Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Mangler betaling for udført arbejde

Side 1 ud af 1 (4 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 13. Sep 18
Indlæg ialt: 2
Skrevet kl. 19:41
Hvor mange stjerner giver du? :
Hej,

Jeg har udført et stykke arbejde for en kunde, som ikke har betalt og vedkommende er ikke længere til at få fat på.

Vi havde ikke fastsat en timeløn, da jeg har arbejdet for kunden før, uden problemer.

Så spørgsmålet er hvad jeg gør nu: Sender jeg vedkommende en faktura på det beløb, jeg mener kunden skylder, for de X antal timer jeg har arbejdet? Og hvad gør jeg derefter, hvis kunden fortsat ikke betaler?

Håber i er nogen der kan hjælpe.

Vh. Jens
Tilmeldt 3. Feb 06
Indlæg ialt: 12656
Skrevet kl. 20:05
Hvor mange stjerner giver du? :

Hvordan kan du snakke om den kunde der ikke har betalt, mår du ikke en gang har sendt en faktura? 

Tilmeldt 20. Feb 15
Indlæg ialt: 108
Skrevet kl. 20:54
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Jens

Ja, du skal sende ham en faktura på et rimeligt beløb i forhold til det udførte arbejde.

Hvis han ikke betaler, ville jeg starte med at sende en påmindelse om betaling til ham 2-3 dage efter forfaldsdato. Hvis han fortsat ikke betaler, ville jeg begynde at sende rykkere med 100 kr. i gebyr pr. brev. Til sidst ville jeg overgive sagen til inkasso.

Tilmeldt 13. Sep 18
Indlæg ialt: 2
Skrevet kl. 21:30
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Rasco,

Mange tak for svar. Det var også nogenlunde sådan jeg havde forestillet mig forløbet, men rart at få bekræftet fra anden side. Jeg følger dit råd.

Vh. Jens

Side 1 ud af 1 (4 indlæg)