Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Spam fra gratisidag.dk

Side 1 ud af 1 (7 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 10. Nov 06
Indlæg ialt: 8
Skrevet kl. 22:17
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Aminoer, det vælter ind med spam til mig fra gratisidag.dk. 

De "reklamerer" for selskaber som Verisure, kokkens hverdagsmad, tjenestetorvet og jydsk tagteknik. Nu er jeg begyndt at henvende mig til selskaberne 1 for 1 samt anmelde dem på trustpilot og forwarde deres spam til dansk@spamklage.dk i håbet om det stopper, men lige lidt hjælper det. Det skal siges at Verisure tog det seriøst, men de andre selskaber enten ikke reagerer eller bare virker ligeglade. Det mest utrolige er jydsk tagteknik, som bare påstår at det ikke er dem, der sender spam og at det således ikke er deres problem. 

Kan man virkeligt undslå sig ansvar for spam, når bare det foregår via trediepart. 

Enhver henvendelse til gratisidag.dk er naturligvis nyttesløs, og det skal siges jeg aldrig har deltaget i konkurrencer eller lignende med min emailadresse. 

Andre der er udsat for det samme?

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46427
Fra  John Hannover Skrevet kl. 22:36
Hvor mange stjerner giver du? :

De som der reklamerer for er formentlig helt uden kontrol med det - men de kan naturligvis opsige samarbejde som sikkert er affiliate baseret - hvis de får at vide at det er gratisidag der gør det - men jeg synes ikke man kan holade DEM ansvarlige for hvad et firma gør i reklameøjemed. De har sikkert bare noget affilate aftale - og det kan så tilmed være gennem en helt anden - partnerads eller lign som gratisidag har affiliate aftale gennem - for de virksomheder
Der er kun EN ansvarlig og det er den som udsender spam så ja - man har ikke ansvar for trediepart bruger en forkert (eller her måske kunde hos trediepart eller hvad ved vi)

jeg kan så heller ikke engang se en affiliate hjemmeside på den adresse du angiver - 

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 10. Nov 06
Indlæg ialt: 8
Skrevet kl. 22:40
Hvor mange stjerner giver du? :

Antager der er nogle affiliatelinks i mailen.....?

Er jeg helt skævt på den, eller er man ikke ansvarlig for hvem man bruger til at promovere sine produkter? Så kan man jo bare spamme gennem trediepart og totalt omgå reglerne?

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46427
Fra  John Hannover Skrevet kl. 23:28
Hvor mange stjerner giver du? :

Kan ikke se siden men der er da givet affiliate i det - ellers giver det jo ikke mening. Hvis en trediepart spammer med affiliate er det tredieparts ansvar - det er ikke engang sikkert den hvis navn bruges aner det og affiliate kan være via som jeg skriver - partnerads eller anden udbyder hvor firmaet slet ikke kender til gratiswhatever - bare har aftale med partnerads 

At de nok ikke bare lader stå til hvis det generer er en anden sag men de har ikke ansvar - 

Skulle det så blive til dom mod den 3 part der spammer og det kunne bevises at det var en opgave de var sat til, ja så kan bagmand sikkert rages ind, men ellers ikke

vh John H

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 7. Mar 18
Indlæg ialt: 281
Skrevet kl. 06:01
Hvor mange stjerner giver du? :

Cookie - John Hannover:

De som der reklamerer for er formentlig helt uden kontrol med det - men de kan naturligvis opsige samarbejde som sikkert er affiliate baseret - hvis de får at vide at det er gratisidag der gør det - men jeg synes ikke man kan holade DEM ansvarlige for hvad et firma gør i reklameøjemed. De har sikkert bare noget affilate aftale - og det kan så tilmed være gennem en helt anden - partnerads eller lign som gratisidag har affiliate aftale gennem - for de virksomheder
Der er kun EN ansvarlig og det er den som udsender spam så ja - man har ikke ansvar for trediepart bruger en forkert (eller her måske kunde hos trediepart eller hvad ved vi)

Så du mener det er ok at bryde loven, hvis du betaler andre for at gøre det.

Jeg er godt nok rystet over de holdninger du tilkendegiver her.

