Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Aflønning af medarbejder

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 7. Dec 15
Indlæg ialt: 13
Fra  Østjysk Outdoor ApS Skrevet kl. 10:35
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej alle sammen,

Jeg står i den situation at jeg nu skal ansætte mine første medarbejdere. Der er tale om sporadiske arbejdsopgaver og ikke nogen "fast" ansættelse, ihvertfald sådan som jeg ser det.

Jeg arrangere ture i Danmark, hvor jeg af og til har brug for guider, men der vil typisk ikke være tale om f.eks. 10 timers arbejde om ugen.

Men mit spørgsmål går på, hvad har de krav på, hvis de kører i egen bil, har de så krav på kilometerpenge?

Eller kan jeg nøjes med at sige at de får et honorar på xx kr. og så afholder de selv udgifter til og fra destinationen, eller skal de have aflønnes pr. time eller hvordan er reglerne omkring det.

Evt. hvem skal man tage fat i, er det en revisor der kan hjælpe med sådan noget?

Har I nogle gode input og forslag?

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46435
Fra  John Hannover Skrevet kl. 10:52
Hvor mange stjerner giver du? :

De har ikke som sådan krav på noget - For at de skal have km penge - så skal de jo være fuldt ansatte og KM pengene må ikke stå i misforhold til lønnen (da km penge er skattefrie) så der skal være en reel løn i forhold til km penge

Omvendt får man jo ikke ret gode medarbejdere motiveret, hvis de skal have penge med for at gå på arbejde.

Du kan få en god hjælp til det meste ved at bruge lønsystemet Dataløn (bluegarden) www.dataloen.dk  som kan rådgive og sørge for skat og alt

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 7. Dec 15
Indlæg ialt: 13
Fra  Østjysk Outdoor ApS Skrevet kl. 11:04
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej John,

Nej det er jo så det, de skulle også gerne være glade for at gå på arbejde :-) 


Men så er der ikke noget til hinder for, at de får et honorar istedet for en timeløn?

Jeg har egentlig snakket med Danløn, men vil du anbefale Dataløn fremfor Danløn, når man er helt grøn i løn..

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46435
Fra  John Hannover Skrevet kl. 12:54
Hvor mange stjerner giver du? :

Honorar er til folk der med lange mellemrum eller enkelte gange udfører noget. Er det gentagne gange er det alm løn - men det kan sagtens aftales, at det er f.eks 800 kr per gang som kan vare 6 timer eller hvad du vil
Dataløn er ikke dyrere end danløn hvis du skal bruge telefon support i danløn og dataløn er klart nemmere hvad HR service angår - netop for de som er helt grønne - men begge kan anvendes

god vind med det i alle fald 

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 27. May 18
Indlæg ialt: 554
Fra  Multi-Regnskab ApS Skrevet kl. 13:45
Hvor mange stjerner giver du? :

Danløn har gratis skriftlig support og det er egentlig absurd så meget hjælp man kan få for 20 kr pr lønseddel. De har altid meget travlt de sidste dage hver måned, så hvis du har brug for hjælp til opstart, så får du nok den bedste hjælp hvis du henvender dig nu.

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)