Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Anbefaling af webshopløsning til mellemstor/stor webshop

Side 1 ud af 3 (23 indlæg)
Fra Aarhus
Tilmeldt 11. Nov 15
Indlæg ialt: 8
Fra  Progressio.dk Skrevet kl. 10:35
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej med-debattører,

Hvad er jeres erfaring med følgende webshopløsninger til en mellemstor/stor webshop? Opensource vs closed source?

Smartweb vs Prestashop vs... ? 

På forhånd tak.

Fra Frederiksberg
Tilmeldt 5. Nov 12
Indlæg ialt: 608
Skrevet kl. 11:19
Hvor mange stjerner giver du? :

Det er hip som hap, men overvej altid katastrofe scenariet hvor din udbyder går konkurs eller serveren brænder af, og backuppen uheldigvis lå på samme server (man tror det er løgn, men den slags sker). 

For mig er det et must at jeg selv har en kopi af kildekode og database så jeg kan lave en restore på anden host.

/Nicolai

Tilmeldt 16. Dec 15
Indlæg ialt: 63
Fra  www.fastelavnstønden.dk Skrevet kl. 11:39
Hvor mange stjerner giver du? :

Open source vil altid være at foretrække efter min mening.

Jeg har oplevet på egen krop, hvor begrænset man er når man får en god ide til sin webshop, som et simpelt plugin/modul(til max €100) vil kunne løse, men din close source-host vil have et sted mellem 10-30.000 kroner for at lave. 

Close source er en smart og utrolig prisvenlig løsning nu og her, som helt sikkert passer til mange nystartede iværksættere, og personer med en hobbyvirksomhed ved siden af et normalt arbejde.

Jeg vil påstå at Prestashop/Magento/Shopify/Woocommerce altid vil være at foretrække, hvis der er tale om en ambitiøs virksomhed, hvor webshoppen spiller en stor rolle i forhold til omsætning.

Køb alt til fastelavn på Fastelavnstønden.dk - fastelavnstønder m.m.

Fra Helsingborg
Tilmeldt 3. Apr 05
Indlæg ialt: 6555
Fra  TextReactor Skrevet kl. 11:46
Hvor mange stjerner giver du? :

Der findes også Closed Source shops som man kan have liggende på en webhost man selv vælger. Et eksempel på sådan en er uCommerce til Umbraco. Der er man ikke afhængig af en webhost hvor man ikke kan få fat i filerne samt der kan nemt laves nye tilføjelser til det.

Fra Aarhus
Tilmeldt 11. Nov 15
Indlæg ialt: 8
Fra  Progressio.dk Skrevet kl. 09:36
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Niels.

Ok tak for dit svar.

Fra Aarhus
Tilmeldt 11. Nov 15
Indlæg ialt: 8
Fra  Progressio.dk Skrevet kl. 09:37
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Mark, 

Takker for dit input.

Fra Aarhus
Tilmeldt 11. Nov 15
Indlæg ialt: 8
Fra  Progressio.dk Skrevet kl. 09:37
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Nikolaj,

Tak for dit svar.

Fra Hadsten
Tilmeldt 29. Oct 12
Indlæg ialt: 175
Fra  Indexed Webbureau Skrevet kl. 10:06
Hvor mange stjerner giver du? :

nu skriver du selv en stor webshop så her vil gælde at den nok ikke vil passe ind i de typiske standard setup så overvej en open source fra starten af som du kan udvikle videre på og tilpasse til lige præcis din forretning idag men også om 3 år.

Det vil ofte være dem som kan lave de optimeringer som er påkrævet også vil have en fordel markedsførings- og brugermæssigt.

en prestashop løsning vil f.eks. være meget låst på selve shop delen og svær at udvide med en god content markedtings del

Fra Helsingborg
Tilmeldt 3. Apr 05
Indlæg ialt: 6555
Fra  TextReactor Skrevet kl. 10:09
Hvor mange stjerner giver du? :

Vær især opmærksom på at hvis der vælges en Open Source shop så bør man IKKE rette i selve kernekoden da det så vil være svært at opdatere senere når der sendes opdateringer ud.

Fra Hadsten
Tilmeldt 29. Oct 12
Indlæg ialt: 175
Fra  Indexed Webbureau Skrevet kl. 10:56
Hvor mange stjerner giver du? :

der bør aldrig rettes i kernekoden:)

Side 1 ud af 3 (23 indlæg)