Her er 2 hurtigt regnskab spørgsmål. |
Nogen kan hjælpe ?
Her er 2 hurtigt regnskab spørgsmål. |
1 via varelager som jo går ned med det du smider ud -som en hver anden varelager regulering - uden moms - så stemmer varelager igen - og du bruger så noget dokumentation for hvad der skete med det lager, så skat ikke tror du har haft glæde af det personligt - Vareforbrug i drift mod varelager status - forudsat du har kørt varelagerregulering korrekt - med nævnte dokumentation 2 Ikke forstået - udviklingsomkostninger - hvis det er det - er alt for uklart spurgt. Hvad er det for omkostninger konkret. Du kan ikke bare bogføre egen tid - men har du omkostninger til den udvikling til eksterne leverandører, så kan du naturligvis bogføre disse som udgift. Man kan i visse tilfælde aktivere og dermed vise en værdi - men det kræver jo der har været taget påviselige omkostninger - og vil jo så ofte kunne øge skat/forbedre resultat mod bedre værdi i status - men om det er det du leder efter er meget uklart her (for mig i alle fald) ellers må du jo vente på andre, men dine bump tyder på det virkeligt haster vh John Hannover |
6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER
Min gratis blog www.johnhannover.com
Nej det haster ikke p.t , jeg forbedrere mig til årsregnskab 2018 , da jeg gider ikke spørg om disse ting når året er omme , da der vil være tusinder af spørgsmål om regbskab fra mange andre virksomhed ejer. |
Hvad er det helt konkret du har fået for de 15.000? Som udgangspunkt er et brand jo ikke bare noget man “lige køber”, men noget der opbygges i takt med du driver din virksomhed (og ikke bogføres). |
Statsautoriseret revisor - København
stadigt ikke med Lavet et brand? taler vi om fået tegnet et logo - eller et eller andet design? Som du så har fået en faktura på - som så er ydelseskøb enten DK - EU eller uden for EU med hver sin momskode og dermed momsangivelse.
Du vil ikke bare bogføre som:- Ydelseskøb på den relevante konto i DK, EU eller - verden - mod bank hvor du betalte? Vil du aktivere værdien af det "brand" (logo eller design eller hvad "Brand" er) Er det for at dit selskab skal vise bedre resultat (og mindre skattefradrag) eller hvad er formålet med at evt ville aktivere det relativt beskedne beløb? vh John Hannover |
6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER
Min gratis blog www.johnhannover.com
Bortset fra udviklingsomkostninger, kan Immaterielle anlægsaktiver kun aktiveres i årsregnskabet, hvis det købes fra tredjemand. Værdien af eget oparbejdet varemærke kan derfor ikke aktiveres, men skal indregnes i resultatopgørelsen ved afholdelsen. I øvrigt er der fra 2017 krav om, at når der sker aktivering skal et tilsvarende beløb bindes på en reserve under egenkapitalen - således at værdien af immaterielle anlægaktiver ikke kan udloddes som udbytte. https://www.beierholm.dk/fileadmin/user_upload/pdf/Brevkassesvar/Beierholm_Brevkassesvar_Ny_aarsregnsskabslov_immaterielle_anlaegsaktiver_Dorte_Soerensen_170207.pdf |
Okay . |
Når jeg siger videre udvirkle det, kunne det være at man kan tilføje en figure til brandet, eksempelvis haribo har den der Bjørn. |