Meta beskrivelser er noget, som Google ofte tilpasser til den søgning der foretages, hvis de vurderer at den der er skrevet ikke passer perfekt til søgningen. Det er helt normalt at de tager udgangspunkt i noget af teksten på hjemmesiden, i stedet for at vise den meta beskrivelse der står som meta tag.
Derudover tester Google jo meget, så man må i dag forvente at det varierer hvad der vises af meta beskrivelser i søgninger, alt efter tidspunkt og hvilken bruger der søger.
Hvis du har brug for at læse mere om sidetitler og meta beskrivelser, så har jeg skrevet en komplet guide til det på riismedia.dk :-)
Laver systematisk leadgenerering med LeadMotoren - til B2B SaaS, konsulenter og IT virksomheder der vil skalere op.
Google er begyndt at vise den meta beskrivelse de selv synes bedst om :) Det gør de også med title tags og lignende, så det skal du ikke tage så tungt.
Google gør som det passer dem, dog er det altid en god ide at få lavet en god metabeskrivelse og titletag, som man ofte kan være heldig at få vist, men desværre langt fra. Google tilpasser begge ting i forhold til hvad der bliver søgt og i forhold til hvad der ellers står på siden.
Hans Meyer https://net2skilte.dk - Alt i gadeskilte, roll-up, klaprammer, messediske, brochureholdere