Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Valg af bogholderisystem

Side 1 ud af 1 (7 indlæg)
  • 1
Fra Køge
Tilmeldt 12. May 18
Indlæg ialt: 5
Skrevet kl. 09:15
Hvor mange stjerner giver du? :

Her er så endnu en tråd om valg af bogholderisystem, jeg er ved at køre lidt sur i det, da jeg ikke synes jeg kan finde nogle gode valg. 

Håber I kan hjælpe. 

Der er tale om en nystartet konsulentvirksomhed, der lever af at sælge timer. 

Vi forventer at bruge Timelog til tidsregistreringsdelen, Zenergy til løn og mangler regnskabsprogrammet. Det er mest Timelog der er vigtigt, lønsystemerne er ret ens.

Dinero:

Vi har været mest hooked på Dinero, men det er jo reelt ubrugeligt, hvis man har medarbejdere. Det er ellers meget brugervenligt.

Problemet der er, at der kun er et login, som man så skal dele. Det er jo nøglerne til kronjuverlerne man giver ud og deler. Jeg tvivler på at det er lovligt - jeg ville tro at et bogholderi system skal kunne dokumentere hvem der har gjort hvad hvornår - selvom Dineros support insisterer på at det er lovligt. 

Hvis mine medarbejdere f.eks. skal registrere et udlæg, så har Dinero en fed app til det, men man kan jo så ikke angive hvem bilaget tilhører, og alle skal have det store login til Dinero for at kunne bruge den. 

Så er jeg tilbage til selv at skulle uploade dem, køre via dropbox osv. Argh! det er jo latterligt! 

Tænk at have lavet Machine learning og OCR til automatisk kategorisering af bilag, men man kan ikke angive hvilken medarbejder det drejer sig om. Er der noget jeg har misforstået her? 

In a perfect world ville jeg også gerne kunne give medarbejderne roller og evt. rettigheder til at sende fakturaer osv., men det kunne jeg godt leve uden. 

Flere brugere er for mig helt basic, og det er altså virkelig mange år siden at et delt login var OK til noget som helst IT system. Der er også en noget arrogant holdning overfor brugerne og deres ønsker, som jeg ikke synes er i orden.  

Pro: Nemt, integration til alt.

E-conomics

Jeg har brugt e-conomics i mange år nu, kender de fleste dele af det, og det fungerer, men er virkelig clunky. Faktura delen er elendig og besværlig. Tidsregistrering fungerer nogenlunde. KM registrering er skidt (men den lader vi nok Timelog / Zenergy) håndtere i stedet.

Det er muligt at oprette medarbejdere med forskellige roller. 

Det virker nærmest som om e-conomics er gået i stå i sin udvikling - alle de skærmbilleder jeg bruger har nærmest ikke forandret sig i 5 år.

Pro: Integrationer til alt.

Billy:

Det ser ret fint ud, ville meget gerne bruge det, men der mangler en integration til Timelog. Der er "Kala" i stedet, men det virker nu lidt for primitivt. 

Brugere kan håndteres, ser ud til at blive udviklet og er brugervenligt. 

Ville meget gerne vælge det hvis Timelog integration var der. 

Pro: Brugervenligt, medarbejdersupport

Navision (online):

Det kan være vi ender her, men jeg mangler lidt erfaring om det. 

Er det ok nemt at bruge? Kan det forstå de danske Moms regler.

Er det en besværlig supertanker? 

Pro: Integrationer til det meste (men ikke zenergy).

Andet.... ? 

Tilmeldt 12. Sep 13
Indlæg ialt: 1
Skrevet kl. 10:02
Hvor mange stjerner giver du? :

Med Dinero kan du nemt og hurtig oprette og sende fakturaer med vores intuitive mobil-app. Derudover er bogføringen en leg, og vigtigst af alt er, at du ikke behøver at have forstand på regnskab med Dinero.

Opret en gratis bruger på Dinero og kom i gang allerede i dag. 

Fra Frederiksberg
Tilmeldt 28. Sep 17
Indlæg ialt: 98
Fra  Svensmarke Økonomi ApS Skrevet kl. 10:00
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Søren

Du stiller store krav, og må jo så også være indstillet på at betale for det.

Jeg vil helt klart anbefale Visma Business, det er et super fleksibelt system der kan klare alle de opgaver nu nævner.

