Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Ad-Words-besøgende kigger ikke videre på min hjemmeside.

Side 1 ud af 3 (25 indlæg)
Fra København
Tilmeldt 8. Jul 05
Indlæg ialt: 1746
Skrevet kl. 16:29
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej kære aminoer

Jeg har netop for et par uger siden starten min første Ad-Words-kampagne til mit lille designfirma.

Jeg har et firma til at hjælpe mig med at optimere søgeord odsl. - og der kommer da også folk ind på siden, som åbenbart leder efter grafisk design.

'Problemet' er, at folk kun kigger på den ene side, som annoncen linker til - og oftest ikke klikker rundt og f.eks. ser de eksempler på grafisk design jeg viser frem. Og det undrer mig..

Jeg har ikke rigtigt noget at sammenligne med, da jeg ikke har prøvet at have en annonce kørende før - så, hvad tænker I?

Siden annoncen linker til er: http://davidchristensen.dk/grafisk-design-og-branding/ (den linker altså ikke til forsiden - jvf. det råd jeg har fået fra min Ad-Words-sparringspartner.)

En anden kampagne for produktudvikling og industriel design linker til: http://davidchristensen.dk/industriel-design-og-produktudvikling/ - men nu har jeg prøvet at optimere lidt på den grafiske side - men uden mærkbar held.

Er der nogen, der har en kvalificeret mening - så vil jeg meget gerne høre den! :)

Mvh David

-

Grafisk design & produktudvikling: www.davidchristensen.dk

Fra Ringsted
Tilmeldt 22. Oct 11
Indlæg ialt: 265
Skrevet kl. 20:18
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5.0 stjerner givet af 1 person

davidchristensen:

Er der nogen, der har en kvalificeret mening - så vil jeg meget gerne høre den! :)

Nu har jeg ikke set dine annoncer, men umiddelbart virker det usmart, at de linker til sider, der er så brede, som dem du linker til. Hvis jeg var dig, så ville jeg overveje at få lavet specifikke landingpages til dine annoncer. Uanset hvad der står i dine annoncer, så når de besøgende klikker på dem, så kommer de ind og bliver præsenteret for 100 forskellige ting, som du tilbyder. 99 af dem er sandsynligvis irrelevante for den besøgende, og det ville skræmme mig væk.

Så jeg tror, problemet ligger i, at du er for upræcis. Når vi snakker AdWords, så ved de besøgende ofte, hvad de kigger efter, og så gider de ikke gå 99 ting igennem, som de ikke er interesserede i.

Fra København
Tilmeldt 8. Jul 05
Indlæg ialt: 1746
Skrevet kl. 20:24
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Martin

Tak for kritik!

Du er måske inde på noget. Så faktisk en seperat landingpage for hver annonce, som 'spiller samme melodi', som annonceteksten?

Fedt input.

Tak :)

Mvh David

-

Grafisk design & produktudvikling: www.davidchristensen.dk

Fra Ringsted
Tilmeldt 22. Oct 11
Indlæg ialt: 265
Skrevet kl. 20:36
Hvor mange stjerner giver du? :

davidchristensen:

Du er måske inde på noget. Så faktisk en seperat landingpage for hver annonce, som 'spiller samme melodi', som annonceteksten?

Ja helt sikkert - i det omfang du har mulighed for!

Det vil kræve flere annoncer, idet du med den enkelte annonce fokuserer på én eller få kompetencer, du vil sælge. Og samtidig vil det kræve flere landingpages, idet du opretter flere annoncer. Det kræver flere ressourcer, men hvis du "laser-targeter" både annonce og landingpage - og hvis de oven i købet spiller sammen, så vil du sandsynligvis også forbedre dine nøgletal.

Og så et ekstra lille fif. Nu har jeg lige kigget din hjemmeside igennem og dine forskellige sider, men jeg kan ikke gennemskue, hvad dit mål med siderne er - og det er selv, når jeg decideret kigger efter dit mål.

