Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Briefring af reklamebureau

Side 1 ud af 1 (9 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 5. Apr 07
Indlæg ialt: 6
Skrevet kl. 15:05
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg skal lave en brifering af et reklamebureau i det vi skal ha en ny hjemmeside til afløsning af den gamle. Jeg er noget usikker på hvordan jeg griber denne opgave an. Er der nogen der har et skema eller lignende som jeg kan anvende til briefingen?

Jeg vil antage at det samlede budgetramme til redesign og nye features er kr. 200.000 - hvordan lyder dette beløb i jeres ører?

Fra Odense
Tilmeldt 22. Aug 07
Indlæg ialt: 2539
Fra  redWEB ApS Skrevet kl. 15:08

Umiddelbart lyder 200.000 kr af meget - men det er umuligt at sige noget om uden noget mere konkret at forholde sig til.

1000 kr for 1 kilo mad kan være dyrt hvis det er augurker og billigt hvis det er kaviar.

Tilmeldt 14. Aug 05
Indlæg ialt: 347
Skrevet kl. 09:07

Synes det lyder voldsomt for en hjemmeside, medmindre den er programmeret for bunden med CMS og det hele. Men ved selvfølgelig ikke hvilke features du skal bruge.

Hvis du går ind til mødet med en god forklaring for hvem dine kunder er, hvad du vil med din hjemmeside og hvad den skal kunne er du vel langt. Er sikker på de nok skal hjælpe dig, men det kan være avanceret. Tager altid en god lang snak med mine kunder, inden vi går igang, for at være sikker på at det hele er kommet på bordet, så kunden får det som de vil.

Fra Aars
Tilmeldt 5. Jan 06
Indlæg ialt: 238
Fra  e-kompagniet ApS Skrevet kl. 09:28

Uanset hvordan og hvorledes du vælger at gribe det an, så sørg for at kontakte mere end et bureau!v Ud over risforskellen, vil der helt sikkert også være forskellige tilgangsvinkler, forskellige systemer og mange andre faktorer der kan være rare at få afklaret.

200.000 kan være skudt langt over målet, men kan også være alt for lidt. Som med køb af en bil afhænger det 100% af hvad jeres krav, ønsker og forventninger er.

Mvh Regin Madsen
www.e-kompagniet.dk - websider og shopløsninger baseret på dynamicweb, wordpress/woocommerce, umbraco og magento

Fra Aalborg (gug)
Tilmeldt 16. Apr 07
Indlæg ialt: 12
Skrevet kl. 10:26

Man plejer at kunne finde rigtigt meget god inspiration på http://cmforum.dk/artikler/artikel17

Der findes vist også forskellige oplæg til kravspecifikationer etc.

Mvh. Kristian

Fra Vallensbæk Strand
Tilmeldt 13. May 05
Indlæg ialt: 3475
Skrevet kl. 11:09

Vestjyden:
Jeg vil antage at det samlede budgetramme til redesign og nye features er kr. 200.000 - hvordan lyder dette beløb i jeres ører?

Det er fuldstændig umuligt at sige om 200.000 lyder af meget eller ej, mange websider, rigtig mange har kostet langt over 200.000 og mange har kostet langt under.

Men gør dig selv den tjeneste IKKE at nævne din budgetramme overfor reklamebureauet. I de fleste tilfælde vil de sætte et tilbud sammen der udnytter beløbet helt eller næsten helt, selvom de måske ville have givet et langt billigere tilbud hvis du havde spurgt efter en pris uden at nævne noget budget.

Hvis du så vælger nogle bureauer og får nogle tilbud, hvorfra du vælger 1, så kan du begynde at snakke budget og lign, for at høre hvilke muligheder der ligger for udvidelse senere hen for de resterende penge og lign.

Men lad bureauerne spille ud med den første pris.

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 18:13

Hej Vestjyden....

Ja hvis man skal lave en ordentlig markedsføring, så koster det penge og det er der ret mange der ikke lige tænker over.

Der er mange levendøre til bla websider og desværre er der også ret mange der tager alt alt for meget i forhold til den programering/design der ligger bag og det gør det ret uoverskueligt, foruden at der kan være ret mange "faldgrupper".

