Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Drastisk fald på søgeord på flere hjemmeside

Side 1 ud af 1 (8 indlæg)
  • 1
Fra Aalborg
Tilmeldt 10. Dec 13
Indlæg ialt: 100
Fra  DigitalAalborg.dk Skrevet kl. 21:52
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej SEO erfarne Aminoer,

Har en håndfuld hjemmesider med nogle affiliate projekter og nogle andre sider der blot tilbyder informationer. 

På det seneste har jeg oplevet at, alle mine sider har oplevet et stort fald på søgeordene og det bliver bare ved.

Mit spørgsmål er så om det kan være fordi at, alle domænenavne er registreret under 1 bruger id? 

Tak for svar på forhånd. 

Hjemmeside & SEO :: DigitalAalborg.dk

Fra Aarhus C
Tilmeldt 19. Jan 12
Indlæg ialt: 423
Skrevet kl. 22:20
Hvor mange stjerner giver du? :

Skal du bruge hjælpe til markedsføring, webudvikling eller lignende? 

Adm. Direktør hos NordDank ApS

Tilmeldt 7. Mar 18
Indlæg ialt: 281
Skrevet kl. 06:31
Hvor mange stjerner giver du? :

Når du ikke har linket til en eneste af hjemmesiderne kan vi kun gætte, men

Google har for kort tid siden udrullet nogle opdateringer, der ser ud til at gå efter den overordnede kvalitet af hjemmesiders indhold.

Hvis du har mange tynde sider, kan det være en god ide at arbejde videre med disse eller tynde ud.

Samtidig har yoast lavet en gigantisk settings fuck up i en opdatering af deres wordpress plugin, så alle billeder/medier er blevet indekseret som selvstændige sider.

https://charlesfloate.co.uk/yoast-mess-up 

---

Men der kan også være mange andre årsager.

Ofte er det indgående links der skal kigges på. 

Fra Aalborg
Tilmeldt 10. Dec 13
Indlæg ialt: 100
Fra  DigitalAalborg.dk Skrevet kl. 20:03
Hvor mange stjerner giver du? :

Daniel:

Det burde kune være et problem, hvis du laver interne links mellem dine hjemmesider.

Jeg fjernede links mellem siderne og har fået bouncet søgeord op med over 100 placeringer på nogle udvalgte og det bliver ved med at, køre op på alle mine forskellige sider. Tusind tak, Daniel!

Også til dig, Uptimester. 

Hjemmeside & SEO :: DigitalAalborg.dk

Tilmeldt 10. Jun 18
Indlæg ialt: 42
Skrevet kl. 14:17
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 1,0 stjerner givet af 1 person
Syntes det er lidt mærkeligt at du stiller den slags spørgsmål når du samtidig sælger seo.
Kan godt være du har en ekstern seo mand, men stadigvæk.
Fra Aalborg
Tilmeldt 10. Dec 13
Indlæg ialt: 100
Fra  DigitalAalborg.dk Skrevet kl. 14:21
Hvor mange stjerner giver du? :

Hvad er det mærkeligt i det?

Jeg ved jo ikke ALT om SEO og tror jeg ikke at, der er nogen der gør.

Hjemmeside & SEO :: DigitalAalborg.dk

Tilmeldt 7. Mar 18
Indlæg ialt: 281
Skrevet kl. 06:16
Hvor mange stjerner giver du? :

Rami Najmi:
Jeg fjernede links mellem siderne og har fået bouncet søgeord op med over 100 placeringer på nogle udvalgte og det bliver ved med at, køre op på alle mine forskellige sider. Tusind tak, Daniel!

Google straffer ikke for at linke til sig selv, men det er sandsynligt at de fjerner værdien af disse links.

At du har fjernet links mellem egne sider, bør derfor ikke kunne resultere i fremgang. Der må være andre faktorer som spiller ind.

---

Tilføjet:

Efter at have kigget lidt på nogle af dine hjemmesider, er det meget mere sandsynligt at du som andre har oplevet fald i ranks pga. indhold af lav kvalitet. Som tidligere nævnt har google lige været ude med den store rive, og som andre oplever du nu at nogle sider genvinder lidt at tidligere ranks. 

Selv blogindlæg på en splog skal idag have have længde og kvalitet, hvis de skal overføre værdi til dit moneysite. Så dine indlæg på 150 ord + et link er i googles øjne spam og når der er mange af dem, ser google hele sitet som spam.

Der er intet galt i at du gerne vil have folk til klikke på reklamerne på dine affiliatesider, men når du på din side med forbrugslån har så travlt med at sælge, at du lister alle lån på kontaktsiden, som iøvrigt kun indholder en kontaktformuler, så øger man ikke konvertering, men skaber sider med ekstremt lav kvalitet.

Du bør gennemgå alle dine sider og arbejde med at øge kvalitet og trust.

Jeg vil ligeledes anbefale dig at maskere ejerskabet af dine domæner, ved at få skjult adresse og fordele dine domæner ud over flere handles, hvis du fremadrettet vil benytte dine splogs og affiliatesider til linkbuilding af egne og dine kunders sider.

Tilmeldt 7. Mar 18
Indlæg ialt: 281
Skrevet kl. 06:40
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Rami Najmi:
Hvad er det mærkeligt i det?

Jeg ved jo ikke ALT om SEO og tror jeg ikke at, der er nogen der gør.

Jeg undrer mig over at holdningen blandt mange her på amino er, at det f.eks. ikke er i orden, hvis et vvsfirma leverer et stykke arbejde med mangler. Men det er helt ok, at folk der laver hjemmesider, SEO m.m. leverer et tvivlsomt resultat med væsenlige mangler. Og dette kan forsvares med manglende viden.

Nå ja, skidt med om det virker, eller man skal betale andre for rette disse mangler, man fik det jo billigt.Smile

Side 1 ud af 1 (8 indlæg)