Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Printer til plakater - anbefalinger

Side 1 ud af 1 (7 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 3. Apr 18
Indlæg ialt: 158
Skrevet kl. 16:18
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej

Er der nogle, der har forstand på printere og kan fortælle mig hvilken en, der kan klare jobbet i forhold til "almindelige" design-plakater. Altså den type, som man kan købe på diverse webshops. Plakaterne er blandt andet fotos/naturbilleder, så de skal stå knivskarpt - og gerne op til 100 x 140.

Jeg er godt klar over, at det ikke er billigt, men det kunne være rart at have en idé om hvilket prisleje sådan nogle ligger i.

Mvh

Minida Plakater

Moderne grafiske plakater online @ minida.dk. Dansk design og produktion af plakater i høj kvalitet.

Tilmeldt 11. May 18
Indlæg ialt: 27
Skrevet kl. 16:34
Hvor mange stjerner giver du? :
Er ret sikker på de koster mere end du tror.
der er også meget lang vej fra den billigste til den dyreste. Vil gætte på de starter på 50.000 og løber op til 500.000
Tilmeldt 17. Dec 07
Indlæg ialt: 1876
Skrevet kl. 16:50
Hvor mange stjerner giver du? :

Minida-plakater:

Hej

Er der nogle, der har forstand på printere og kan fortælle mig hvilken en, der kan klare jobbet i forhold til "almindelige" design-plakater. Altså den type, som man kan købe på diverse webshops. Plakaterne er blandt andet fotos/naturbilleder, så de skal stå knivskarpt - og gerne op til 100 x 140.

Jeg er godt klar over, at det ikke er billigt, men det kunne være rart at have en idé om hvilket prisleje sådan nogle ligger i.

Mvh

Minida Plakater

Jeg tror det er langt billigere hvis du kan holde dig til en bredde der svarer til A0, hvor Pricerunner vider denne som ser ud til at være den første seriøse https://www.pricerunner.dk/pl/116-3800190/Printere/Canon-imagePROGRAF-iPF770-MFP-L36-Sammenlign-Priser.

Hvis du har behov for at gå op på 1000mm istedet for 841mm så tror jeg at priserne eksploderer!

Fra Allerød
Tilmeldt 28. Mar 05
Indlæg ialt: 3352
Fra  MediaMouse ApS - Trykkeri Skrevet kl. 17:20
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

BroncofanDK:
Hvis du har behov for at gå op på 1000mm istedet for 841mm så tror jeg at priserne eksploderer!


Nemlig. Der er er stort spring i priserne så snart man går over A-formaternes størrelser.

Umiddelbart vil det være f.eks. Epsons printere du bør kigge på. Men når du er oppe i så stort format som du ønsker, så skal du regne med at priserne ligger fra omkring 80.000 kr. og opefter for en ny maskine. Dertil kommer at det ikke "bare" er nok med selve printeren. Du skal også have en dedikeret computer til at styre printeren fra (en såkaldt RIP) og også er bord med skæreunderlag, som er stort nok til at du kan renskære plakaterne på bordet.
Alt efter hvilken printer du køber, så skal der eventuelt også installeres udsugning på printeren og/eller i rummet printeren står i.

Vi har selv 6 storformat-printere stående i MediaMouse - og de er langt fra ligesom de små kontorprintere vi også har stående. De kræver at der er konstant strøm på dem så de kan køre recirkulation hver 4. time, ventilation og så har de også behov for service en gang imellem. 
De printere vi har stående koster fra 130-140.000 kr. og opefter alt efter hvilken en af dem der er tale om. Og hvis et hoved ryger i en af dem (hvilket til tider sker), så koster et nyt hoved imellem 8.000 og 15.000 kr. at få udskiftet. Så du skal køre RIGTIG MANGE plakater, før sådan en maskine kan begynde at tjene sig selv hjem.

MEN - Du kan eventuelt overveje at købe en brugt. En brugt printer som kan køre op i 100 cm. på den smalle led, kan du typisk få for omkring en 40-60.000 kr. brugt.
Men hvis du går den vej, så skal du se printeren køre i virkeligheden og se nogle testprints. For hvis du ender med at købe en printer til f.eks. 60.000 kr., men det så efterfølgende viser sig at den skal have udskiftet nogle printhoveder og dele for 40.000 kr., så er det ikke en god handel.
Jeg kender desværre til nogle stykker som er faldet i den fælde, da de udelukkende har fokuseret på at få en brugt billig printer, og ikke overvejet hvorfor den overhovedet var til salg til så lav en pris.

/Jesper

Tilmeldt 3. Apr 18
Indlæg ialt: 158
Skrevet kl. 13:21
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej og tak for de gode svar :)

Ja, jeg er klar over, at sådan en printer ikke kan erhverves på tilbud til 1500 i Elgiganten. :)

Det var også det prisleje som I skriver at jeg selv havde i tankerne.

Men det er noteret i forhold til Epson. Som med alt andet, så skal der naturligvis regnes på, hvornår det kan svare sig at sætte gang i egen produktion fremfor udlicitering / drop-shipping. Og før man kan regne på dette, skal man naturligvis kende alle priserne.

Mvh.

Minida plakater.

Moderne grafiske plakater online @ minida.dk. Dansk design og produktion af plakater i høj kvalitet.

Fra Århus
Tilmeldt 22. Dec 05
Indlæg ialt: 167
Fra  Illux.dk Skrevet kl. 09:19
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Minida Plakater

Skal det være fine art kvalitet og i de ønskede størrelser vil jeg anbefale P20000 fra Epson. Vi har lige købt 2 mere af dem, så vi nu har 3stk.

Jeg vil dog også anbefale at du starter med at købe plakater ude af huset, hvis du sælger under 10 plakater om dagen, da der ud over købsprisen også er mange løbende udgifter til, service reparation. Og selvom Epson printere er forholdsvis nemme at gå til er der stadigvæk løbende kalibreringer der skal laves for at få printet til at stå knivskarpt.

Ved Illux kan vi tilbyde drop shipment af dine plakater. Vi kan også indramme plakaterne for dine kunder hvilke kan være en væsentlig del af omsætningen i en plakatshop.

Er du interesseret i at høre mere om hvad vi kan tilbyde i Illux kan du skrive til min kollega på

jimmy@illux.dk . Jimmy har lavet rigtig mange aftaler med plakatshop, så mon ikke han kan give et godt setup til dig også.

Venlig hilsen Nees - Business Development Engineer Medejer af Illux A/S, Elefantprint.dk og AntHouse Production.

Tilmeldt 3. Apr 18
Indlæg ialt: 158
Skrevet kl. 14:11
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Nees

Tak for dit input. Dem vil jeg da lige prøve at læse op på.

Korrekt - og jeg vil gerne op på i hvert fald det dobbelt før jeg overvejer at købe en eller flere selv. Udover selve printeren er der jo også tiden i forhold til print og pakning.

Mange tak. :)

Mvh.

Minida Plakater

Moderne grafiske plakater online @ minida.dk. Dansk design og produktion af plakater i høj kvalitet.

Side 1 ud af 1 (7 indlæg)