Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Kan banken kræve at få mit regnskab, også selvom jeg ikke har - eller vil have låne-engagement?

Side 2 ud af 2 (14 indlæg)
Tilmeldt 17. Dec 07
Indlæg ialt: 1876
Skrevet kl. 11:44
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Der er en række overfortolkninger i denne tråd. Hvidvaskningsloven gør ikke at banken skal have dit regnskab - den gør at banken skal have styr på pengestrømmene og det har de når det foregår elektronisk.

De skal sikre sig at ejerforholdene til konti er reelle og at personen er identificerbar. 

Jeg har ikke afleveret regnskaber for vores selskaber til min bank i et par år og de har ikke bedt om det. Til syvende og sidst er det vel fornuftigt at din "banksælger" gerne vil have et overblik over virksomheden. Blandt banksælgerne er det sjældent at de går over grøften til at være bankrådgivere, men det kan være meget gavnligt at arbejde med en der enten har oprigtig kompetence eller oprigtig interesse.

Jeg bruger primært banken som en sparegris og arbejder med høje soliditetsgrader. Vores regnskaber er dog offentlige så på hovedlinjerne er der ikke den store grund til at banken skulle kræve dem.

Hvad er downside til at give banken regnskabet?

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46432
Fra  John Hannover Skrevet kl. 01:26
Hvor mange stjerner giver du? :

BroncofanDK:
eg har ikke afleveret regnskaber for vores selskaber til min bank i et par år og de har ikke bedt om det.
det gør de normalt heller ikke hvis alle konti går som de skal - derimod abonnerer næsten alle banker på CVR regnskaberne for alle deres kunder inkl på alle ændringer (bestyrelse, direktør,ejer osv) og har dem så elektronisk. Det er meget få der slet ikke gør det - ikke alene af hvidvask - hvor det jo ikke er absolut krav men dog en god del af at kunne sige man kender omfang og formål - men fordi det er krav i næsten alle banker at de ansvarlige altid har den type

Så længe alt er OK - kræver banker ikke så ofte regnskaber (kender det i alle fald statistisk fra 12 jeg har med at gøre hvor jeg positivt ved de henter dem alle  fra 4 forsk. banker
Derimod mener jeg trådstarter er personlig virksomhed og da findes den mulighed jo ikke

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Fra København
Tilmeldt 17. May 16
Indlæg ialt: 1091
Skrevet kl. 09:25
Hvor mange stjerner giver du? :

Som selskab behøver du ikke aflever regnskab, da de kan se det på virk.dk

Tilmeldt 19. Jan 15
Indlæg ialt: 2268
Skrevet kl. 12:06
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Skygge Manden:

Som selskab behøver du ikke aflever regnskab, da de kan se det på virk.dk

Det er ikke nok.

 

Banken kan forlange regnskaber i henhold til kundeaftalen. Kundeaftalerne er endvidere (for det meste) udformet så der tages højde for hvidvasklovgivning, og dermed er det offentlig tilgængelige regnskab sjældnet nok. F.eks. fremgår omsætning sjældnet af det offentlig tilgængelige regnskab.

Side 2 ud af 2 (14 indlæg)