Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Ejendomsselskab - hjæææææælp

Side 1 ud af 1 (9 indlæg)
  • 1
Fra København
Tilmeldt 17. May 16
Indlæg ialt: 1091
Skrevet kl. 00:20
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej.

Jeg har googlet en del omkring hvilke afgifter/skatter der skal betales hvis man åbner et udlejning firma af boliger, uden at komme frem til noget.

Ligesom et boligselskab, bare privat ejet selskab.

Altså man bor ikke selv i de boliger. Man lejer dem ud. Og det skal være i ente i et aps eller A/S

Nogen der har nogle links?

Fra København
Tilmeldt 17. May 16
Skrevet kl. 10:48

Anybody?

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 47157
Fra  John Hannover Skrevet kl. 11:15

Ikke mit speciale - men det umiddelbare svar jeg mener må være korrekt er, at du betaler ejendomsskat men IKKE ejendomsværdiskat (gamle værdi af egen leje) af udlejningsbolig du ikke selv har rådighed over.

Øvrige skatteforhold er som du sikkert kender dem fra ApS eller A/S - skat af overskud - og nå ja - afdrag f.eks er ikke en omkostning - renter er

Vent og se om andre byder ind, dette var bare fordi du "rykkede"

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Fra Nykøbing Falster
Tilmeldt 17. Jul 08
Indlæg ialt: 5907
Fra  Casper Schneidereit A/S Skrevet kl. 11:42

Cookie - John Hannover:

at du betaler ejendomsskat men IKKE ejendomsværdiskat (gamle værdi af egen leje) af udlejningsbolig du ikke selv har rådighed over.

Korrekt ( har skrevet om det her ). Du skal huske at fjerne udgiften fra salgsopstillingen, når du regner med ejerudgifterne. 

Er det en regulær udlejningsejendom, så er det ikke regnet med. Du kan i øvrigt kigge på salgsopstillingerne fra erhvervsmæglere for at få en ide om, hvilke udgifter der generelt er.

Fra København
Tilmeldt 17. May 16
Skrevet kl. 16:14

Casper.

Hvorfor betaler man så meget til en ejerforening?

Behøver det være firma/selskab der ejer boligen til udlejning før den ejendomværdiskat forsvinder ? Eller kan man også gøre det som privat ? Fordi du næver ikke noget med det skal være firma

Fra Nykøbing Falster
Tilmeldt 17. Jul 08
Indlæg ialt: 5907
Fra  Casper Schneidereit A/S Skrevet kl. 16:26

Fordi ejerforening står for drift og vedligeholdelse af ejendom, forbrugsregnskaber, vicevært, grønne arealer, forsikringer, bestyrelsesmøder. 

Ejendomsværdiskat betaler du, hvis du råderet/brugsret lejligheden/ejendommen - så køber du den privat og lejer den ud, skal du ikke betale ejendomsværdiskat :-)

Fra København
Tilmeldt 17. May 16
Skrevet kl. 16:49

Så er det primært skatten af leje indtægter man vælger det skal forgå privat eller firma

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 47157
Fra  John Hannover Skrevet kl. 17:04

Eftersom skatten når pengene er i egen lomme vil være ret ens, så vil jeg mene det er ud fra risiko - og alle de samme ting som ellers - omkostninger ved drift selskab/privat - offentligt regnskab - hæftelse osv som afgør det + man skal regne med hvis man skal låne via selskab, så er det personlig hæftelse uanset hvad i starten som udgangspunkt

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Fra København
Tilmeldt 17. May 16
Skrevet kl. 19:48

Ok

Side 1 ud af 1 (9 indlæg)