Om 200.000,- lyder som et OK beløb, det kan man ikke lige sige ud fra de oplysninger du har givet, der skal en lidt mere info til. Man kan få lavet websider fra kr 5.000,- og til ja meget mere end hvad du har af buget. Det samme er med f.eks biler du kan få en til kr 90.000,- og en til 2.000.000,- og de kan det samme at køre fra A til B....

Så der er ikke nogle "fasitliste" på det område, du skal meget føle hvad din mave siger til det og om du kender dem der skal lave den m.m.

Fra København N
Tilmeldt 22. Feb 06
Indlæg ialt: 462
Fra  Voke Reklame & Design Skrevet kl. 22:26
Martin Tygsen:
Men gør dig selv den tjeneste IKKE at nævne din budgetramme overfor reklamebureauet. I de fleste tilfælde vil de sætte et tilbud sammen der udnytter beløbet helt eller næsten helt, selvom de måske ville have givet et langt billigere tilbud hvis du havde spurgt efter en pris uden at nævne noget budget.

Når du advarer mod at opgive sit budget inden man har fået et tilbud fra Bureauet, så vil jeg da gerne høre hvad dit formål med at have et budget så er?

Pris og kvalitet hænger nu engang sammen... specielt i en branche for det er individuelle løsninger som leveres.. du går vel heller ikke ind i en vinhandel og siger du gerne vil have en god flaske rødvin til din bøf.. og køber flasken til 100kr selvom du ville bruge 300kr når manden bag diske anbefaler den dyre...

Det bedste man kan gøre er at være kritisk overfor det ens penge bliver brugt til "uden at være  og spørge indtil tingene, få en oversigt over hvad de forskellige ting koster såsom..

Projektstyring    1234kr
Idé oplæg    1234kr
Design    1234kr
Programmering    1234kr
evt. omkostninger + avance 1234+25%

så kan se hvad dine penge bliver brugt til og selv vurdere om det er rimeligt i dine øjne, hvis designet er knap så vigtig kan du evt. sige det og bede om at få lagt flere midler til programmeringen...

Du er velkommen til at sende din briefing til mig, så kan jeg hurtigt sige om det er brugbart... og fremfor alt spil med åbne kort overfor bureauet det gør det MEGET nemmere for dem at forstå dine ønsker og krav.. du ligger jo dit firmas udtryk om profil i deres hænder
Fra Vallensbæk Strand
Tilmeldt 13. May 05
Indlæg ialt: 3475
Skrevet kl. 23:17

Daniel PP:
så vil jeg da gerne høre hvad dit formål med at have et budget så er?

Det er nu meget simpelt, man udarbejder et budget så man ved hvor mange penge man har at gøre godt med.

Daniel PP:
Pris og kvalitet hænger nu engang sammen

Jeg mener aldrig at have sagt andet, for vi er 100% enige på det punkt. Der jeg pointere er at hvis du går til et reklamebureau og siger jeg skal have udviklet denne her portal og jeg har 200.000 kroner til det. Så er der altså en lang række bureauer derude der ser det som en god mulighed for at score kassen og tager alle 200.000 selvom de måske kun ville have sagt 120.000 hvis man havde spurgt om en pris uden at oplyse sit budget.

Det er fint hvis man kan gennemskue det reklamebureauet siger og man ved hvor sine penge skal ligges, men det er der bare de færreste der gør, og i dette tilfælde lyder det til at spørge er meget blank på området. Det vil sige de fleste bureauer ville kunne bilde spørger hvad som helst ind og fortælle at løsningen bestemt var 200.000 værd.

Derimod mener jeg at spørger bør sætte sig ned og få beskrevet sit koncept i detaljer, denne beskrivelse lægges ud til de forskellige bureauer hvorefter DE kommer med et oplæg til pris, gerne opsat som du selv nævner, så kunden tydeligt kan se hvor pengene bliver brugt.

Når dette oplæg fra bureauet så lægger på bordet, så kan spørger begynde at fremlægge sit budget og sige han har altså kun det her at gøre godt med, og så skal der måske skæres lidt på design delen eller omvendt.

Side 1 ud af 1 (9 indlæg)