Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Platform til stor database hjemmeside

Side 1 ud af 2 (14 indlæg)
Tilmeldt 10. Aug 16
Indlæg ialt: 11
Skrevet kl. 10:33
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej med jer

Jeg skal lave en hjemmeside, hvor man skal sammenligne forskellige produkter. Jeg loader og taster selv en masse data derind, som man skal kunne søge på, på hjemmesiden. 

Er der nogen af jer der kender en god platform at starte op på, så jeg ikke skal udvikle den fra bunden? For det har jeg ikke evner til. 

Tak,

Janne

Tilmeldt 31. Jul 18
Indlæg ialt: 27
Skrevet kl. 10:37
Hvor mange stjerner giver du? :
Wordpress er altid et godt sted at starte. Bare sørg for at bygge det på en måde så det data du indtaster kan eksporteres til en anden platform hvis du vokser fra wordpress en dag.
Fra København
Tilmeldt 1. Aug 18
Indlæg ialt: 16
Fra  Bluebell ApS Skrevet kl. 12:33
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Hej Janne, 

Jeg synes ikke entydigt man kan anbefale en platform eller et system (som Wordpress) ud fra det du skriver. For det vil afhænge af omfanget, branchen etc. 

Tror helt klart du vil få mest ud af, at uddybe din forespørgsel en smule. Blot et venligt råd. 

Fra Fredericia
Tilmeldt 16. May 18
Indlæg ialt: 13
Fra  Plethora Skrevet kl. 14:52
Hvor mange stjerner giver du? :

Det mest centrale spørgsmål er nok hvor meget "en masse data" er og hvad forventningerne er til det størrelsesmæssigt.

Langt det meste ville du kunne håndtere direkte i eks. WordPress, her er en god guide til at komme igang.

https://www.theme-junkie.com/price-comparison-wordpress/

En anden mulighed er at tage udgangspunkt i...

https://www.pricetapestry.com/

Taler vi rigtigt, rigtigt meget data og rigtigt mange besøgende, ville jeg nok anbefale at få udviklet en løsning der er optimeret hertil. Om det er et specielt plugin til WordPress der kører NoSQL eller noget bygget helt fra bunden er jo en smagssag.

Håber mit indspark kan bruges.

Tilmeldt 10. Aug 16
Indlæg ialt: 11
Skrevet kl. 09:27
Hvor mange stjerner giver du? :

Tak for jeres input. 

Jeg kan godt starte selv i WordPress, det kender jeg bare til alm. hjemmeside og webshop

Hvis det lykkes så skal der udvikles en løsning specielt hertil, men jeg kan se på investorer at jeg er nødt til at have et udgangspunkt at vise frem. På sigt skal det være rigtig rigtig meget data og besøgende, det er ikke Danmark der er primært marked

Tilmeldt 16. Jan 09
Indlæg ialt: 503
Skrevet kl. 09:51
Hvor mange stjerner giver du? :

Rigtig rigtig meget data er et vidt begreb.
Taler vi mange milliarder forekomster eller nogle få millioner?

Fra Aalborg
Tilmeldt 10. Dec 13
Indlæg ialt: 100
Fra  DigitalAalborg.dk Skrevet kl. 10:53
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg tror det er meget vigtigt for os alle sammen at, vide lidt mere om hvor meget data der skal håndteres for at, kunne komme med et lidt mere konkret svar. 

Min forestilling er at, du vil lave en prissammenligningsside i stil med Pricerunner eller noget? Hvis ja, så har du gode muligheder med de links til Nicolaj har sendt til dig. 

Hvis du ønsker at, starte op i Wordpress vil jeg anbefale at, du får en udvikler med på fra starten af som en slags sparringspartner eller en som kan have en finger med på pulsen under hele udviklingen. 

Håber det bedste for Jeres projekt.

Hjemmeside & SEO :: DigitalAalborg.dk

Tilmeldt 10. Aug 16
Indlæg ialt: 11
Skrevet kl. 11:08
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg ved ikke hvor mange terabites det vil fylde, men forestil dig omkring 50.000-100.000 forskellige fødevarer som hver især indeholder 20 forskellige ingredienser som skal sammenlignes. Ikke priserne. 

Men ja, Nicoljas links er rigtig fine for tænker princippet i opbygningen vil være det samme, selvom det ikke er priser.

Ja, skal finde en sparringspartner/ partner. 

Tak:o)

Fra Helsingborg
Tilmeldt 3. Apr 05
Indlæg ialt: 6555
Fra  TextReactor Skrevet kl. 11:23
Hvor mange stjerner giver du? :

JanneSR:
omkring 50.000-100.000 forskellige fødevarer som hver især indeholder 20 forskellige ingredienser som skal sammenlignes

Hvis du får en dygtig programmør med så er det ikke noget problem at lave sådan en så den kører optimalt.

Tilmeldt 16. Jan 09
Indlæg ialt: 503
Skrevet kl. 13:44
Hvor mange stjerner giver du? :

Det lyder som få millioner forekomster.
Det er ikke stort, og ikke teknisk svært.

Det tekstmæssige indhold er nok under 1 gigabyte.
Billeder kan fylde en del.

Side 1 ud af 2 (14 indlæg)