Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Testfirma - HJÆLP!

Side 3 ud af 3 (22 indlæg)
Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 21:43
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg synes det er dejligt at se, at du er så energisk efter at komme i gang og lærer hvordan det hele hænger sammen. 

mikber1:
Mit spg. er hvor mine fordele kan være?? Kan jeg eks. gå ned og købe ny mobil til kr. 2000 (plus moms) og herefter trække momsen fra dvs. jeg giver altså 1600 kr. for mobilen. Hvis jeg så sælger den videre til kr. 1600 1 måned efter vil der værken være fortjeneste eller tab.. er dette muligt?

Hvis du køber en mobil til 2.000 plus moms, vil den jo have en udsalgspris på  2.500 inklusiv moms. Så betaler du de 2.500 kroner og får nogle måneder senere de 500 kroner i købsmoms tilbagebetalt af SKAT.

Hvis du så sælger den til en virksomhed til 2.000 kroner, vil du ikke have tab. Jeg tror dog at du får meget besvær med at finde firmaer, der ønsker at købe én brugt mobiltelefoner. Det mest realistiske er nok at sælge til private - men så skal du putte salgsmoms op mobiltelefonen. Det vil sige at hvis du sælger mobilen til en kammerat og får 2.000 kroner, så er de 400 kroner købsmoms som reelt ikke er dine penge men som skal betales til SKAT. Altså:

Køb fra firma til 2.500 inkl moms = du betaler reelt kun 2.000 kroner
Du sælger til privat for 2.000 kroner = du får reelt kun 1.600 selv.
Altså et tab på 400.

Så sådan som jeg forstår du vil gøre det, kan jeg ikke se nogen fidus i at registrere en virksomhed. 

Fra Farum
Tilmeldt 19. Jan 06
Indlæg ialt: 5951
Skrevet kl. 22:14
Hvor mange stjerner giver du? :

Det er vel slet ikke realistisk at man kan sælge telefonen til en privat for 2.000 kr. i den situation. Jeg får selv ny telefon hver 6. måned (cirka) hvor jeg kan købe den billigere ved at forlænge mit Sonofon abonnement.

Hvis du får det op at køre og det skal være - og anerkendes som - andet end hobbyvirksomhed skulle man da også tro at du bør kunne låne telefonerne hos producenterne, som jo har en interesse i at få deres produkter lanceret, testet og derved markedsført. 

Skattekonsulenterne.dk Rådgivning til revisorer og advokater   Bent Zimmermann

Side 3 ud af 3 (22 indlæg)