Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Køb af bil til CVR

Side 1 ud af 1 (10 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 13. May 18
Indlæg ialt: 1
Skrevet kl. 10:56
Hvor mange stjerner giver du? :
Jeg har et enkeltmandsfirma med en beskeden omsætning under 50.000 kr årligt, så ingen momspligt. Jeg vil gerne købe en bil og kan ved at købe den i mit firmanavn opnå en lidt lavere pris hos forhandleren. Bilen koster 70.000 kr, og jeg låner i første omgang pengene til mit firma til betaling af bilen. Jeg vil derefter sælge bilen tilbage til mig selv privat. Derved kommer der jo i realiteten en omsætning i formaet på 70.000 kr. Bliver jeg så pludselig momspligtig ? Der er en meget beskeden omsætning i mit firma, så derfor er der ikke råd til at beholde bilen i formaet, fordi der ikke er penge til at betale afdrag på lån, vægtafgift, forsikring m.m., så jeg tænker, at jeg er nødt til at sælge bilen tilbage til mig selv privat. Jeg køber heller ikke bilen i mit firmanavn for at kunne trække noget som helst fra i firmaet, udelukkende for at få bilen billigere hos forhandleren. Er der nogle kyndige personer, der kan gennemskue situationen og har nogle gode råd/bemærkninger ?
Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46444
Fra  John Hannover Skrevet kl. 15:17
Hvor mange stjerner giver du? :

Du kan jo i princip ikke have en bil et et PMV overhovedet - og kunne du ville det gi skat af fri bil og ja - umiddelbart vil det betyder du bliver momspligtig som jeg ser det

Jeg er med på det bare er penge ind og ud - men formelt er det i dit firma du gør det - og jeg ved heller ikke om forhandler accepterer PMV og uden moms + du mister jo garantien - da den nu er fra dig selv til dig selv ved salg fra PMV til dig selv

vh John H

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Fra Silkeborg
Tilmeldt 9. Mar 16
Indlæg ialt: 52
Fra  Nyt-laan.dk Skrevet kl. 18:51
Hvor mange stjerner giver du? :

Uden at forholde sig til evt. Regler for beskatning af fri bil, momsregistrering osv, så er forhandleren fuldstændig ligeglad med hvordan du gør.

De sælger den til CVR nummer så de ikke skal stille reklamationsret på bilen. I praksis vil de blot have CVR/firma som køber på slutseddel/faktura.

Om du så betaler med dine private penge, og indregistrere den til dig selv med det samme, er de højst sandsynligt ligeglade med.

Find et billigt forbrugslån - mit affiliate eventyr

Tilmeldt 17. Dec 07
Indlæg ialt: 1876
Skrevet kl. 22:37
Hvor mange stjerner giver du? :

Cookie - John Hannover:
- og kunne du ville det gi skat af fri bil og

Du kan godt have en bil (også på hvide plader) i et firma uden at du har privat brugsret (og dermed beskatning af fri bil) til den, men den er nok lidt svær at forklare hvis firmaet er på hjemmeadressen, og der skal helt sikkert skrives papirer der "sikrer" at bilen ikke kan bruges privat. Det sikreste ville sikkert være at bilen først hentes hos forhandleren EFTER den er købt privat.

Ved køb af en engrosbil gennem et firma og videresalg til privat får firmaet en juridisk garantibyrde og det vil givet give problemer med SKAT hvis firmaet påtager sig 3 måneders garanti på bilen gratis.

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46444
Fra  John Hannover Skrevet kl. 00:12
Hvor mange stjerner giver du? :

BroncofanDK:
Du kan godt have en bil (også på hvide plader) i et firma uden at du har privat brugsret (og dermed beskatning af fri bil) til den, men den er nok lidt svær at forklare hvis firmaet er på hjemmeadressen, og der skal helt sikkert skrives papirer der "sikrer" at bilen ikke kan bruges privat.

rent praktisk kan man ikke have hvidplade bil i et PMV (eller sågar i alm personlig virk. uden VSO hvad PMV jo ikke kan have)
Man kan garanteret heller ikke lave tro og love på ikke at bruge i personlig virksomhed med bil på adressen
OM man så fanges på at købe og sælge samme dag - er nok anden sag - men et salg over 50 t vil givet være momspligtigt og da PMV jo er uden moms netop grundet lav oms så ville jeg ikke tage den risiko

vh John H

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 17. Dec 07
Indlæg ialt: 1876
Skrevet kl. 00:17
Hvor mange stjerner giver du? :

Cookie - John Hannover:

BroncofanDK:
Du kan godt have en bil (også på hvide plader) i et firma uden at du har privat brugsret (og dermed beskatning af fri bil) til den, men den er nok lidt svær at forklare hvis firmaet er på hjemmeadressen, og der skal helt sikkert skrives papirer der "sikrer" at bilen ikke kan bruges privat.

rent praktisk kan man ikke have hvidplade bil i et PMV (eller sågar i alm personlig virk. uden VSO hvad PMV jo ikke kan have)
Man kan garanteret heller ikke lave tro og love på ikke at bruge i personlig virksomhed med bil på adressen
OM man så fanges på at købe og sælge samme dag - er nok anden sag - men et salg over 50 t vil givet være momspligtigt og da PMV jo er uden moms netop grundet lav oms så ville jeg ikke tage den risiko

vh John H

Hvad er dine tanker hvis det var en normal driftsvirksomhed i en normal selskabsform som IVS, ApS, A/S?

