Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Aftale opsigelse

Side 1 ud af 1 (3 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 9. Jan 17
Indlæg ialt: 4
Skrevet kl. 08:50
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej alle.
Jeg har et spørgsmål, jeg har opsagt min aftale hos pågældende firma xxx, omkring service aftale på webshop samt online markedsføring i marts md. Jeg har midtaget en mail retur den gang der står oosigelse af samarbejdet er modtaget og opsagt.

Dog pludselig 1 1/2 månede efter bliver jeg kontakte af en advokat som fastholder et krav fra deres kunde om at jeg skal betale forsat for ydelsen af vedligeholdelse de næste 3 måneder da jeg har opsagt det for tidligt på opkrævnings tidspunkt.

Herunder ses et forretningsbetingelserne, dog skal det siges jeg har aldrig fået en kopi medsendt i min aftale af betingelserne ud over telefonisk at jeg kun var bundet af den betale periode på 3 måneder og frit kunne stoppe aftalen.

I min optik er jeg ikke bundet af en aftale fremadrettet da min faktura som der er betalt kun er beskrevet af fakturaen gælder for jan - feb - marst 2018. Og aftalen er opsagt 10 marts.

Nogen med lidt jura viden som kan give input

-----

1.0 - Der er som udgangspunkt ingen bindingsperiode for de løbende samarbejdsaftaler, dog bindes kunden for den forudbetalte periode jf. pkt. 1.8.

1.8 Har kunden indgået en samarbejdsaftale med xxx vil det fremgå af tilbuddet, hvor lang tid der faktureres for. Som udgangspunkt faktureres vedligeholdelse og webhotel 12 måneder ad gangen og online markedsføring 6 måneder ad gangen.

2. 1 - Enhver samarbejdsaftale kan frit opsiges af begge parter skriftligt med 1 måneds varsel til den første hverdag i en måned, der ikke er dagen før en helligdag, eller med en 1. måneds varsel frem til ny betalingsperiode jf. pkt. 1. 8 og 1. 0

Tilmeldt 4. May 18
Indlæg ialt: 27
Skrevet kl. 09:05
Hvor mange stjerner giver du? :
Din beskrivelse er lidt uklar, men som jeg læser det, er du bundet på en fortløbende aftale, hvor bindingen er 3 måneder af gang.
Hvis igangværende binding er marts, april og maj, og du har opsagt aftalen 10. marts (1. april + 1 måned varsel), er du forpligtiget til at betale for resten af bindingstiden.
Med andre ord skal du betale for marts, april og maj måned.

Hvis virkningsdagen (1. + 1 måneds varsel) for opsigelsen falder ind i en nye 3 måneders aftaleperiode, skal du forvente også at skulle betale for disse 3 måneder.

---
Virksomheden du har indgående aftalen med, er ligeledes forpligtiget til at levere i den tid, såfremt du ikke har bedt om andet i din opsigelse af aftalen.
Fra Hellerup
Tilmeldt 21. Oct 15
Indlæg ialt: 619
Fra  jur.afd.dk ApS Skrevet kl. 12:49
Hvor mange stjerner giver du? :

Ifølge det jeg får ud af dit indlæg, har du indgået en aftale som gælder 3 måneder af gangen.

Denne aftale kan opsiges med 1 måneds varsel inden udløbet af 3 måneders perioden.

Du har betalt for jan, feb og marts og hvis aftalen skulle ophøre efter udløbet af betalingsperioden, skulle du have opsagt inden udgangen af februar, fordi der så er 1 måned til udløb af betalingsperioden.

Opsiger du først 10.marts, er du allerede inde i en ny betalingsperiode, således at du er bundet og skal betale for april, maj og juni.

Hvis du vil undgå retslig inkasso, så betal, og anmod om en bekræftelse på at aftalen herefter er opsagt af dig og ophører ved udgangen af juni måned.

Mvh

Jørgen

juridiskafdeling.eu v/pens. advokat og erhvervsmægler yder

retshjælp og alle former for juridisk rådgivning til erhverv. Se mere på www.juridiskafdeling.eu

Side 1 ud af 1 (3 indlæg)