Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Den spæde start - Hjælp søges

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 26. Feb 18
Indlæg ialt: 2
Skrevet kl. 18:44
Hvor mange stjerner giver du? :

Min kæreste og jeg har planer om at åbne en café om 1 års tid - Vi er så småt igang med at designe menu, lave forretningsplan etc., og vi vil gerne stå rigtigt stærkt til når vi vælger at tage springet. 

Da dette bliver en bekostelig affære, som vi selv finansierer uden lån, vil vi forsøge at købe det meste inventar brugt. Der kommer jævnligt gode tilbud op på DBA, men vi har ikke ville slå til endnu, da vi simpelthen er i tvivl om hvorvidt det kan svare sig, førend vi har stiftet virksomheden. Hvad er reglerne i den forbindelse? Kan vi købe brugt fra både privat og erhverv, og så stadig kunne få det ind i regnskabet, når vi starter? Vil det give bedre mening at stifte virksomheden nu, for at kunne købe inventar? (og er det overhovedet muligt, da der ikke vil være noget salg). Jeg har søgt og søgt, men det eneste jeg har kunne finde ud af, er 6-måneders-reglen inden opstart - Det er den regel der har fået mig til at tænke at vi eventuelt kunne oprette virksomheden nu.

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 47159
Fra  John Hannover Skrevet kl. 21:01

I kan købe og få det ind op til 6 mdr inden (og vist nok faktisk hvis vi taler moms længere men det er vel ikke aktuelt men I kan tage det ind 
Der er ikke en lov men en praksis hvor skat accepterer 6 mdr. Mit gæt er, at hvis I ikke tager noget som helst i brug, så er det ikke et problem, men jeg tror I vil have masser af fordele med at stifte virksomheden NU og så komme igang
Ja det koster lidt men VIL I drive virksomhed - så gå igang

vh John H

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 26. Feb 18
Indlæg ialt: 2
Skrevet kl. 10:17

Hej John. Tak for dit svar. 

Jeg vil gerne lige sikre mig at der intet er som forhindrer os i at oprette en virksomhed nu, købe inventar, hjemmeside etc., til trods for at vi ikke forventer noget salg i 1 års tid, og vi ikke har andet end vores private adresse? 

Tilmeldt 31. Jul 18
Indlæg ialt: 27
Skrevet kl. 10:23
hvis det tager mere en 6 måneder, så kan i jo også bare købe ting privat, og så sælge det fra jer til virksomheden sådan at i køber noget, og sælger det videre.
Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 47159
Fra  John Hannover Skrevet kl. 10:24

KennetB:

Hej John. Tak for dit svar. 

Jeg vil gerne lige sikre mig at der intet er som forhindrer os i at oprette en virksomhed nu, købe inventar, hjemmeside etc., til trods for at vi ikke forventer noget salg i 1 års tid, og vi ikke har andet end vores private adresse? 

det er der ikke - forudsat I må have firma på den adresse (visse lejemål tillader ikke CVR) og forudsat I er villige til visse omkostninger hvis I vælger selskabsform. Personlig virksomhed  enkeltmands eller I/S kan ligge nærmest sovende uden omkostninger - mens selskaber som ApS og IVS vil betyder lovpligtig arbejdsskadeforsikring for ejerne uanset løn og omsætning + kræve erhvervskonto i banken fra dag 1 - begge dele med lidt omkostninger til følge

http://johnhannover.blogspot.dk/2013/04/personlig-virksomhed-is-eller-starte-i.html kan læses og

http://johnhannover.blogspot.dk/2015/09/hvadkosterfirma.html 

Der er ikke krav om, at I skal have indtægter med det samme - så længe jeres udgifter alene tages med det formål at skabe fremtidige indtægter

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)