Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Overgang til momsregistrering - bagudbetaling?

Side 1 ud af 1 (3 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 29. Jun 10
Indlæg ialt: 18
Skrevet kl. 11:50
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Aminoer

jeg håber I kan hjælpe mig med følgende. 

Jeg startede en lille skærslibervirksomhed i Odense i juli måned (har registreret den med CVR, men den er ikke momsregistreret). Det ser ud til at der er så stor interesse, at jeg på et tidspunkt må blive momsregistreret.

Når jeg overgår til at blive momsregistreret, skal jeg så betale moms bagudrettet, altså for den omsætning, der ligger forud for datoen for momsregistreringen?

På forhånd tak for hjælpen :-)

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46446
Fra  John Hannover Skrevet kl. 11:56
Hvor mange stjerner giver du? :

Nej ikke med mindre SKAT kan sandsynliggøre, at du helt ÅBENLYST tidligere kunne have set, du ville komme over 50.000 kr på enhver 12 mdr periode.

Man skal registrere når det er åbenlyst, og ikke bare bruge de 50.000 kr som bund først, og så registrere. Jeg plejer at sige, gør det ved ca 4000 kr om måneden i omsætning og stigende omsætning, for så må det stå klart. Generelt er svaret nej, kun hvis du ved grov uagtsomhed har undladt at registrere når det var åbenlyst du skulle, vil du kunne risikere moms af omsætning inden, og sågar bod

http://johnhannover.blogspot.dk/2013/01/hvornar-skal-jeg-momsregistrere-mig.html 

Og tillykke med omsætningen da :) 

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 29. Jun 10
Indlæg ialt: 18
Skrevet kl. 10:20
Hvor mange stjerner giver du? :

mange tak for et hurtigt svar :-)

Side 1 ud af 1 (3 indlæg)