Jeg har en stor interesse om at, blive manager for musikere, men også eftersom for min bedste ven som er godt på vej i musik karriere. Jeg er kun 21 år, og kunne tænke starte selvstændigt op. Jeg har allerede nogle positive erfaringer, inde for musik branchen. Jeg er god til at få sat skub i tingene og give positiv respons, holde overblikket finde ud af en god strategi vinkel.
Så vil høre om det kan lade sig gøre i min alder eller er musik manager, et job hvor man skal på kursus i, eller er det er bedst at have en udannelse?
Min første råd vil være, at du skal gøre dig umage. Når der allerede er stavefejl i overskriften, bliver indtrykket ikke seriøst(hele dit indlæg bære præg af at være lidt for hurtigt sendt). Jeg kender ikke meget til den branche, men mit bud vil være at det ikke er alder der er afgørende, men netværk. Måske kunne du kontakte nogen der allerede er etableret på området, og høre om du må følge dem i en tid ? Mit udgangspunkt er, at det alt andet lige må være bedre at have succes/fejle med det man brænder for, end med det man ikke brænder for. Da du er god til at sætte skub i tingene, holde overblik, og lægge en god strategi, så begynd med at gøre det for din egen karriere.
Held og lykke
eftersom for min bedste ven som er godt på vej i musik karriere
Det synes jeg du kan tage udgangspunkt i. Hvis din bedste ven er god som musiker men dårlig til at kontakte spillesteder - så start der. Vil han gerne have din hjælp - så aftal at du skaffer ham jobs. Få lavet noget præsentationsmateriale (bare egen printer og musik på USB eller DVD og på din ipad) og så ud til spillestederne.
Din ven som musiker (eller hans band) optræder som CPR personer og det kan være godt for dig at vide, at de dermed skal have deres honorar indberettet af spillesteder, hvis dette er et momsregistreret spillested (og du kan bare lave en lille faktura til spillestedet med navn og CPR på musikerne). Er det til private fester skal de selv angive overskud til skat
De bør lave spilleliste til spillestedet som så korrekt indberetter til Koda
Som du kan høre, er det lidt man skal vide, men omvendt - hvis din ven gerne vil have din hjælp med at finde spillesteder, så start der og tag den videre derfra Der er mange unge der kontakter spillesteder og søger sted at komme ud - og kontaker div udgiver af alt muligt - sender til radioer og tilsvarende, uden mindste erfaring - som de så får over tid.
vh John Hannover
6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER