Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Hjælp til e-butik

Side 2 ud af 2 (19 indlæg)
Fra Odense
Tilmeldt 22. Aug 07
Indlæg ialt: 2539
Fra  redWEB ApS Skrevet kl. 15:45
Hvor mange stjerner giver du? :

Lundsby:

Derudover har kunder med en standardshop, også den fordel at de bliver automatisk opgraderet. Uden at skulle betale konsulent timer for det.

Det er langt fra standard, som indlæg her på Amino vil kunne afslører.

I en skræddersyet løsning kan man betale hele sin løsning på en gang istedet for at skulle betale leje per modul per måned - det ryger jo hurtigt op i over 10.000 kr om året bare for leje af ens webshop - det kan man alligevel få en pæn sjat konsulenttimer for Wink

Jeg er på ingen måde en neutral part i snakken, men derfor synes jeg nu alligevel ud fra en rådgivningsvinkel at der må være en vis objektivtivtet i at man overvejer elementer som leverandørafhængighed, omkostningsniveau over tid (og ikke kun kortsigtet), strategisk udvikling af ens virksomhed i forhold til valg webshop m.v.

Fra Roskilde
Tilmeldt 30. Jul 06
Indlæg ialt: 2298
Skrevet kl. 20:01

Ronnikc:

Derudover er der skrevet kilometervis af bøger omkring betydningen af leverandørafhængighed og hvad det betyder for en virksomhed der begiver sig ind på et nyt markede eller etablere sig og du finder ikke en eneste af de bøger der anbefaler at placere sig selv i en situation med maksimal leverandørafhængighed - Så undskyld, men det giver simpelthen ingen mening.

Det er da korrekt at dette emne er udførligt beskrevet, men deri faren virkeligt ligger er der hvor man ikke uden væsentlige omkostninger kan skifte til en anden leverandør. Derfor bør man have en strategi for hvordan man evt. vil flytte sine produker og tekster fra en shopløsning til en anden. Man bør derfor sikre sig at produkter og så vidt muligt også tekster kan eksporteres fra den løsning man vælger. Er disse ting i orden burde man ikke have væsentlige problemer ved at flytte til en anden shopløsning.

Det at have adgang til kildekoden er kun interessant hvis der er udviklet speciel kode til shoppen som adskiller din shop væsentligt fra andre shopløsninger. For 9 ud af 10 shops er dette næppe tilfældet. Adgang til kildekoden vil ofte også være en falsk sikkerhed, fordi det hurtigt kan blive meget dyrt at få et andet udviklingshus til at skulle rette i andres kode. Omkostninger der hurtigt kan komme på niveau med at få udviklet en ny løsning fra bunden.

Sidst men ikke mindst må jer erkenbde at jeg ikke helt har overblik over hvad man skal op på månedligt for at have rimelig funktionalitet hos fx. Dandomain og Scannet. Er det 600 kr ex moms og opefter må jeg medgi at det virker ret attraktivt at få udviklet en opensource løsning for 8-10.000. Hvad får man for de 300 kr per måned jeg har set hos fx. Dandomain?

Mvh Jesper

Fra København S
Tilmeldt 10. Aug 06
Indlæg ialt: 1825
Skrevet kl. 21:17

Lundsby:

Jeg tror den vigtigste grund til at vælge en standard shop, er gratis support.

aaaa sådan er det nu ikke ved alle udbydere, en af de webshops jeg sidder med er ved Goldenplanet og der koster det næsten bare jeg siger hej.

Derudover har kunder med en standardshop, også den fordel at de bliver automatisk opgraderet. Uden at skulle betale konsulent timer for det.

Igen goldenplanet ville have 5000 kr. for at opgradere til deres nye system.

Fra Odense
Tilmeldt 22. Aug 07
Indlæg ialt: 2539
Fra  redWEB ApS Skrevet kl. 21:43

Jesper Jørgensen:
Det at have adgang til kildekoden er kun interessant hvis der er udviklet speciel kode til shoppen som adskiller din shop væsentligt fra andre shopløsninger. For 9 ud af 10 shops er dette næppe tilfældet. Adgang til kildekoden vil ofte også være en falsk sikkerhed, fordi det hurtigt kan blive meget dyrt at få et andet udviklingshus til at skulle rette i andres kode. Omkostninger der hurtigt kan komme på niveau med at få udviklet en ny løsning fra bunden.

Det er jo lige præcis derfor open source er en rigtig god idé - så koster det ikke en milliard million at skifte udvikler da der findes mange alternative leverandører og dermed også mange alternative leverandører som er inde i kodestrukturen i forvejen.

Fra Hellerup
Tilmeldt 11. Apr 06
Indlæg ialt: 3722
Fra  CloudSprout Skrevet kl. 22:02

Martin M:

aaaa sådan er det nu ikke ved alle udbydere, en af de webshops jeg sidder med er ved Goldenplanet og der koster det næsten bare jeg siger hej. 

Jeg har aldrig ment at Golden Planet var en leverandør af standard shops, da deres løsning er baseret på OsCommerce. Hvilket betyder at alle tilretninger de laver, også er Open Source. Så kunden kan til enhver tid, tage sin kildekode og begynde at konkurrere med Golden Planet. Dette gør selvfølgeligt at der ikke er den store investeringslyst i nyudvikling, medmindre det kan levereres som konsulent ydelser.

Men både EasyFlow, DanDomain og Scannet leverer gratis support. Vi bestræber os selv på at yde fanatisk god support, og jeg har også hørt at supporten hos de to andre er fortræfftelig.

Martin M:
Igen goldenplanet ville have 5000 kr. for at opgradere til deres nye system.

Det er lidt det samme som oven stående, jeg mener heller ikke at hverken ScanNet eller DanDomain, har forlangt betaling for opgraderinger. Og vi har ihvertfald heller ikke.

Fra Hellerup
Tilmeldt 11. Apr 06
Indlæg ialt: 3722
Fra  CloudSprout Skrevet kl. 11:47

Ronnikc:
 en skræddersyet løsning kan man betale hele sin løsning på en gang istedet for at skulle betale leje per modul per måned - det ryger jo hurtigt op i over 10.000 kr om året bare for leje af ens webshop - det kan man alligevel få en pæn sjat konsulenttimer for Wink

Det kommer vidst lidt an på hvad man mener med en pæn sjat, for 10.000 kr. får man typisk et par dage, nogle steder måske lidt mere. Det er ikke ret meget iforhold til vedligeholdelsesbyrden for bare at holde en webshop tilsvarende, det er jo en verden der sker relativt meget i.

Eksempler på situationer som vi har været ude for hvor der skulle opdateres kode inkludere: nye browsere (Specielt IE7 men også andre), nye regler fra Visa, Gateway udbyder skrifter, nye versioner af sikkerhedssoftware (Specielt Norton har drillet), nye mulige affiliates (f.eks. en god sag) etc.

Derudover skal man heller ikke undervurderer hvad et professionelt webhotel koster, kig f.eks. ScanNet's Pro hoteller der står til 3.000 kr. pr. år.

I EasyFlow har vi igennem en længere periode brugt flere hundrede timer på udvikling på vores produkt, grunden til at dette kan lade sig gøre er at vi har flere hundrede kunder, der betaler et fast månedligt beløb.

Den største ulempe ved Standard shops, er efter min mening stadig, at de ikke endnu kan skræddersyes nok. Her har konsulent baserede løsninger helt klart deres berettigelse.

Fra Samsø
Tilmeldt 18. Oct 05
Indlæg ialt: 1479
Skrevet kl. 12:56

Goldenplanet vil IKKE have penge for en opgradering, men skal du have flyttet data og varer fra den ene shop til en ny og bedre opgradering, vil de have penge for at flytte data.

Gør du det hele selv er det gratis..

mvh   Geeked

Fra København S
Tilmeldt 10. Aug 06
Indlæg ialt: 1825
Skrevet kl. 19:38

Keld Lanther:

Goldenplanet vil IKKE have penge for en opgradering, men skal du have flyttet data og varer fra den ene shop til en ny og bedre opgradering, vil de have penge for at flytte data.

Gør du det hele selv er det gratis..

mvh   Geeked

Er det mig eller dig der snakkede med dem, det var i forbindelse med at der var nogle fejl i det gamle system som jeg gerne ville have de rettede, nu når det var et generelt problem, men det ville de ikke, i stedet kunne de tilbyde mig at opgadere til deres nye system og det skulle kun koste 5000 kr. og der blev ikke snakket om at jeg kunne gøre det selv gratis, der var det opgraderingen der kostede. Det kan da godt være de har tilbudt dig noget andet, men jeg forholder mig til hvad de skrev til mig på daværende tidspunkt. I opgradering medfølger overflyttelse af varer selvfølgelig også, i det det betegnes som en opgradering og ikke et nyt system.

Fra Samsø
Tilmeldt 18. Oct 05
Indlæg ialt: 1479
Skrevet kl. 09:54

Hej Martin

Måske har du formuleret dig forkert i dit brev til Goldenplanet og at de så har tolket det som at du vil have ny shop version 4.xxx og data flyttet derover. 

Jeg har selv en Goldenplanet shop og da jeg opdagede, at de skiftede fra version 3.xxx til 4.xxx kunne jeg jo prøve en demo først som alle andre, og det er gratis i op til 30 dage eller mere, hvad man ønsker.

Det gjorde jeg så, idet den nye version var væsentligt forbedret og med flere funktioner end den gamle.

Jeg skulle efter prøveperioden tage stilling til om jeg gerne ville beholde den nye version og jeg sagde ja tak til en opstartspris på 199 kr og sædvanlig månedlig takst.

Jeg fik så et tilbud om at de kunne flytte data fra den gamle til den nye shop for 5000 kr og jeg sagde nej tak, fordi det kunne jeg godt selv gøre..

Længere er den ikke og nu er den nye shop hos en designer for at få et løft efter min standart og er snart klar til offentliggørelse på nettet.

For at en designer kan pille ved shoppen, kan man ganske gratis bede om at lukke op for kildekoden og det gør de inden for få timer..

Ganske hurtig og fin service der tæller meget..

mvh   Geeked

Side 2 ud af 2 (19 indlæg)