Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Sende breve fra Tyskland?

Side 1 ud af 1 (9 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 27. Aug 08
Indlæg ialt: 1161
Skrevet kl. 08:58
Hvor mange stjerner giver du? :

Man lægger moms på brevforsendelser i Danmark.

Hvad, hvis jeg vil sende det fra Tyskland? Skal jeg også her tilføje dansk moms til tysk brevporto?

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46427
Fra  John Hannover Skrevet kl. 10:46
Hvor mange stjerner giver du? :

Hvis du fakturerer med moms (som du gør til danske kunder f.-eks) så er det jo uden betydning hvor porto er købt - helt som det er lige meget om varen er købt i DK med moms eller i Kina uden.

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 19. Jan 15
Indlæg ialt: 2268
Skrevet kl. 11:53
Hvor mange stjerner giver du? :

Cookie - John Hannover:

Hvis du fakturerer med moms (som du gør til danske kunder f.-eks) så er det jo uden betydning hvor porto er købt - helt som det er lige meget om varen er købt i DK med moms eller i Kina uden.

vh John Hannover

Ikke helt enig (eller måske misforstår jeg)

Hvis man køber tysk porto, betyder det vel også man sender fra Tyskland?

 

Nu ved vi ikke præcist hvad sammenhængen er, men hvis det er varesalg vi snakker om; så er det jo ingenlunde ligegyldigt om man sender fra Danmark eller Tyskland. Med andre ord, til hvilket land skal man betale moms.

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46427
Fra  John Hannover Skrevet kl. 15:08
Hvor mange stjerner giver du? :

Jesper_nl:

Cookie - John Hannover:

Hvis du fakturerer med moms (som du gør til danske kunder f.-eks) så er det jo uden betydning hvor porto er købt - helt som det er lige meget om varen er købt i DK med moms eller i Kina uden.

vh John Hannover

Ikke helt enig (eller måske misforstår jeg)

Hvis man køber tysk porto, betyder det vel også man sender fra Tyskland?

 

Nu ved vi ikke præcist hvad sammenhængen er, men hvis det er varesalg vi snakker om; så er det jo ingenlunde ligegyldigt om man sender fra Danmark eller Tyskland. Med andre ord, til hvilket land skal man betale moms.

ja det har du da ret i - men så må du være ude i at fakturaen så skal komme fra tysk firma - det danske firma kan vel ikke sende en faktura fra Tyskland uden moms kan det? Han kan vel ikke lave faktura til kunden fra sit danske selskab med friholdt moms for forsendelsesdelen?

Jeg forestiller mig at det handler om at det kan være billigere at sende fra Tyskland - selv om man er dansk webshop - lige over grænsen tyske frimærker og i tysk postkasse til danmark (og så har jeg et eller andet i baghovedet om at man vist i det hele taget ikke må gøre sådan)

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 27. Aug 08
Indlæg ialt: 1161
Skrevet kl. 09:02
Hvor mange stjerner giver du? :

Det er altså varesalg til tyske kunder. Sendt fra Tyskland.

Jesper_nl:
ingenlunde ligegyldigt om man sender fra Danmark eller Tyskland. Med andre ord, til hvilket land skal man betale moms

Nu forstår jeg ikke helt. Jeg skal jo ikke betale moms til Tyskland, vel? Brevporto både i Danmark og i Tyskland er momsfri.

Mit spørgsmål: skal jeg tilføje 25% moms (på faktura) på tysk porto, som jeg har købt i Tyskland?

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46427
Fra  John Hannover Skrevet kl. 09:47
Hvor mange stjerner giver du? :

Du kan ikke bare fra dansk virksomhed sende varer fra tyskland til tyske kunder uden moms - Enten fra DK med dansk moms eller - hvis du skal sende fra tyskland, så bliver du jo som tysk virksomhed og skal lægge tysk moms på - både på porto og på vare. At indkøb af porto  både i DK og D er momsfrit betyder bare du ikke betaler moms ved købet men har intet at sige i forhold til moms ved salget - udlægsordningen er afskaffet for år tilbage

Du skal så overveje tysk momsregistrering ganske enkelt som jeg ser det - hvis du vil sende fra tyskland til tyskland - men vent lige på f.eks, JesperNL eller Whiskey som er stærkere i tysk moms formentlig

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 27. Aug 08
Indlæg ialt: 1161
Skrevet kl. 09:57
Hvor mange stjerner giver du? :

Tak for svaret. Gælder det kun for fragten?

Hvis je bliver momsregistreret i Tyskland: betyder det måske også, at hvis jeg sender mine varer fra og til Tyskland, skal jeg også kun betale tysk moms på varene, og indberette der?

Skat forbliver i DK, går jeg ud fra.

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46427
Fra  John Hannover Skrevet kl. 16:11
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

hvis du optræder som tysk firma og sender fra tyskland til tyskland så gælder det varer og fragt og du får så to separate momsindberetning og hvis du opretter tysk virksomhed så vil dine indkøb ske med tysk moms ganske som det gør med dansk fra dansk selskab. Hvor skatten bliver afhænger af selskabs form - så længe du bor i DK vil du være personlig skattepligtig af dine egne indtægter men et selskab vil være selskabspligtigt i tyskland
Du skal gå til en tysk revisor for mere synes jeg - der findes flere i Sønderjylland/schleswig som kan begge landes regler godt
Det er ikke noget du skal rode med hvis ikke din omsætning er ganske så stor - det tager tid at stifte og drive tysk virksomhed og få bank og betalingsordninger på plads når du bor i DK

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 3. Feb 06
Indlæg ialt: 12650
Skrevet kl. 18:12
Hvor mange stjerner giver du? :

Det er meget bureaukratisk og dyrt at starte firma i Tyskland, så det vil formodentlig aldrig kunne betale sig.

Side 1 ud af 1 (9 indlæg)