Du bliver nødt til at tage de besøgende i hånden, og gøre det fuldstændig klart med det samme hvad du gerne vil have dem til. Vil du gerne have, at de ringer dig op? Vil du have deres tlf-nummer, så du kan ringe dem op? Skal de skrive en mail til dig? Vil du have deres e-mail, så du kan skrive til dem?

Det skal være 110% klart og tydeligt, hvad du vil have dem til. Nemme og brugervenlige formularer samt store tydelige farverige CTA-knapper.

Fra København
Tilmeldt 8. Jul 05
Indlæg ialt: 1746
Skrevet kl. 20:51
Hvor mange stjerner giver du? :

Martin Laugesen:
Du bliver nødt til at tage de besøgende i hånden, og gøre det fuldstændig klart med det samme hvad du gerne vil have dem til.

Kære Martin

Igen, tak for superinput.

Jeg kommer fra en branche, hvor man normalt blot har en superunderspillet portfoliohjemmeside, fordi designere er lidt 'krukkede' og gerne vil bevare lidt 'mystik' og æstetisk sans. Jeg har selv sagt til mine kolleger i den kreative branche, at de skal være lidt mere fremme i skoene.

Jeg har selv forsøgt at finde en balance - men åbenbart ikke godt nok, for det virker jo ikke, kan jeg se. Og nu giver du mig på puklen, som jeg selv har givet andre.. Utroligt så blind man kan blive, når man kun har to øjne på sit eget projekt.

Jeg må simpelthen prøve at se min egen hjemmeside, ambitioner og mål med helt friske øjne! (Jeg syne sjovt nok ikke jeg har svært ved det, når jeg laver andres hjemmeside).

Tak igen.

Mvh David

-

Grafisk design & produktudvikling: www.davidchristensen.dk

Tilmeldt 16. Sep 09
Indlæg ialt: 2209
Fra  Tekstfokus Skrevet kl. 21:15
Hvor mange stjerner giver du? :

Budskabet er for uklart. Det er jo meningen, man skal tage kontakt. 

Der er end ikke et menupunkt, der hedder "kontakt." 

Kontaktboksen skjuler sig helt nede i bunden. Det står ikke klart, hvad jeg får hos dig, som jeg ikke kunne få hos enhver grafiker

Hvis jeg var dig, ville jeg overveje, om det er klogt at køre AdWords på siden, i hvert fald som den er nu. Det ville nok være klogere at lave en landingpage til dine Adwordskampagner, hvor der stod 3 bulletpoints, der klargjorde fordelen ved at handle med dig og ikke din konkurrent - og så en kontaktboks med løfte om hurtigt svar. Hvis man så forlader den side uden at kontakte, bør der poppe en stor exit intent-boks op til dit nyhedsbrev

Har du et? Efter min mening er et nyhedsbrev must have til en virksomhed som din. Jeg får selv næsten alle kunder via mit nyhedsbrev. Jeg kører sjældent Adwords, synes, det er dyrt, og de gæster, der kommer derfra, kender mig jo ikke, så de er mere fikserede på pris end kvalitet. 

Fra København
Tilmeldt 8. Jul 05
Indlæg ialt: 1746
Skrevet kl. 09:35
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Louise

Tak for en opsang :)

Efter min mening er kontakt-sider en de overflødige ting her i verden - der står jo sjældent andet end adresse og telefonnummer - og så er det en af de ting alle bare har, uden egentlig at tænke over hvorfor. Jeg har så prøvet at lave en anden struktur, netop så det måske bliver lagt mærke til, at man også kan tænke en hjemmeside anderledes.

Mht. nyhedsbrev, så nej, det har jeg ikke. Som jeg ser det sker der slet ikke nok nyt her til, at jeg kan fylde sådan et ud - endsige at skrive noget interessant. Nyhedsbreve er endnu en af de ting man 'bør' have i en webkontekst - men jeg har så også læst mig frem til, at hvis de ikke byder på noget væsenligt, så er det måske bedst at lade helt være.

Igen, tak for input :)

Grafisk design & produktudvikling: www.davidchristensen.dk

Tilmeldt 16. Sep 09
Indlæg ialt: 2209
Fra  Tekstfokus Skrevet kl. 09:40
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5.0 stjerner givet af 1 person

Hvad skal det betyde - at der ikke sker noget nyt? Det, der er en selvfølge for dig, er det jo ikke for dine kunder. Det er nyt for dem. 