---

Cookie - John Hannover:
jeg kan så heller ikke engang se en affiliate hjemmeside på den adresse du angiver

Nu sender man ikke folk til sin egen hjemmeside for at konvertere dem endnu en gang. Man indsætter et link direkte til annoncøren i emailen.Smile

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46427
Fra  John Hannover Skrevet kl. 12:15
Hvor mange stjerner giver du? :

Uptimester:

Cookie - John Hannover:

De som der reklamerer for er formentlig helt uden kontrol med det - men de kan naturligvis opsige samarbejde som sikkert er affiliate baseret - hvis de får at vide at det er gratisidag der gør det - men jeg synes ikke man kan holade DEM ansvarlige for hvad et firma gør i reklameøjemed. De har sikkert bare noget affilate aftale - og det kan så tilmed være gennem en helt anden - partnerads eller lign som gratisidag har affiliate aftale gennem - for de virksomheder
Der er kun EN ansvarlig og det er den som udsender spam så ja - man har ikke ansvar for trediepart bruger en forkert (eller her måske kunde hos trediepart eller hvad ved vi)

Så du mener det er ok at bryde loven, hvis du betaler andre for at gøre det.

Jeg er godt nok rystet over de holdninger du tilkendegiver her.

---

Cookie - John Hannover:
jeg kan så heller ikke engang se en affiliate hjemmeside på den adresse du angiver

Nu sender man ikke folk til sin egen hjemmeside for at konvertere dem endnu en gang. Man indsætter et link direkte til annoncøren i emailen.Smile

du plejer at vide bedre men jeg tror ikke helt du ved hvordan det her foregår og har fattet sammenhænget
Nej jeg synes aldrig det er ok at bryde loven men hvis Tuborg har en partner - partnerads eller andre - hvor de indgår affiliate aftaler med - så indgår i en sådan aftale, at man som den der har affliate på siden (som de reklamer du ser på min blog www.johnhannover.com) må bruge logo og må have disse på sin blog. 

Der indgår intet med at jeg må sende emails ud - og der vil normalt også være regler for hvor jeg i det hele taget må bruge disse logoer med affilate link

Hvis jeg så vælger - mod spam lovgivning, at sende dig og andre en mail med affiliate links (det der tuborg logo som giver mig 1 krone når du klikker på det) så bryder JEG loven, og Tuborg har ingen som helst anelse om det - 

Man kan så sige det til Tuborg - som måske kan rode med at finde ud af hvem der misbruger en aftale, men de bryder altså ikke en lov gennem 3.part - for de har aldrig givet 3. part tilladelse til noget så åndsvagt som at sende e-mails ud med affiliate link - Det er forbudt - også i aftalen med feks. partnerads

Tuborg KAN så gå til partner ads og opsige aftalen - (som så rammer alle mulige andre også) eller kræve at partner ads forfølger alene den ene (det er tidskrævende)

Jeg mener derfor, at den der bryder loven skal forfølges - og ikke et firma som intet har med lovbruddet at gøre og aldrig har givet tilladelse til misbrug af deres logo og reklame - som skal skydes i den forbindelse. Det ville være alt for kompliceret - og spam/markedsføringslov er enkel - og her er der en der klart  bryder den - måske med 10 firmaers logo uden deres viden og tilladelse - og det er lovbryder der skal forfølges

HVIS Tuborg VIDSTE det og værre - havde aftalt at 3 part kunne/måtte gøre det, SÅ var Tuborg ansvarlig - men det kan de ikke være her

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 7. Mar 18
Indlæg ialt: 281
Skrevet kl. 12:34
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 1,0 stjerner givet af 1 person

Kære John,

En affiliate aftale hos et bureau er ikke enten eller. Som annoncør kan du lave individuelle aftaler med de enkelte partnere hos f.eks. partner-ads. Du kan afvise partnere, du kan give særligt gode partnere mere i provision, du kan stille ekstra krav til enkelte partnere etc.

Når trådstarter og andre henvender sig til f.eks. jydsk tagteknik og klager over spam fra domænet gratisidag.dk, skal der ikke mere end et opslag på dk-hostmaster til, før det tydeligt fremgår, hvilken partner som bryder loven.

Når jydsk tagteknik ikke griber ind, forsætter med at betale partneren og har en økonomisk gevindt ved dette, bliver de en aktiv part i den kriminalitet, der bliver begået.

---

Dine argumenter om at annoncøren ikke har kendskab til hvem forbryderen er, er helt hen i vejret og har ingen hold i virkligheden.

Side 1 ud af 1 (7 indlæg)