 100%..

Mvh

Tilmeldt 24. Feb 16
Indlæg ialt: 96
Fra  Minie.dk Skrevet kl. 11:06
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Maybel,

Se når du skriver sådan, så peaker du min interesse!? :) Hvis et tilsvarende produkt koster 150,- og du sælger dit for 100,-, så risikerer du på både kort og langt sigt at skyde dig selv i foden! Hvad gør du, hvis en konkurrent begynder at sælge sine produkter til 90? Sænker du så prisen til 89? :) Jeg ville ønske at du havde billeder, beskrivelser af dit produkt i dit oprindelige eller næste indlæg... Det ville gøre det langt nemmere for andre Aminoer som er langt klogere end jeg, til at rådgive dig i den rigtige retning? :)

- Louise

Fra København
Tilmeldt 30. Jul 07
Indlæg ialt: 2196
Skrevet kl. 13:47
Hvor mange stjerner giver du? :

MaybeIværksætter:
Hej Louise.

Mange tak for dit svar. :)

Jeg vil ikke starte en butik eller webshop - det er et fuldtidsjob som jeg ikke har lyst til at lave. :) Jeg har et produkt som jeg gerne vil sælge til forhandlere, men har meget svært ved at finde ud af hvad jeg skal prissætte mit produkt til.
Et tilsvarende produkt koster omkring 150 kr hvilket jeg synes er rigtig meget, så ville gerne have mit produkt på markedet til omkring 100 kr. Det er her jeg så bliver i tvivl om hvad jeg skal prissætte mit produkt til.. :) Så hvis det er 100% avance skal jeg tage 50 kr for det til forhandler men havde håbet på at avancen er mindre end 100%..

Mvh

Nu må du jo ikke fastsætte udsalgsprisen, men kun kostprisen. Så du kan ikke hindre forhandlere i at sælge dit produkt til 150,- og dermed giver du dem en meget større fortjeneste per produkt og du risikerer at de sælger langt mindre. Da det ikke var din hensigt og dit salg måske reduceres betragteligt under det forventede, så kan det gå hen og blive en dårlig forretning for dig.

Du skal måske i stedet se på, hvordan det bliver en god forretning for dig. Det kan du gøre ved at tjene mere på varen selv og så sørge for at støtte op om dit produkt med marketingkampagner, der fremmer salget af dit produkt og giver dine forhandlere flere kunder på netop dit produkt.

Hvis du kun tænker i marginaler, så giver det dig ikke meget i det lange løb. Du skal tænke afsætning og så lade fortjenesten komme ad den vej.

Tilmeldt 24. Jun 07
Indlæg ialt: 14994
Fra  Cosmos Co Customfit.eu Skrevet kl. 15:28
Hvor mange stjerner giver du? :

MaybeIværksætter:
Hej Louise.

Et tilsvarende produkt koster omkring 150 kr hvilket jeg synes er rigtig meget, så ville gerne have mit produkt på markedet til omkring 100 kr. Det er her jeg så bliver i tvivl om hvad jeg skal prissætte mit produkt til.. :) Så hvis det er 100% avance skal jeg tage 50 kr for det til forhandler men havde håbet på at avancen er mindre end 100%..

Altså 100% skal du som minimum regne med at butikken skal have i avance, ellers kan den ikke løbe rundt...

Af de 100 kr går 20 kr jo alene i moms, dvs ved hvert salg, får butikken 30 kr til dækning af alle omkostninger lige fra transaktionsgebyr, over husleje, over løn, over pakning/udpakning, over administration, forsikring osv.

Der skal sælges en del til den pris, bare for at dække husleje og en normal løn :)

Billige designer Solbriller hos Customfit.eu

Tom Ford Solbriller -- Lacoste -- Carrera - Oakley - Chloe mm. Alt er på lager! Leveringstid 1-3 dage til DK.

Naturprodukter fra Cosmos Co. Argan olie - Kaktus olie - Grønt ler mm.

Link til Amino ekspertbloggen, hvor jeg skriver om lidt af hvert...

Side 1 ud af 1 (6 indlæg)