Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

2 regnskab spørgsmål.

Side 2 ud af 2 (16 indlæg)
Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46634
Fra  John Hannover Skrevet kl. 21:27
Hvor mange stjerner giver du? :

Mangler stadigt at forstå:

Er vi enige om, at du har betalt en regning på 15.000 kr for at en person udvikler f.eks. figurer der skal bruges til præsentere dit brand. (kunne som lige så godt være logo eller reklamefilm) ???

Hvis ja - så er det jo en regning i dit bogholderi som udgift - som ydelseskøb og fra enten DK, EU eller uden for EU og det er så hver sin momssituation og konto.

Nu har du så din udgift - hvad er det så du ønsker?

Vil du fjerne den udgift ved at aktivere værdien 15.000 kr som en værdi i din virksomhed - og dermed få det minder i underskud og mindre at trække fra i skat? Hvorfor ikke bare lade de 15.000 kr være den udgift det nu en gang er - jeg kan ikke se nogen lave ballade ud af det? Du kan ikke aktivere en større værdi end det du der har betalt som jeg ser det.

OG så var det at Ole L skrev 

Ole Lynge Andersen:
I øvrigt er der fra 2017 krav om, at når der sker aktivering skal et tilsvarende beløb bindes på en reserve under egenkapitalen - således at værdien af immaterielle anlægaktiver ikke kan udloddes som udbytte.

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Fra København
Tilmeldt 17. May 16
Indlæg ialt: 1091
Skrevet kl. 05:53

Okay.

Ja. Det er præcis det jeg har betalt for.

Og ja du fik fat i min pointe nu.

Og tak for svar, det var det jeg søgte.

Men så der er en anden ting jeg vil spørge om, hvis nu jeg begynder at lease det ud? Bliver det ikke et aktiv/goodwill som jeg tjener penge på?

Ellers kunne jeg bare sælge det for 1 kr, fordi dette aktiv aldrig vil stige i værdi? Men kun have en omsætning på leasing.

Det jeg hentyder til at lego brandet var en gang 0 kr i værdi, hvis du kigger på deres regnskab 2017, så har dette brand 500mio i bogført værdi, som de har opbygget via reklamer m.m. , samme eksempel med THansen.

En ting at man sælger et produkt , en anden ting kan man tjener penge på et navn/logo/brand ved at leje det ud.

Fra København
Tilmeldt 17. May 16
Skrevet kl. 10:02

Eller hvad du siger du john til det?

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46634
Fra  John Hannover Skrevet kl. 12:06

Jeg er ked af at sige det - jeg hænger ikke med. Du må håbe på andre Jeg kan ikke se nogen brandværdi 500 mio i Lego heller- De har indtægter fra rettigheder og immaterielle rettigheder givet - som kan komme af at tjene penge på lego navnet -

Du er ikke nødt til at bogføre den goodwill du taler om - det er bare en udgift og du må - til 3 person sælge til den pris du vil i alle fald - men jeg hænger ikke med tror jeg - og intet tyder på andre gør desværre. Har du ikke en revisor du lige kan sætte dig med

Hvis du vil bogføre brandværdi - og få det korrekt-  skal du givet bruge en sådan - hvis det er det kan du måske have hjælp af denne https://www.e-conomic.dk/regnskabsprogram/ordbog/omdoemme 

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Fra København
Tilmeldt 17. May 16
Skrevet kl. 12:51

Okay. Tak for svarene.

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11