Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

PMV/Enkeltmandsvirksomhed til både udlejning og konsulentydelser

Side 2 ud af 3 (24 indlæg)
Tilmeldt 19. Jan 15
Indlæg ialt: 2268
Skrevet kl. 11:09
Hvor mange stjerner giver du? :

Cookie - John Hannover:

Jesper_nl:

Kan kun gentage; PMV og VSO har ikke noget med hinanden at gøre, og sammenblanding af begreberne kan kun bidrage til forvirring.

Man kan anvende en VSO hvis man opfylder betingelserne, og der er intet i betingelserne omkring en PMV. Jeg har også hørt nogle af de rettesnore omkring intensitet du beskriver, men samtidig er der også praksis på modsatte retninger

det må du gerne fastholde - men jeg er relativ sikker på at huske ganske mange revisionshuse advare mod omsætning under 50 t ved brug af VSO da det efterfølgende let kan forkastes hvis indsatsen ikke ligner over 50 timer om mdr og det passer ikke med under 50 t- og dermed en god sammenblanding i VSO og PMV faktisk - i alle fald en advarsel, da jeg er relativt sikker på, at det kan risikere en forkastelse, som kan være dyr efterfølgende, hvis projektet bygger på at VSO er vigtig

vh John Hannover

Jeg har aldrig hørt nogen revisorer, heller ikke der hvor jeg selv er opdraget, bruge omsætning som en indikator på opfyldelse af VSO-betingelserne. Og det kan jeg heller finde i retspraksis. Så igen; PMV og VSO har ikke noget med hinanden at gøre, og sammenblanding af begreberne kan kun bidrage til forvirring.

 

Intensitetskravet på X antal timer er til gengæld et vigtigt punkt i forhold til VSO-betingelserne, men har mig bekendt intet at gøre med PMV.

 

Dernæst i forhold til den konkrete tråd; det er udlejning af lejlighed som skal opfylde betingelserne for en VSO, og det gør det i næsten alle tilfælde. Hvad der måtte være af minimal konsulentaktivitet i en PMV er derfor irrelevant i det konkrete tilfælde.

Tilmeldt 18. Oct 18
Indlæg ialt: 9
Skrevet kl. 11:45
Hvor mange stjerner giver du? :
Hej Jesper og John

Mange tak for de mange svar. Jeg har det noget bedre med min forvirring, når selv to garvede revisorer som jer kan være uenige.

Som jeg forstår det, så burde det, trods nogle tvivls spørgsmål, være nogenlunde sikkert at fakturerer konsulentydelser på ca. 23.500 via PMV og afregne via VSO.

Jeg er dog i tvivl om der skal moms på de 23.500?
Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 11:54
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg er enig med Jesper for så vidt angår udlejningen af ejendom. Efter praksis kan den uden tvivl være under VSO.

Konsulenthonoraret og aktiviteten må efter min mening vurderes særskilt om den opfylder betingelsen for at være en del af VSO. Her kommer Johns bemærkninger om krav til intensitet mv mere til det.

Tilmeldt 18. Oct 18
Indlæg ialt: 9
Skrevet kl. 12:01
Hvor mange stjerner giver du? :
Henrik Koudahl:
Konsulenthonoraret og aktiviteten må efter min mening vurderes særskilt om den opfylder betingelsen for at være en del af VSO. Her kommer Johns bemærkninger om krav til intensitet mv mere til det.



Hvis konsulentydelser ikke kan vurderes til at være en del af VSO; Hvordan vil dette så blive beregnet?


Alternativt kunne en mulighed være at oprette et IVS.


Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46428
Fra  John Hannover Skrevet kl. 15:27
Hvor mange stjerner giver du? :

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 18. Oct 18
Indlæg ialt: 9
Skrevet kl. 15:30
Hvor mange stjerner giver du? :
Baseret på det, så er der ingen chance for at det vil blive vurderet som lønmodtagerarbejde.

Vil et IVS med relevant branchekode eventuelt også give mulighed for at bruge omsætning til at købe ydelser/produkter som er relevant indenfor den branche jeg bevæger mig i?

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46428
Fra  John Hannover Skrevet kl. 16:14
Hvor mange stjerner giver du? :

Ja forudsat indkøb er for at blive anvendt i momspligtig aktivitet hvad moms fradrag angår og - foretages for at skabe indtægter og overskud - så vil de det. Omvendt - husker ikke men talte du om 20.000 kr omsætning - så regn med IVS koster lidt - Lovpligtig arbejdsskadeforsikring uanset løn eller oms for ejer - banken kan let koste nogle tusinde i opstart + gebyr - regnskabsprogram måske - årsrapport (kan du måske selv men ellers) og loven virker til at blive fremad - at alle IVS skal opspare 40.000 kr (kræver lidt over 50 t i overskud) inden udgangen 2020 -

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 18. Oct 18
Indlæg ialt: 9
Skrevet kl. 19:21
Hvor mange stjerner giver du? :
Cookie - John Hannover:

Ja forudsat indkøb er for at blive anvendt i momspligtig aktivitet hvad moms fradrag angår og - foretages for at skabe indtægter og overskud - så vil de det. Omvendt - husker ikke men talte du om 20.000 kr omsætning - så regn med IVS koster lidt - Lovpligtig arbejdsskadeforsikring uanset løn eller oms for ejer - banken kan let koste nogle tusinde i opstart + gebyr - regnskabsprogram måske - årsrapport (kan du måske selv men ellers) og loven virker til at blive fremad - at alle IVS skal opspare 40.000 kr (kræver lidt over 50 t i overskud) inden udgangen 2020 -


vh John Hannover




Modtaget, tak for rådet.

Dvs. at selskabet ikke vil kunne udbetale udbytte?
Tilmeldt 19. Jan 15
Indlæg ialt: 2268
Skrevet kl. 21:46
Hvor mange stjerner giver du? :

Henrik Koudahl:

Jeg er enig med Jesper for så vidt angår udlejningen af ejendom. Efter praksis kan den uden tvivl være under VSO.

Konsulenthonoraret og aktiviteten må efter min mening vurderes særskilt om den opfylder betingelsen for at være en del af VSO. Her kommer Johns bemærkninger om krav til intensitet mv mere til det.

Jeg skal lige forstå hvad du skriver.

Mener du seriøst man skal vurdere hver enkelt aktivitet for om den kan være en del af VSO’en?

Det står (nærmest) forrest i virksomhedsskatteloven “Driver den skattepligtige flere virksomheder, behandles samtlige virksomheder som én virksomhed ved anvendelsen af virksomhedsordningen.”

Tilmeldt 19. Jan 15
Indlæg ialt: 2268
Skrevet kl. 21:50
Hvor mange stjerner giver du? :

Jens Sætter Lassen:
Henrik Koudahl:
Konsulenthonoraret og aktiviteten må efter min mening vurderes særskilt om den opfylder betingelsen for at være en del af VSO. Her kommer Johns bemærkninger om krav til intensitet mv mere til det.



Hvis konsulentydelser ikke kan vurderes til at være en del af VSO; Hvordan vil dette så blive beregnet?


Alternativt kunne en mulighed være at oprette et IVS.


Hvis dine konsulentaktiviteter er selvstændig erhvervsvirksomhed (det har du så sidenhen i tråden bekræftet) så SKAL de med i din VSO.

Man skal kun opfylde betingelserne for VSO én gang!

 

Så umiddelbart ingen grund til at oprette et IVS og dermed påføre sig selv ekstra omkostninger.

Side 2 ud af 3 (24 indlæg)