Held og lykke med din søgning.

vh. Peter

Svensmarke Økonomi ApS - Rådgivning, administration og IT-systemer - vi er på facebook

Fra Birkerød
Tilmeldt 29. Apr 11
Indlæg ialt: 1202
Skrevet kl. 10:41
Hvor mange stjerner giver du? :

Dinero:

Vi har været mest hooked på Dinero, men det er jo reelt ubrugeligt, hvis man har medarbejdere. Det er ellers meget brugervenligt.

Problemet der er, at der kun er et login, som man så skal dele. Det er jo nøglerne til kronjuverlerne man giver ud og deler. Jeg tvivler på at det er lovligt - jeg ville tro at et bogholderi system skal kunne dokumentere hvem der har gjort hvad hvornår - selvom Dineros support insisterer på at det er lovligt. 

Det er fuldt ud lovligt, men det er dit ansvar, at indrette bogholderiet hensigtmæssigt og her er det næppe hensigtsmæssigt, at have for mange høvdinge inde over. Dinero er dog, hovedsageligt rettet imod mindre virksomheder og det lyder allerede til, at du er ved at rulle den helt store Mercedes ud.

Hvis mine medarbejdere f.eks. skal registrere et udlæg, så har Dinero en fed app til det, men man kan jo så ikke angive hvem bilaget tilhører, og alle skal have det store login til Dinero for at kunne bruge den. 

Så er jeg tilbage til selv at skulle uploade dem, køre via dropbox osv. Argh! det er jo latterligt! 

Generelt set i dit sted ville jeg kigge på hvilke plugins som opfylder dine behov. Der kan gøres enormt meget smart i dag og mange start-ups har smarte løsninger, som gør bogføringen markant nemmere. I det givne tilfælde med udlæg ville jeg kigge på Pleo.io og se om ikke de opfylder dine kriterier. Så skal du blot bruge et ERP system, som kan integrere hermed og vupti, er processen klaret automatisk.
Jeg har ikke den store hands-on erfaring med økonomisystemerne i praksis, men umiddelbart ville jeg hælde imod E-conomic eller Navision ifht. deres mange plugin muligheder. Du er allerede selv inde på dette ifht. anvendelse af timelog/zenegy mv. så find noget, som kan optimere processen og luk så økonomisystemet af, så der kun er 1-2 medarbejdere som sidder med det, ud fra et kontrol synspunkt. Lidt afhængigt af bilagsmængden kan der evt. suppleres med Roger.io ifht. leverandør faktura (sørger for betaling + indlæsning i ERP, kan ikke huske om det ligeledes sørger for bogf...).
Du kan evt. finde inspiration til plugins og digitale løsninger på Frederik Sandgravs blog, som er meget fremme i skoene mht. opsætning af automatiske bogholderier: https://www.sandgravsolutions.dk/
p.s. min quote knap virkede ikke helt, så har lige sat citater i kursiv..

Statsautoriseret revisor - København

Fra Hvidovre
Tilmeldt 13. Aug 14
Indlæg ialt: 2309
Fra  Financial Data Solutions ApS Skrevet kl. 19:34
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Søren.

Selvom det evt. måtte være tilladt at dele brugerid, ville jeg ikke gøre det i en virksomhed som din. Det er vigtigt at kunne spotte medarbejdere, hvis arbejde med bogholderifunktionen måske kunne optimeres. Erfaringsmæssigt giver det en større ansvarlighed, hvis det klart og tydeligt fremgår, hvem som har indtastet hvilke data. Sørg for, at det bliver strengt forbudt at 'låne' hinandens brugerid, ellers er man jo lige vidt.

Prøv i øvrigt at finde inspiration her: www.regnskabsguiden.dk.

Fortæl gerne om dit valg eller yderligere overvejelser.

God vind!

Fra Køge
Tilmeldt 12. May 18
Indlæg ialt: 5
Skrevet kl. 22:19
Hvor mange stjerner giver du? :

Spændende perspektiv. 

Pleo kunne da sagtens være interessant til at løse udlæg. 

Jeg håber ikke det er en mercedes vi er i gang med, men jeg vil dog gerne have noget som vi ikke skal skifte ud samtidig med at vi ansætter medarbejder nr. 1. 

Men det er da klart at jeg nok er lidt process orienteret og sætter pris på alt hvad der kan spare admin, og det er da ikke forventningen at jeg kommer gratis til Nirvana ;-) 

Fra Køge
Tilmeldt 12. May 18
Indlæg ialt: 5
Skrevet kl. 22:29
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Peter

Jo jo, gratis kan det jo ikke være. 

Jeg ser fluks på det!

Side 1 ud af 1 (7 indlæg)