Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Danske rammelister - Produceret af Dansk træ

Side 1 ud af 3 (21 indlæg)
Fra Snekkersten
Tilmeldt 28. May 05
Indlæg ialt: 16
Skrevet kl. 21:35
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg har brug for lidt hjælp og/eller inspiration i forhold til en produkt ide.
Jeg har sammen med min partner et indramnings firma, der indrammer forskellige billeder for både private, virksomheder og kunstnere.
I dag køber vi vores rammer i hele længder (2 til 3 meter) fra forskellige leverandører. Hvilket alle andre indramnings virksomheder i Danmark også gør.

Vores ide er er at skabe en historie omkring vores rammer.
De skal være produceret i Danmark af dansk træ – allerhelst træ vi ved hvorfra kommer.

Historien skal være: ”Denne rammer er produceret af dansk træ fra skoven xxx”

Her er det så vi har brug for noget hjælp:

  • Er det en god ide? - vil det gøre en forskel for køberen af en indramning?

  • Kender i nogle der ville kunne producere dette for os?

  • Eller skal vi evt. selv begynde at producere listerne?

Så hvad siger i

Hilsen
Tue

Tilmeldt 3. Feb 06
Indlæg ialt: 12654
Skrevet kl. 22:57
Hvor mange stjerner giver du? :

hellstern:
Er det en god ide? - vil det gøre en forskel for køberen af en indramning?

Det skal du jo ikke os spørge om, men dine kunder, vi anker jo ikke hvilket kundesegment du handler med.  Lav en seriøs markedsundersøgelse på nuværende og potentielle kunder, så vil du blive langt klogere på om folk vil betale ekstra for sådanne rammer. 

Personligt tror jeg at det vil kræve et noget af en god "storytelling"  for at kunderne er villige til at betale mere for sådan en ramme.  træ fra en tilfældig dansk skov gør det nok ikke, der skal noget mere til, f.eks træ fra de Royale skove ....  

Mht. Produktion så start med at finde et savværk vil kunne levere træ fra specifikke skove og et maskinsnedkeri der kan forarbejde træet til lister.  Det vil formodentlig ikke være økonomisk rentabelt at starte egen produktion. 

http://www.listefabrikken.dk/produkter/savning-mm.aspx

https://www.kbhlistefabrik.dk/produktinfo/maskinsnedkeri-/-alt-i-specialopgaver

Fra København
Tilmeldt 30. Jul 07
Indlæg ialt: 2196
Skrevet kl. 15:53
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg er enig med Ravn her. 

Hvis din story skal batte, så skal der mere til end at træet kommer fra Trylleskoven. Du skal nok snarere tænke Narnia eller noget andet superspændende, før det fænger.

Personligt er jeg ligeglad med træets oprindelse og det er mine kunder også. Men de fleste af mine kunder elsker naturtræ og det er egentligt det primære. Danskere er meget internationalt sindede (bare det ikke gælder indvandrere), så det er nok at produktet er natur. Der behøver ikke være oprindelse på, som jeg oplever det.

Men prøv at lave en markedsanalyse - det er eneste måde at finde svaret.

Eller køb et stykke dansk træ fra en skov og sælg rammen for det dobbelte. Sælger det, så har du jo svaret ;)

Tilmeldt 20. May 07
Indlæg ialt: 595
Skrevet kl. 17:48
Hvor mange stjerner giver du? :

Der er også nogen som kigger på nedenstående:

https://dk.fsc.org/dk-dk/hvad-er-fsc

Fra Snekkersten
Tilmeldt 28. May 05
Indlæg ialt: 16
Skrevet kl. 22:08
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej,

Vi er faktisk igang med at spørge et udvalg af vores kunder :-)
Så det er vi helt enige i - tendensen er at en gruppe godt vil betale ekstra for dansk træ der er forbarbedejet i Danmark.

Men det kan jo være vi skal ud og se om vi kan finde Narnia skoven :-)

/tue

Fra Snekkersten
Tilmeldt 28. May 05
Indlæg ialt: 16
Skrevet kl. 22:08
Hvor mange stjerner giver du? :

Klart noget vi lige skal have set på

/tue

Tilmeldt 3. Feb 06
Indlæg ialt: 12654
Skrevet kl. 22:52
Hvor mange stjerner giver du? :

Sam50:
https://dk.fsc.org/dk-dk/hvad-er-fsc

Det giver jo ikke rigtigt mening for træ fra danske skove.

Tilmeldt 20. May 07
Indlæg ialt: 595
Skrevet kl. 23:13
Hvor mange stjerner giver du? :

Ravn:
Det giver jo ikke rigtigt mening for træ fra danske skove.

Det gør det, ellers hvad der ingen grund til at udføre FSC certificering i Danmark.

https://www.orbicon.dk/expertise/certificeringer-2

Tilmeldt 3. Feb 06
Indlæg ialt: 12654
Skrevet kl. 08:20
Hvor mange stjerner giver du? :

Sam50:
Det gør det, ellers hvad der ingen grund til at udføre FSC certificering i Danmark.

Det er der jo heller ikke, men sjovt nok er det jo også firmer der sælger certificeringer du henviser til- de vil jo altid synes det er en god ide.

Danske skove dyrkes bæredygtigt da der er tale om produktionsskov - ligeledes har arbejder den fornødne uddannelse og sikkerhedsudstyr (kræver arbejdsmiljø loven) så hvad er der lige at komme efter med en FSC certificering i Danmark ??

Tilmeldt 20. May 07
Indlæg ialt: 595
Skrevet kl. 14:12
Hvor mange stjerner giver du? :

Ravn:
Danske skove dyrkes bæredygtigt da der er tale om produktionsskov - ligeledes har arbejder den fornødne uddannelse og sikkerhedsudstyr (kræver arbejdsmiljø loven) så hvad er der lige at komme efter med en FSC certificering i Danmark ??

Godt spørgsmål, men 40% af alt dansk skov er certificeret 486000 ha, så der må være en grund til det blev gennemført.

Side 1 ud af 3 (21 indlæg)