Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Gode råd om opstart af klinik i eget hjem ønskes!

Side 1 ud af 1 (4 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 21. Nov 05
Indlæg ialt: 68
Skrevet kl. 12:29
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej,

Jeg har en plan om, at i 2019 vil jeg åbne en lille klinik i mit eget hjem med fokus på negle, spraytan og hudplejeprodukter. Men hvordan er det med oprettelse af virksomhed i eget hjem ? Jeg har et separat lokale med egen indgang, hvor min tanker er det skal foregå, så kunder ikke kommer ind i privatboligen. 

Vil det være smartest at oprette som pmv eller enkeltmandsvirksomhed fra start af? Tror ikke jeg kan omsætte for 50.000 det første år, men man har jo lov at håbe. 

Hvordan med at tage kurser som selvstændig inden opstart, kan de fratrækkes eller er det umuligt? 

Ydermere søger jeg leverandører af hudplejeprodukter til videresalg, hvor skal jeg begynde at lede?

Er der specifikke regler for, hvordan en klinik skal indrettes i forhold til kunder? Eks. toilet, garderobe osv.

Jeg opretter en hjemmeside og en Facebook side, hvor der kommer oplysninger om behandlinger og priser. 

Kom med alle jeres gode råd, jeg ved godt det er et bredt og stort marked at starte op på, men det er det jeg brænder for. 

Hilsen Stine

Fra København
Tilmeldt 30. Oct 11
Indlæg ialt: 98
Fra  Webcph.dk Skrevet kl. 21:33
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Stine.

Det lyder som et spændende spring. Fedt!

Rent praktisk, så ville jeg oprette en enkeltmandsvirksomhed. Det koster ikke noget, og er nemt at starte. 

Du skal selvfølgelig lære om moms og skat, men der har skat og andre selv gratis kurser, som du kan deltage i. Brug f.eks. Dinero eller Billy som regnskabsprogram, det er super nemt.

Ang. indretning, så er der ingen krav til toilet, garderobe osv. Det er op til den kundeoplevelse, som du vil give til kunderne. 

Med hensyn til hjemmeside, så hjælper vi meget gerne med at opsætte en god hjemmeside for 1.995 kr. eks. moms. Sig endelig til. Vi kan også vejlede dig i resten af din digitale marketing, så du får nogle kunder. 

Skriv endelig til jeff@webcph.dk

Mvh Jeff Blaavanv

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46446
Fra  John Hannover Skrevet kl. 22:32
Hvor mange stjerner giver du? :

mousel:

Hej,

1

Jeg har en plan om, at i 2019 vil jeg åbne en lille klinik i mit eget hjem med fokus på negle, spraytan og hudplejeprodukter. Men hvordan er det med oprettelse af virksomhed i eget hjem ? Jeg har et separat lokale med egen indgang, hvor min tanker er det skal foregå, så kunder ikke kommer ind i privatboligen. 

2

Vil det være smartest at oprette som pmv eller enkeltmandsvirksomhed fra start af? Tror ikke jeg kan omsætte for 50.000 det første år, men man har jo lov at håbe. 

3

Hvordan med at tage kurser som selvstændig inden opstart, kan de fratrækkes eller er det umuligt? 


muligt fradrag hvis du bor i lejebolig men vil nok ikke blive accepteret hvis du ikke har en vis omsætning = er MPV

2 Enkeltmand

3 nej ikke fradrag for den type kurser

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 15. Mar 15
Indlæg ialt: 98
Skrevet kl. 21:20
Hvor mange stjerner giver du? :

Hvis du bor til leje, skal du huske at have tilladelse fra din udlejer til at drive virksomhed fra adressen.

Side 1 ud af 1 (4 indlæg)