Vi har udarbejdet nye kontrakter til at afløse tidligere kontrakter da de har vist sig ikke at indeholde nogle tillæg, men der står ikke at der udbetales tillæg, men der står heller ikke at der gør, hvorfor det kan misforståes hvad der gælder, ligeledes er der heller ikke aftalt løn under sygdom osv. så for at give medarbejderne en klar melding på hvad der gælder fremadrettet har vi lavet en ny kontrakt til at afløse de gamle, visse forhold er forbedret, eksempel overarbejdsbetaling er skruet op (i forhold til det de fik før, selvom der ikke lå nogen aftale om overarbejdsbetaling, har de fået en alligevel, men den sats de fik før var bare 30-60 KR i tillæg i timen, vi har ændret til 50 % oveni timelønnen), ligeledes er der kommet en sygeløn, og da vi ikke har nogen overenskomst, er der jo aftalefrihed bortset fra ferieloven som skal følges, og vi har valgt at give løn under sygdom, men en løn som er mindre end medarbejderens normale løn, og alle tillæg er der nu klarhed over, der er kun pension, feriegodgørelse, sygeløn og overarbejdsbetaling. Overser jeg noget, eller er det en fin kontrakt til at erstatte tidligere, noget vi overser, medarbejderne er med på at skrive under på de nye kontrakter, da de giver en bedre klarhed, og de har ikke gjort indsigelser mod vores tilbagebetalingskrav om tidligere uretmæssige betalte tillæg, vi har aftalt at trække det i deres løn over de næste 12 måneder så de ikke mærker det så kraftsigt, så det gik ikke så slemt, hvor der nærmest var opstand herinde om at vi ville få arbejdsnedlæggelser, opsigelser og fagforening imod os, behandler man sine medarbejdere godt til dagligt er der forståelse begge veje for at fejl kan ske, og synes den nye kontrakt lægger op til forbedeler i lønforholdene, og det er vel kun fair nu hvor de også bliver trukket i lønnen de næste 12 måneder. Her er den nye kontrakt, nogen som kan komme med noget feedback?
Arbejdsgiver og arbejdssted Medarbejder Tiltrædelsesdato: 20-09-2018 (anciennitet tæller fra 1. ansættelse hos Vores virksomhed CVR. Nr. xxxxxxxx, bortset fra ancienniteten erstatter denne kontrakt tidligere indgåede kontrakter.) Stillingsbetegnelse: Butiksasisstent Anciennitet tæller fra dato: 20-09-2016 og der er tale om en tidsubestemt ansættelse indtil ansættelsesforholdet opsiges af enten arbejdsgiver eller lønmoder efter denne kontrakts opsigelsesvarsler. Lønmodtager skal anmelde sygdom senest 1. fraværsdag kl: 7:00 til: vores chefs navn tlf: xxxxxxxx Tro- og loveerklæring skal afsendes til arbejdsgiveren på 2. sygedag. Lægeerklæring skal afsendes til arbejdsgiveren på 4. sygedag Den gennemsnitlige ugentlige arbejdstid er 37 timer eksklusiv 30 minutters selvbetalt pause pr. dag Personlig timeløn på ansættelsestidspunktet: 150 KR. Opsigelsesvarsel: Der er aftalt en prøvetid på 3 måneder hvor ansættelsesforhold kan ophæves gensidig med dags varsel. Herefter er der et gensidigt opsigelsesvarsel på 14 dage. (prøvetiden gælder ikke såfremt ancienniteten overstiger 3 måneder) Information om tillæg til lønnen, barsel og ferie Lønnen udbetales bagud hver 14. dag (hver 2. torsdag i lige uger) til reg. og konto nr: Alle lønforhold, pligter og lønudbetalingsterminer fremgår af denne kontrakt, og kun indholdet at det aftalte i denne kontrakt er gældende, da der ingen ekstra kontrakter eller tillægskontrakter er indgået, og da virksomheden ikke har indgået nogen overenskomst, er arbejdsforholdet derfor kun reguleret af forholdene i denne kontrakt.
Virksomhedens underskrift: Medarbejderens underskrift: |
Ville ALDRIG skrive under på den kontrakt..