Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Smarte skattefinter?

Side 2 ud af 2 (17 indlæg)
Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 47157
Fra  John Hannover Skrevet kl. 23:21
Hvor mange stjerner giver du? :

BroncofanDK:
Udover dette er der selvfølgelig også den mulighed at du kan bruge penge før regnskabsafslutning på ting som du skal bruge fremover -  maskiner, møbler, istandsættelse, kontorartikler, uddannelse til medarbejdere, markedsførings- og salgsaktiviteter...

jeps - forudsat naturligvis det er noget der giver fuldt fradrag - hvad det meste af det nævnte vel gør - mens visse ting skal skrives af over år MEN

Min erfaring er, at bruge penge ALENE for at spare skat er galt. Det kan spare 22% det år - men hvis ikke tingene er absolut nødvendige eller virkeligt giver forventning om øget indtægt, så er det den dårligste måde at skatteoptimere på. Køb det du virkeligt mener er godt for virksomheden og aldrig tag en udgift- hvis dit hovedformål er, at bringe skat ned

Jeg har bestemt set firmaer der ikke VILLE af med skat, og overforbrugte til overskud var nede hvor de kunne leve med det, og året efter manglede de alvorligt penge - hvilket de ALDRIG kunne forudse, men sådan er virksomhedsdrift ofte - og det kan føre til konkurs men mange dejlige aktiver og glade ejere (inden)

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 17. Dec 07
Indlæg ialt: 1880
Skrevet kl. 11:35

Cookie - John Hannover:
Min erfaring er, at bruge penge ALENE for at spare skat er galt. Det kan spare 22% det år - men hvis ikke tingene er absolut nødvendige eller virkeligt giver forventning om øget indtægt, så er det den dårligste måde at skatteoptimere på. Køb det du virkeligt mener er godt for virksomheden og aldrig tag en udgift- hvis dit hovedformål er, at bringe skat ned

Det er jo altid lidt tveægget.

At betale selskabsskat betyder at du har 22% mindre at stå imod med, eller til at bygge din virksomhed med. Skat er en udgift som har en negativ virkning på dit cashflow nu og fremover, medens "udskudt skat" er en resourse som du kan bruge klogt eller dumt. Specielt i et land som Danmark skal man passe på anekdoterne fordi så uhyggeligt mange "iværksættere" ender op med erkendelsen at det var virkelig dumt, dyrt og besværligt at være selvstændige, og der er et fåtal der der får indtjeninger der langt overstiger lønmodtagerindtægter.

Kort og godt kan man vel sige at hvis fremtidsværdien af dine positioner er mindre værd end 78% af det du kan fradrage så er det virkelig dumt at spekulere i at nedbringe skatten, og hvis du får en ROI på mere end 0.78 så kommer det rigtig meget an på den risikoprofil der er bundet op på det.

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Fra  John Hannover Skrevet kl. 11:47

Synes bare ikke lige det er en "skattefinte" :)

ja hvis du kan se du øger fremtidens indtægt for alvor skal du investere pengene - ellers ikke. Det har som sådan ikke det vilde med skatten eller skattebesparelse at gøre (man kan nok ikke regne om ROI 0,78 rammes og skal nok bare afgøre om man for alvor tror investering betaler sig - mere end bare tænke i skat)

Du kan vende den om: IKKE at betale selskabsskat (ikke at have et overskud) gør selskabet mindre likvidt formentlig og formindsker EK og giver dermed også større risiko hvis der kommer dårlige år

Køb af vigtige aktiver skal ikke ses som skattefinte men som helt naturlig del af fremtidssikring

vh John Hannover

Fra København
Tilmeldt 17. May 16
Indlæg ialt: 1091
Skrevet kl. 12:41

Jeg tror trådstarteren havde privat forbrug i tankerne fra start.

Tilmeldt 17. Dec 07
Skrevet kl. 13:02

Cookie - John Hannover:
Synes bare ikke lige det er en "skattefinte" :)

Nej, det er økonomistyring!

Cookie - John Hannover:
Du kan vende den om: IKKE at betale selskabsskat (ikke at have et overskud) gør selskabet mindre likvidt formentlig og formindsker EK og giver dermed også større risiko hvis der kommer dårlige år

Køb af vigtige aktiver skal ikke ses som skattefinte men som helt naturlig del af fremtidssikring

Hvordan DIN lommeregner så får det at betale skat til at give en positiv likviditet og højere egenkapital, har jeg så meget svært ved at se. At få gæld, fremtidige omkostninger og investeringer "af bøgerne" booster massivt forrentning af egenkapital, soliditetsgrader mv. 

At vi så ikke er uenige om at man ikke skal lave dumme investeringer blot for at undgå at betale skat er så noget helt andet, men det er dumt ikke at se på om det for en virksomhed er bedre at bruge pengene på sig selv end at bruge det til skat. Ideen med at investere i virksomheden skulle så gerne være at du kommer til at betale mere skat i fremtiden, men det er noget helt andet.  

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Fra  John Hannover Skrevet kl. 16:10
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

BroncofanDK:
vordan DIN lommeregner så får det at betale skat til at give en positiv likviditet og højere egenkapital, har jeg så meget svært ved at se

1.000.000 i overskud - skat 22% = 780.000 kr op bogen og øget EK alt andet lig

Brug 500.000 kr på noget afskrivningsberettiget eller markedsføring her og nu = 500.000 kr i overskud - skat = 390.000 på bogen og øget EK alt andet lig - Med andre ord - overskud er med til at konsolidere. Der masser af firmaer der knækker nakken på at prøve at bruge alt på vækst og glemmer konsolidering

Men ja vi er enige om at det ikke er en skattefinte men klog overvejelse og at man da skal investere i sit selskab alt det man kan hvis man er overbevist om at det skaber endnu større vækst fremad end som bruges nu

vh John Hannover

Tilmeldt 17. Dec 07
Skrevet kl. 18:48

Cookie - John Hannover:
1.000.000 i overskud - skat 22% = 780.000 kr op bogen og øget EK alt andet lige

Ok så du snakker om konsolidering i stedet for investering, og jeg snakker om fremrykning af investeringer i stedet for at lade skattefar få 22% før du alligevel skal lave disse investeringer. Præmissen i mit svar til spørgeren var dog at fremrykke investeringer/indkøb istedet for at vente til efter Skat har taget 22%.

Alt andet lige er der 22% mere i forbrugsmulighed den 31/12 end den 1/1 i en overskudsvirksomhed.

Side 2 ud af 2 (17 indlæg)