Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Er dette en god salgstragt for vores SAAS værktøj?

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)
  • 1
Fra Odense
Tilmeldt 8. Feb 10
Indlæg ialt: 127
Fra  Morning Train Skrevet kl. 09:05
Hvor mange stjerner giver du? :

Vi kæmper med at få lavet en god salgstragt for vores SEO værktøj (https://morningscore.io)

Nogle ting går godt, og produktet selv har nok været den største hæmsko for succes i første omgang, da der har manglet vigtige funktioner.

Der er dog en del ting der er ved at være på plads, så nu prøver vi at få flere til at prøve det (14 dage gratis). Og forhåbentlig få nogle til at købe.

Historik so far:

+ 4.000 BETA brugere (slut midt september 18)

+ 50 kunder (konv. rate på lidt over 1%)

Vores nye ide er at lave en rapport, som også indeholder en auto-genereret 14 dages prøve til værktøjet.

Det kører nu via denne landing pagehttps://morningscore.io/da/reports/

Vi vil sprede kendskabet til den via social outreach, facebook annoncer og ved at aflevere den fysisk i netværksmøder hvor vi er en del af det.

Tror I det vil kunne fungere som en god salgstragt? Forslag til forbedringer af? Eller skal vi gøre noget helt andet? :)

Co-founder af Danmarks nye smarte SEO værktøj -> Morningscore 
Siden 2024 også nytænkende SEO kursus der vokser med raketfart 🚀 

Fra Randers
Tilmeldt 31. May 06
Indlæg ialt: 2018
Skrevet kl. 09:29
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg var en af de 4000 BETA testere, som ikke valgte at blive kunde (selvom i havde et godt tilbud).

I mine overvejelser var helt klart prisen. Jeg har i forvejen ahrefs.com og blev i min prøveperiode ikke overbevist om, at i er bedre end dem og derfor valgte jeg ikke, at blive betalende kunde.

En rapport vil ikke hjælpe på mig. Dem ser jeg dagligt på linkedin og andre steder - så hvordan vil i lave jeres anderledes?

Har i tænkt over, hvem jeres målgruppe er?

Er det nye sites/webshops, som endnu ikke har et SEO tool - vil de så betale så meget for det?

Er det personer, som i dag bruger et SEO tool? - så skal i kunne overbevise dem om, at jeres er bedre. Evt. bedre til danske søgninger, hvis det er jeres markedet.

Er det marketing bureauer - så er det lidt som ovenstående.

Det var lige mine input.

Fra Odense
Tilmeldt 8. Feb 10
Indlæg ialt: 127
Fra  Morning Train Skrevet kl. 10:19
Hvor mange stjerner giver du? :

Tak for svaret Kristian.

Vi forsøger os primært med målgruppen af de forholdsvis mange marketingansatte og chefer i SMV segmentet, som ikke i forvejen bruger et SEO værktøj eller måske endnu ikke har fået gjort noget ved SEO. En målgruppe der er ret stor.

Gode pointer omkring de andre målgrupper. Vi ved godt vi mangler de sidste vigtige funktioner for de mere nørdede målgrupper (hvor vi tror vores on-site funktion vil være flagskibet der giver folk lyst til at købe).

Men CEO's (ja de er faktisk i blandt vores kunder lige nu) og marketing folk der ikke er SEO nørder har efterspurgt rapporter, og der vil vi prøve at ramme dem med denne landing page.

Og til dem der vil begynde at bruge os, men synes det er for dyrt, lancerer vi nu en "Starter" pakke der koster 100 kr. om måneden. Den vil være forholdsvis lille, men tænker det kan være fint for mange, da de så får vores værktøj som supplement uden det vil være en stor post i deres budget. Tror du det vil være attraktivt for de målgrupper du nævner? :)

Co-founder af Danmarks nye smarte SEO værktøj -> Morningscore 
Siden 2024 også nytænkende SEO kursus der vokser med raketfart 🚀 

Fra Hadsten
Tilmeldt 29. Oct 12
Indlæg ialt: 175
Fra  Indexed Webbureau Skrevet kl. 13:07
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Karsten

jeg var også een af beta brugerene og jeg var inde at se jeres system helt i starten og der må jeg desværre sige at jeg fik ret lidt ud af det. Der var flere fejl i interfacet og der var heller ikke nogen data så jeg fik ikke forståelsen af hvad det hele handlede om.

Mon ikke det har ændret sig meget siden da og systemet er garanteret også blevet en del bedre.

Det store spørgsmål som i måske skal stille jer selv: Hvilken værdi giver dette værktøj brugere og hvordan formidler i det videre?

mvh. Peter

Fra Odense
Tilmeldt 8. Feb 10
Indlæg ialt: 127
Fra  Morning Train Skrevet kl. 13:48
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Peter,

Tak! Og ja, lesson learned: Gå ikke live med BETA hvis det i virkeligheden er en ALFA vi har lanceret :)

Ja det er et godt spørgsmål at stille. Vi har fået rigtig god feedback fra brugere om hvad der skal til før det bliver mange penge værd for dem, men vi tror også at målgruppen af beslutningstagere savner overblik i en nem indpakning, og dem går vi efter med denne rapport.

Vi gætter selv på at vi skal kommunikere meget simpelt og jordnært til denne målgruppe. Derfor har vi også så sent som for 20 min siden opdateret ordlyden på rapport siden. Så må vi se om vi er i mål når jeg viser det til en lille gruppe om kort tid :)

Co-founder af Danmarks nye smarte SEO værktøj -> Morningscore 
Siden 2024 også nytænkende SEO kursus der vokser med raketfart 🚀 

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)