Efter min mening burde man have en klokke klar lovgivning som alle forstår.
Fx. Black friday, fødselsdags tilbud og andre typer hvor der er høj rabat skal webshop være sikker på hvor mange produkter de har så når lager er tom så skal der står udsolgt, hvis en webshop på samme type tilbud skriver forkert med pris så hæfter de også, hvis pris fx. ikke er over 20.000 kr etc. etc
Jeg kan ud fra det i skriver forstå at på tilbud så hæfter en webshop eller deres underleverandør hvis de ikke har styr på deres lager og hvis en webshop skriver forkert og ikke skriver tilbage med det samme at de har skrevet forkert på deres webshop så hæfter de også for deres fejl. dvs. de skal leveret bestillingen og hvis ikke på lager et produkt som matcher.
Normalt ville jeg sig pyt, men i det her tilfælde har min søn brugt flere timer på at finde en computer med et gtx grafikkort som han havde råd til.
Forløb:
- Jeg siger til min søn skriv gtx computer i Google, der kommer en annonce ude til højre med et produkt og med en meget god pris
- Vi går ind på webshoppen og ser produktet og det har det vi søger
- Prisen er meget god og det er et Black friday uge tilbud, jeg tjekker forsiden og der står "Spar over 70%"
- Så tror jeg på prisen og vi bestiller computeren og søger så ikke efter andre Black friday tilbud
- Jeg får en "Tak for din ordre" mail med: Vi har modtaget din ordre, og den er nu ved at blive ekspederet. Nedenfor kan du se informationer om din ordre.
- Ca. 1 time efter er prisen på deres hjemmeside ændret til en mere normal tilbud webshop pris og ikke Black friday pris, så enten har de lavet forkert pris eller kun haft en med den gode pris
- Jeg afventer nu fra 21 nov. til 5 dec. men jeg får ingen produkter eller beskeder
- Jeg skriver til dem og dagen efter får jeg besked på at "Modellen er desværre udgået" og de Vi vil tilbageføre pengene
- 1 min efter får jeg en mail med: ordre fra november 21, 2018 er blevet refunderet
- Dvs. De skriver ikke at prisen var forkert på noget tidspunk, hvis de havde gjort det med det samme ville jeg nok sige ok, men kan jeg få en rabatkode. Hvis de havde skrevet en mail med det samme om at prisen var fejlsat så kunne min søn nå at finde et andet Blackfriday tilbud og købe en computer som han havde råd til.
Nu har jeg skrevet en mail til firmaet at de på en eller anden måde må sende min søn en computer som har en minimum specs. som kan bruges til de spil han spiller. Ellers må jeg forhøre mig om hvad jeg ellers kan gøre