Sæt da bare en automation op med 5-10 tips til (X) - et eller andet, de gerne vil opnå med grafik. Så behøver du ikke tænke på det hele tiden.

Fra Ringsted
Tilmeldt 22. Oct 11
Indlæg ialt: 265
Skrevet kl. 10:44
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5.0 stjerner givet af 1 person

davidchristensen:
så er det en af de ting alle bare har, uden egentlig at tænke over hvorfor. Jeg har så prøvet at lave en anden struktur, netop så det måske bliver lagt mærke til, at man også kan tænke en hjemmeside anderledes.

Det lyder som om, at du træffer dine valg, ud fra hvad du selv mener og synes og tænker. Jeg kan sagtens forstå, at du vil skille dig ud, for det giver god mening i en branche, hvor der er hård konkurrence. Især nu hvor der opstår mange unge talenter, som jeg antager presser prisen langt nedad.

Jeg vil dog på det kraftigste anbefale dig, at du flytter fokus hen imod, hvad dine kunder reelt efterspørger - og det finder du kun ud af ved at teste dig frem. Et tænkt eksempel kunne være, hvis 9/10 af dine kunder leder efter et tlf-nummer, de kan ringe til, så nytter det ikke noget, hvis du har sat hele hjemmesiden op til, at besøgende kan kontakte dig via en mail-formular.

Jeg er enig med de andre i, at landingpages med tilhørende USP'er (3-5 salgsargumenter) bør være vejen frem. Du har garanteret en masse at byde på, som en nystartet 16-årig eller en lavtlønnet fra Indien ikke kan tilbyde Smile

I øvrigt ville jeg også, som Louise nævner, sætte din AdWords på pause, indtil du finder et klart mål for, hvad du vil opnå med annoncerne.

Om et nyhedsbrev er en god idé for dig, ved jeg ikke. Det er ofte en oplagt mulighed til at skaffe leads, og over tid varme dem op således de bliver lidt varmere leads. Det kan gøres med en automatisk mailserie, men det kræver også, at du har noget på hjerte. Det kræver, at du kender dine kunder, og ved hvilke spørgsmål/tanker de går med omkring grafisk design. Jeg kan se, du har en lang række referencer. Måske er du over tid stødt på overvejelser og spørgsmål, som går igen for flere kunder? Dem kan du med fordel svare på i et nyhedsbrev / mailserie.

Tilmeldt 16. Sep 09
Indlæg ialt: 2209
Fra  Tekstfokus Skrevet kl. 10:50
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5.0 stjerner givet af 1 person

Jeg tænker bare: SELVFØLGELIG skal David da have et nyhedsbrev, det er meget nemmere for ham at kapre gode kunder på den måde. Selvfølgelig har han da også noget på hjerte, det er jo netop det, han giver  udtryk for, når han gerne vil skille sig ud, forklare magien osv. 

Hvis man ikke kender målgruppen godt nok endnu, så kan man tilbyde 15 minutters telefonrådgivning mod tilmelding til nyhedsbrevet. Så lærer man dem at kende. Og hvis man kender dem, er der masser at skrive om. Get going ... ville jeg mene. Der behøver jo ikke være 1000 ord i hver mail. :)

Min erfaring er, at de kunder fra Adwords er meget prisfokuserede og/eller har utrolig travlt. Gerne begge dele. Derfor synes jeg (og da jeg ikke er Adwords-ekspert, kan det sagtens være min fejl), at det sjældent har været en særlig god forretning for mig. 

Jeg tror, David hurtigt kan løbe ind i det samme, for ligesom i min branche er der i hans tusind muligheder for at finde en billig freelancer

Derfor handler det hele om at få fat i nogle, der ser, at man kan MERE og ANDET end dem ... 

Så kan man sende dem nogle kampagner med tidsbegrænsede tilbud også. 

Side 1 ud af 3 (25 indlæg)