Jeg har pr 14. maj 1994 startet et anpartsselskab sammen med min tidligere mand på et tidspunkt hvor vi var gift. Selskabet blev startet med fælles midler og en anpartskapital på kr. 200.000. Yderligere er der skudt kr. 100.000 af fælles private midler i selskabet, da vi endnu var gift. Vi er med hver 50% de eneste to anpartshavere i selskabet. Selskabet ejer nogle udlejningsejendomme, har en god friværdi i ejendomme, har en del udskudt skat og giver i det hele taget årligt et fornuftigt udbytte samtidig med at der betales meget af på lånene i ejendommene. Om ca. 6 år vil lånene være indfriet. Der er i øvrigt en fornuftig kassebeholdning i selskabet. Jeg overvejer at lade min eks-mand købe min anpart, således at jeg fremover intet har med selskabet at gøre og at han ejer hele selskabet. Salget forventer ca. april 2008. Jeg har fået oplyst at der vil blive foretaget beskatning som aktieindkomst; 28% op til kr. 93.400 (2 * 46,700 da jeg er gift igen), 43% op til kr. 102.600 og 45% her over. Spørgsmålene er:
|
Se nedenfor