Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Spørgsmål? - Salg af nyt koncept -

Side 1 ud af 1 (4 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 13. Feb 08
Indlæg ialt: 10
Skrevet kl. 21:19
Hvor mange stjerner giver du? :

Spørgsmål, vedrørende salg af nyt koncept.

1. Kan man sælge et færdigt koncept på papir basis? altså eksistrer firmaet ikke, kun som start klar koncept.
  2. Hvis man kan sælge konceptet, hvordan regner man en passende pris ud ved et salg, og hvad er normalen? (et engangs beløb eller en % del af overskudet over en årrække, eller begge dele.)
  3. Er der firmaer der køber koncepter/invester i nye ideer?

Jeg har læs en del indlæg og kan se der er utrolig mange erfarende personer registret, derfor håber jeg at der er nogle der kan give mig svar på mine spørgsmål.

MVH. A. Dyrby

Fra Randers
Tilmeldt 31. May 06
Indlæg ialt: 2018
Skrevet kl. 10:00

1. Det kan man sagtens, hvis konceptet er beskrevet ned til mindste detalje.

2. Tror ikke du finder en "normal" måde at udregne en pris. Det kommer an på, hvad konceptet kan give af overskud på sigt samt om det så er realistisk at nå det. Du udarbejder nogle budgettet og sammen med den evt køber finder i så en passende pris.
Det er også helt op til jer selv, der er mange forskellige måder at gøre det på, så det er igen op til sælger/køber.

3. Hvis dit koncept er godt skal du nok finde en køber.

Jeg købte fx selv for 8mdr siden et koncept, der udelukket var beskrevet på papir og det har jeg været godt tilfreds med.

Tilmeldt 13. Feb 08
Indlæg ialt: 10
Skrevet kl. 15:31

Tak for svarende, Kristian.

- Et enkelt spørgsmål mere. Når man så har et færdig udarbejdt koncept klar til salg, hvor kan man så sælge det?

MVH. A. Dyrby

Fra Randers
Tilmeldt 31. May 06
Indlæg ialt: 2018
Skrevet kl. 15:43

Amino er et godt sted at starte. Der er heletiden nye indlæg, hvor folk spørger efter en god ide mv. Du kan prøve at hive fat i dem eller oprette et nyt indlæg her på amino, hvor du beskriver dit koncept lidt og så skal der nok være nogle henvendelser.

Mvh

Side 1 ud af 1 (4 indlæg)