Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

skal jeg Importregistrér min virksomhed?

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 15. Jun 18
Indlæg ialt: 2
Skrevet kl. 13:47
Hvor mange stjerner giver du? :
Jeg sidder her og er helt ny og er ved at finde ud af alt inden jeg bare springer ud i det, nu er jeg kommet til cvr nummer og import, jeg har fundet en i tyskland som kan levere mine varer, så tænkte lige på om man så ikke skulle være Importregistret og momsregistret for at modtage fra dem selv om de er med i eu?

Igen mange tak for at tage din tid og læse mit spørgsmål og for svar
Fra Årslev
Tilmeldt 17. Jun 07
Indlæg ialt: 254
Fra  KH Finans Danmark ApS Skrevet kl. 13:56
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej.

Du skal kun importregistreres, hvis du køber varer til videresalg fra en leverandør uden for EU. Altså skal du ikke importregistreres, når du køber varer fra en tysk producent.

Momsregistreringen her følger de normale regler for momspligt eller ej (forventet salg på mere end 50.000 kr. over 12 måneder = momsregistrering).

Mvh. Kasper

Tilmeldt 3. Feb 06
Indlæg ialt: 12654
Skrevet kl. 13:59
Hvor mange stjerner giver du? :

importør registrering er kun nødvendig ved import fra 3. lande dvs. lande udenfor EU.

Skal du handle med Tyskland vil det være en rigtigt god ide at blive moms reg. I øvrigt skal du lovmæssigt momsregistreres hvis du omsætter for over 50.000 DKK indenfor 12 måneder.

Tilmeldt 3. Feb 06
Indlæg ialt: 12654
Skrevet kl. 14:02
Hvor mange stjerner giver du? :

KasperH:
Altså skal du ikke importregistreres, når du køber varer fra en tysk producent.

 Men det vil være en god ide, da mange leverandøre i Tyskland ikke vil sælge til folk uden momsnummer.

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46436
Fra  John Hannover Skrevet kl. 14:34
Hvor mange stjerner giver du? :

Importregistrering og momsregistrering er to helt forskellige ting - det ene told lov det andet momslov

Du skal ikke importregistreres ved import fra EU og du gør det har derfor 0 betydning. Derimod har momsregistrering betydning. Dels i forhold til dit salg, hvor du SKAL momsregistreres så snart du kan se du vil nå omsætning på 50.000 kr på enhver 12 mdr periode = normalt når du rammer ca 4000 per måned - dels i forhold til dig køb, for er du momsregistreret, så betaler du ikke moms ved købet men angiver alene erhvervelsesmoms til skat - og det koster dig ikke noget + en del forhandlere vil måske slet ikke handle med ikke momsregistrerede

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)