Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Salg i Sverige. Telemarketing i SE - Varer fra DK

Side 1 ud af 1 (6 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 9. Apr 18
Indlæg ialt: 3
Skrevet kl. 16:50
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Alle,

Synes ikke jeg har kunne finde svar på den eksakte problemstilling som vi pt. står i.

Vi har på nuværende tidspunkt gang i salg til danske slutbrugere (B2B), primært gennem telefonsalg.

Vi har fundet en god samarbejdspartner der kan stå for vores salg, vi har styr på varerne, vi har styr på GLS og levering i Sverige etc.

Det vi ikke har styr på er:

- Svenske kunder der skal overføre til dansk konto. Min formodning er her at de måske ikke er begejstret for at betale gebyr mod at overføre tli IBANnr. Dvs. at vi skal have oprettet en svensk konto på den ene eller anden måde - Erfaringer her!?

- Dansk cvrnr. fungerer det i Sverige? Eller er det nok at oprettet et p-nummer med adresse i Sverige? Eller er det nødvendigt med svensk cvrnr.?

- Ligeledes sidder vi pt. i Economics og tænker at det må være muligt at fakturerer den vej igennem med svenske priser til svenske kunder - eller? 

Jeg har brug for noget hjælp af folk der har prøvet dette før! Alt hjælp er værdsat!

Evt. en kontakt til en virksomhed der kan hjælpe os videre vil også være værdsat!

Håber at høre fra jer.

/Michael

 

Fra Knabstrup
Tilmeldt 18. Sep 08
Indlæg ialt: 49
Fra  Nauticum ApS Skrevet kl. 17:18
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg er lidt i tvivl om hvad du mener. Du nævner salg til danske slutbrugere (B2B) - men danske slutbrugere er ikke B2B men B2C. Og så nævner du en samarbejdspartner og levering i Sverige. 

Hvis du skal sælge i Sverige er der forskel på at sælge B2B og B2C.  Hvis du skal sælge B2C skal du sørge for at få oprettet en aftale med Klarna. Svenskerne kan bedst lide Klarna og/eller PayPal. Kreditkort kan også fungere, hvis de kan betale i SEK, og så skal du betale lidt til Nets for at veksle til DKK eller du skal have en konto i SEK - enten i DK eller i SE. Start med at få overført SEK i DKK til din danske konto og skift til noget andet, når du får behovet. 

Der er en beløbsgrænse for hvor længe du kan nøjes med at betale skat i DK af dit salg til SE. Tjek på SKAT. Det kan du læse dig til det meste og resten kan du søge frem via Google.

Du kan godt fakturere i Economic i SEK.  Ring evt. til E-conomic og spørg om hjælp. Det er det de er der for :-)

Du kan få al den hjælp du har brug for i din bank, hos E-conomic, hos SKAT og Google  :-)  

Held og lykke med det.

v.h. Mai-Britt

  

Tilmeldt 3. Feb 06
Indlæg ialt: 12654
Skrevet kl. 17:20
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej

Du skriver Danske slutbrugere (B2B) i Sverige, hvilket ikke rigtigt giver mening. Mener du ikke B2C (private kunder)?

Economics kan godt håndtere flere valutaer, så intet problem. Men husk at du som udgangspunkt skal opkræve dansk moms hvis der er tale om private kunder i Sverige.   

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46432
Fra  John Hannover Skrevet kl. 10:58
Hvor mange stjerner giver du? :

epim:

Vi har på nuværende tidspunkt gang i salg til danske slutbrugere (B2B), primært gennem telefonsalg.

her må du mene B2C hvis du mener slutbruger - Her er regler for telefon salg ret specielt og det er få ting man overhovedet må sælge via telefon - så måske mener du faktisk B2B hvor du må ringe telefon men hvor man ikke taler om slutbruger normalt

epim:

- Svenske kunder der skal overføre til dansk konto. Min formodning er her at de måske ikke er begejstret for at betale gebyr mod at overføre tli IBANnr. Dvs. at vi skal have oprettet en svensk konto på den ene eller anden måde - Erfaringer her!?

- Dansk cvrnr. fungerer det i Sverige? Eller er det nok at oprettet et p-nummer med adresse i Sverige? Eller er det nødvendigt med svensk cvrnr.?

Svenske kunder betaler gerne med Klarna f.eks. det bør du undersøge. Jeg vil tro det er vanskeligt for nyt dansk firma (i særdeleshed 1 kr IVS f.eks) at få en bankkonto i Sverige, i alle fald uden personligt fremmøde og sikkerhed.

Det vil være lettere hvis du har et svensk firma givetvis, men om det er de omkostninger og adm værd - i en startfase tvivler jeg MEGET på. Start med Klarna og evt Paypal (som kan være dyrt)

epim:

- Ligeledes sidder vi pt. i Economics og tænker at det må være muligt at fakturerer den vej igennem med svenske priser til svenske kunder - eller? 

Ja E-conomic kan køre flere valutarer SEK og DKK f.eks og styre både salg B2B med reverse charge moms (skal indberettes på hver kundes momsnummer til moms i DK) og salg med dansk moms til private B2C

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 9. Apr 18
Indlæg ialt: 3
Skrevet kl. 23:06
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Mai-Britt og jer andre,

Tak for svaret! Det er måske mig der har kludret lidt i det. Setuppet i Danmark er telefonsalg til danske håndværkere etc. deraf B2B. Så vi holder fast i at det er salg til virksomheder.

Vi er etableret på 5 år i det danske marked og ønsker at lave samme setup i Sverige. Vi har fundet en fin samarbejdspartner i Sverige, styr på produkter, fragt osv.

Men da vi ønsker at gøre det så nemt som overhovedet muligt for os ift. Sverige søger vi selvfølgelig råd.

Så problemer ligger i:

1: Bank i Sverige eller Klarna mod gebyr. Hvad skal der til for at åbne en erhvervskonto i Sverige - kræver det et svensk cvrnr.? Vi bruger Sparkassen Thy og lige umiddelbart er de ikke til megen hjælp. Havde vi nu haft Nordea f.eks forestiller jeg mig at de havde nemmere ved at hjælpe.

2: E-conomics. Er det muligt at opsætte således de svenske kunder for faktura på svensk og omvendt for DK i samme aftalenr.? Og hvordan med moms ift. salg i Sverige?

Vi skal lige have knækket de sidst problemstillinger så vi er klar til at tage hul på exportevwntyret :-)

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46432
Fra  John Hannover Skrevet kl. 00:48
Hvor mange stjerner giver du? :

1: Alt er muligt men uden CVR og uden en person der bor i Sverige og evt kan stille sikkerhed, så er det ikke let at få svensk bankkonto. Ja til Nordea var lettere da de jo også er i Sverige.

2: Ja du kan mig bekendt godt opsætte to faktura skabeloner og ved oprettelse af kunde i S få fakturaen i SEK automatisk. Svenskere klarer dog også at læse dansk - eller engelsk. Om du kan på samme aftalenummer må du høre deres support om eller teste dig frem med

Moms til momsregistrerede i S: Du skal have deres moms nummer og kontrollere det i Vies (databasen for EU moms numre) og så fakturere uden moms hvis de er momsregistrerede. Du skal så indberette det på hvert momentummet i ”listesystemet” hed det tidl. Nu EU salg tror jeg og rubrik angive det samlede tal
Er der en ikke momsreg så er det bare med dansk moms

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Side 1 ud af 1 (6 indlæg)