Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Hjælp til Google Shopping

Side 1 ud af 1 (8 indlæg)
  • 1
Fra København
Tilmeldt 28. Nov 14
Indlæg ialt: 726
Fra  NaturHandel.dk Skrevet kl. 16:35
Hvor mange stjerner giver du? :

hej aminoer.. 

er der nogen der kan svare mig på, hvorfor mine ’miniaturerne Spil’, ‘flåtfjerner’ mv  kommer op i Google shopping når man søger efter Insektglas??

mine insektglas kommer selvfølgelig også op, men de øvrige produkter er jo ikke relevante for søgningen...

Miniaturespillet findes her: https://www.naturhandel.dk/produkt/miniaturerne-spil/

ja altså ordet ‘insektglas’ er jo til stede på siden - både som kategori Og relaterede produkter samt i beskrivelse - men jeg er jo også nødt til at lave intern SEO...

hvordan gør jeg i så fald at et givent produkt ikke vises / kun vises i forskellige sammenhænge i Shopping? Eller hvad gør jeg her?

med venlig hilsen

Mark

Naturbingo:

https://skoleidraet.dk/saetskolenibevaegelse/inspiration-og-materialer/øvelser/naturteknologi/bingo-banko/ 

Fra Esbjerg
Tilmeldt 1. Feb 10
Indlæg ialt: 155
Skrevet kl. 12:24
Hvor mange stjerner giver du? :

Mark Källstrøm:

hej aminoer.. 

er der nogen der kan svare mig på, hvorfor mine ’miniaturerne Spil’, ‘flåtfjerner’ mv  kommer op i Google shopping når man søger efter Insektglas??

mine insektglas kommer selvfølgelig også op, men de øvrige produkter er jo ikke relevante for søgningen...

Miniaturespillet findes her: https://www.naturhandel.dk/produkt/miniaturerne-spil/

ja altså ordet ‘insektglas’ er jo til stede på siden - både som kategori Og relaterede produkter samt i beskrivelse - men jeg er jo også nødt til at lave intern SEO...

hvordan gør jeg i så fald at et givent produkt ikke vises / kun vises i forskellige sammenhænge i Shopping? Eller hvad gør jeg her?

med venlig hilsen

Mark

Hej Mark

Du skal bruge negative søgeord til at strukturere dine kampagner i Google Shopping. Det handler om at optimere dit feed og strukturere dine kampagner godt.  

Fra København
Tilmeldt 28. Nov 14
Indlæg ialt: 726
Fra  NaturHandel.dk Skrevet kl. 12:32
Hvor mange stjerner giver du? :

Men hvordan gør jeg det? Jeg kan jo sagtens tilføje negative søgeord, men jeg vil gerne findes på insektglas med mine insektglas - Bare ikke med de produkter der ikke er insektglas... Med venlig hilsen Mark Källstrøm 

Fra Esbjerg
Tilmeldt 1. Feb 10
Indlæg ialt: 155
Skrevet kl. 13:58
Hvor mange stjerner giver du? :

Mark Källstrøm:
Men hvordan gør jeg det? Jeg kan jo sagtens tilføje negative søgeord, men jeg vil gerne findes på insektglas med mine insektglas - Bare ikke med de produkter der ikke er insektglas...

Med venlig hilsen

Mark Källstrøm
NaturHandel.dk

Hej Mark

Så tilføjer du et negativt søgeord til alle de produktgrupper, hvor det ikke er relevant for insektglas at være synlig på. 

Som sagt handler det om at bygge en god struktur på tværs af hele kontoen, så du har styr på dine kampagner, annoncegrupper og produktgrupper. 

Fra København
Tilmeldt 28. Nov 14
Indlæg ialt: 726
Fra  NaturHandel.dk Skrevet kl. 14:12
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Simon.

Det giver mening det du siger, men jeg er åbenbart for grøn på det her shopping..

Jeg kan tilføje negative søgeord på kampagne eller annoncegruppe..

Jeg har 1 produktgruppe der indeholder alle produkter...

Er det i Ads.google.com jeg skal lave en ændring? Eller er det i Merchant center?? Eller i "Product feed pro" som jeg bruger til at lave feed med mine produkter...?

Kan i ads.google.com ikke umiddelbart se hvordan jeg opretter seperate produktgrupper...

Mvh. Mark

Fra Esbjerg
Tilmeldt 1. Feb 10
Indlæg ialt: 155
Skrevet kl. 15:07
Hvor mange stjerner giver du? :

Mark Källstrøm:

Hej Simon.

Det giver mening det du siger, men jeg er åbenbart for grøn på det her shopping..

Jeg kan tilføje negative søgeord på kampagne eller annoncegruppe..

Jeg har 1 produktgruppe der indeholder alle produkter...

Er det i Ads.google.com jeg skal lave en ændring? Eller er det i Merchant center?? Eller i "Product feed pro" som jeg bruger til at lave feed med mine produkter...?

Kan i ads.google.com ikke umiddelbart se hvordan jeg opretter seperate produktgrupper...

Mvh. Mark

Hej Mark

Det er i Google Ads interface under søgeord, hvor du også finder negative søgeord. Du kan se det både på dit egetbillede, og det jeg vedhæfter her. 

Fra København
Tilmeldt 28. Nov 14
Indlæg ialt: 726
Fra  NaturHandel.dk Skrevet kl. 15:24
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg skulle lige bruge noget tid på at forstå den rigtigt...

Nu tror jeg at jeg har den... Har oprettet produktgrupper med mine forskellige kategorier så jeg har fuldstændig styr på hvilke produkter der ei hvilken produktgruppe... Så kan jeg så tilføje "insektglas" og andre til negative søgeord i de kategorier jeg ikke ønsker :)

Går ud fra at jeg lige den næste tid skal holde øje med hvilke søgetermer de forskellige produktgrupper bliver vist på :)

Tak for hjælpen 

Med venlig hilsen

Mark Källstrøm

Fra København
Tilmeldt 28. Nov 14
Indlæg ialt: 726
Fra  NaturHandel.dk Skrevet kl. 08:46
Hvor mange stjerner giver du? :

Det lykkedes!

Nu kører det bare for min shopping kampagne :D

Skal lige passe på det næste stykke tid og justere ind når jeg spotter forkerte produkter blive vist, men nu skulle den være sikret.

Tak for hjælpen :)

[Signatur med link udenfor signaturfeltet fjernet af moderator]

Side 1 ud af 1 (8 indlæg)