Hej kære aminoer Jeg har netop for et par uger siden starten min første Ad-Words-kampagne til mit lille designfirma. Jeg har et firma til at hjælpe mig med at optimere søgeord odsl. - og der kommer da også folk ind på siden, som åbenbart leder efter grafisk design. 'Problemet' er, at folk kun kigger på den ene side, som annoncen linker til - og oftest ikke klikker rundt og f.eks. ser de eksempler på grafisk design jeg viser frem. Og det undrer mig.. Jeg har ikke rigtigt noget at sammenligne med, da jeg ikke har prøvet at have en annonce kørende før - så, hvad tænker I? Siden annoncen linker til er: http://davidchristensen.dk/grafisk-design-og-branding/ (den linker altså ikke til forsiden - jvf. det råd jeg har fået fra min Ad-Words-sparringspartner.) En anden kampagne for produktudvikling og industriel design linker til: http://davidchristensen.dk/industriel-design-og-produktudvikling/ - men nu har jeg prøvet at optimere lidt på den grafiske side - men uden mærkbar held. Er der nogen, der har en kvalificeret mening - så vil jeg meget gerne høre den! :) Mvh David - |
davidchristensen:Er der nogen, der har en kvalificeret mening - så vil jeg meget gerne høre den! :)
Nu har jeg ikke set dine annoncer, men umiddelbart virker det usmart, at de linker til sider, der er så brede, som dem du linker til. Hvis jeg var dig, så ville jeg overveje at få lavet specifikke landingpages til dine annoncer. Uanset hvad der står i dine annoncer, så når de besøgende klikker på dem, så kommer de ind og bliver præsenteret for 100 forskellige ting, som du tilbyder. 99 af dem er sandsynligvis irrelevante for den besøgende, og det ville skræmme mig væk.
Så jeg tror, problemet ligger i, at du er for upræcis. Når vi snakker AdWords, så ved de besøgende ofte, hvad de kigger efter, og så gider de ikke gå 99 ting igennem, som de ikke er interesserede i.