Jeg tænker garantien - hvis der ikke blev lagt fortjeneste på - ville tangere ulovligt udbytte/betaling..

Jeg tænker der må være noget praksis omkring tro og love, der givet kan underkendes meget let hvis man møder en emsig skattemedarbejder.

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46444
Fra  John Hannover Skrevet kl. 00:27
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

BroncofanDK:

Hvad er dine tanker hvis det var en normal driftsvirksomhed i en normal selskabsform som IVS, ApS, A/S?

Jeg tænker garantien - hvis der ikke blev lagt fortjeneste på - ville tangere ulovligt udbytte/betaling..

Jeg tænker der må være noget praksis omkring tro og love, der givet kan underkendes meget let hvis man møder en emsig skattemedarbejder.

tør ikke sige det med garantien - men tror også at hvis man overtog garanti uden at der var en markedsbaseret handel, så ville det være ulovligt-

Hvad tro og love angår - gælder den aldrig juridisk hvis det er ejer der lover sig selv det ene eller andet - det underkendes juridisk generelt altid (fri telefon og andet også) Det kan kun bruges f.eks i forhold til ansat der giver evt tro og love som ejer så har pligt til at kontrollere

vh john H

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 9. Dec 10
Indlæg ialt: 1103
Skrevet kl. 12:55
Hvor mange stjerner giver du? :

 Et salg af bilen får ikke indflydelse på omsætningen, for at det kan få indflydelse på din indtjening skal du have trukket noget fra i firmaet.

Det vi blive en blandet bil, hvor privatforbruget bliver måske 95%, der bliver ikke fri bil da du ikke kan bruge virksomhedsordningen

Du behøver det med salg frem og tilbage, men man kan ikke have en firmabil  ( fri bil )i en enkeltmands. Du er firmaet.

Et PMV er bare et enkeltmands virksomhed der har fået et CVR nr,

læs side vistnok 29

6131.2018_Personbiler_Hvidpladebiler__160218.pdf

 

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46444
Fra  John Hannover Skrevet kl. 14:34
Hvor mange stjerner giver du? :

Hvis han får en regning til sit CVR nr = hans PMV så får han da den omkostning ind i sit CVR regnskab (og trækker den fra så det går helt lige op med det han sælger den til sig selv for) og så bliver der vel en omstning ved at sælge bilen og er den over 50 t så må det vel gøre ham momspligtig

Jeg kunne da godt tænke mog hvis Henrik Koudahl eller Jesper_NL havde tid, om de mener man kan holde den uden for momspiligtig omsætning i PMV ud far, at den i virkeligheden ikke er del af normal drift. Jeg ville frygte at oms over 50 t ville være lig momspigt

Blandet bil kan jeg ikke se det er på andet vis end han ved at eje den privat - enten kan trække % af kørsel fra i form af udgifter til selve driften - normalt for selvstændige ved at bruge statens takster og føre meget nøje køgebog

OM han så kan få CVR nr på regningen og slet ikke bogføre det i firmaet men lade som om det var en fejl, Det skal skal jeg ikke sige. Lovligt er det ikke så formelt skal en faktura til ens CVR da bogføres og salget er så omsætning der tæller med i momspligt grænsen med alt jeg kan se?

Jeg ville ikke rode med det i et PMV kan jeg roligt sige - da man også taber garanti/reklamation ved at den er gået via ens CVR

Venlig hilsen John H

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 5. Mar 06
Indlæg ialt: 2077
Skrevet kl. 15:41
Hvor mange stjerner giver du? :

MadsEG:
De sælger den til CVR nummer så de ikke skal stille reklamationsret på bilen. I praksis vil de blot have CVR/firma som køber på slutseddel/faktura.

Det behøver ikke at hænge sådan sammen. Jeg har selv anvendt CVR. NR. for at få en klækkelig rabat. Med fuld 12 mdr. garanti. Efter hjemkomst omregistreret til mig selv (privat). Og faktura til mig selv privat. Besparelse på 30% dog lidt fortjeneste til mit firma, lagde jeg oveni.

Side 1 ud af 1 (10 indlæg)