Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Idé til opstart af virksomhed som ung!

Side 1 ud af 1 (8 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 6. Dec 18
Indlæg ialt: 4
Skrevet kl. 17:16
Hvor mange stjerner giver du? :

Hejsa, mit navn er Ramazan, jeg er 16 år gammel, studere på Niels Brock - Det internationale gymnasium og jeg er ny her på Amino debat.

Hensigten med dette oplæg er, at jeg forhåbentligt kan få en god ide til opstart af en virksomhed, eftersom det er noget jeg begærer.

Jeg har i et stykke tid, spekuleret over hvilken idé der vil indlede min forhåbentlig succesfulde karrierer, problemet er bare at jeg ikke har den ideelle idé.

Grunden til at jeg vil etablere virksomhed er delvis på baggrund af, at jeg ikke betragter arbejde på supermarked som brugbart. Jeg vil ud og eskalere min egen idé, stifte en struktureret og vellykket virksomhed, som definitivt vil være mig til gavn langsigtet.

Jeg ville værdsætte hvis I had at give nogle brugbare forslag, tak på forhånd!

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46427
Fra  John Hannover Skrevet kl. 17:48
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg har mest blot dette indlæg - som kan give dig lidt tanker om hvordan du måske skal tænke. Det er ikke drivkraft nok i sig selv, til at få en succesfuld virksomhed, at man hellere vil det, end at sidde ved kassen i supermarkedet. Det afgørende er, at du har en tanke med det hele, noget der kan leve, og noget du er villig til at ofre rigtigt meget for - også satse økonomi på ofte https://johnhannover.blogspot.com/2018/08/stop-stop-stop.html 

Du skal også overveje - at det ikke er helt let at komme i gang hvis man ikke er 18 - men det kan du læse løsninger på her http://johnhannover.blogspot.dk/2015/03/under18.html 

du kan naturligvis også blot forberede og være klar til at skyde igang når du er 18, og måske arbejde for nogen/noget inden for det som interesserer dig sideløbende med Brock - det kan være meget værd for din egen start

vh John Hannover 

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 6. Dec 18
Indlæg ialt: 4
Skrevet kl. 18:03
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej John

Mange tak for konstruktiv tilbagemelding..

Jeg er naturligvis klar til at indskyde en hel masse penge til en idé som jeg antager vil lykkedes, jeg kan evt. finansiere det i form af lån fra mine forældre, jeg har en kæmpe ambition for dette, spørgsmålet er dog hvilken idé der vil indlede min karriere.

Det forståeligt at du påstår, at det ikke er det mest ligetil, at opstarte virksomhed under som ung. Til dette kan jeg fremhæve en af mine venner som på nuværende tidspunkt driver en velfungerende virksomhed, som er baseret på salg af tøj som han selv indkøber og sælger til en væsentlig dyrere pris, for dermed at opnå profit. Således en idé har jeg gået og tænkt lidt over, men ved bare ikke om det er den rette.

Venlig hilsen Ramazan

Tilmeldt 1. Mar 18
Indlæg ialt: 33
Skrevet kl. 06:56
Hvor mange stjerner giver du? :

Dobbelt indlæg

Tilmeldt 1. Mar 18
Indlæg ialt: 33
Skrevet kl. 07:12
Hvor mange stjerner giver du? :

At finde den rigtige ide er ikke nødvendigvis nemt. Jeg vil også anbefale dig at lære noget om grundprincipperne i startups og markedsanalyse. Kan anbefale det letfordøjelige online gratis kursus på Udacity:
https://eu.udacity.com/course/how-to-build-a-startup--ep245

Det kan spare dig for en masse tid og penge at have gjort grundarbejdet og analysere før du begynder at udføre din ide.

Derudover kan jeg bare sige at din ide ikke behøver at være unik, men at du skal have noget der differentierer din virksomhed fra andre i markedet. Lad os tage et eksempel:
Du kan starte en T-shirt webshop. Der er rigtigt mange af disse og markedet er rimeligt mættet. Så derfor vil du skulle skille dig ud fra de andre ved eksempelvis at være den billigste, kun sælge t-shirts af økologisk bomuld og naturfarve, hurtigste levering, eller hvad man nu ellers kan skille sig ud på. Det er også en god ide at forstå marked trends og hvor tingene bevæger sig hen. Eksempelvis bevæger tøjbranchen sig mere mod “special fremstillet” til dine mål og med dine ønsker i stedet for masseproduceret. Du er derfor nødt til at vide hvem dine potentielle kunder er og hvad de gerne vil have før du kan begynde at opfylde deres ønsker.

Tilmeldt 6. Dec 18
Indlæg ialt: 4
Skrevet kl. 07:39
Hvor mange stjerner giver du? :

Tak for et meget brugbart svar, god dag!

Fra København
Tilmeldt 28. Nov 14
Indlæg ialt: 726
Fra  NaturHandel.dk Skrevet kl. 10:55
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Alle kan lave en webshop - Det kan du også.

Men det økonomiske skal ikke være driveren - Så går du død i det..

I stedet skal det bunde i en interesse.

Jeg interesserer mig for naturen og formidling til børn. Det tog mig 5 år at få ideen til en webshop.

Derudover er du også nødt til at skille dig ud - Find dit hul i markedet - ellers er det bare op ad bakke fra start.

Så vil jeg sige - Du gør det helt rigtigt i at opsøge inspiration og hjælp her på Amino, det var også sådan jeg startede.

Der er meget læsestof og hjælp at hente.. Du kan også købe et domæne og prøve dig lidt frem :)

[Signatur med link udenfor signaturfeltet fjernet af moderator]

Tilmeldt 6. Dec 18
Indlæg ialt: 4
Skrevet kl. 16:35
Hvor mange stjerner giver du? :

Tak for det!
Det er forhåbenltigt det rigtige at gøre ja..
Held og lykke med webshoppen!

Side 1 ud af 1 (8 indlæg)