Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Falske Facebook-anmeldelser?

Side 1 ud af 1 (3 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 3. Apr 18
Indlæg ialt: 158
Skrevet kl. 12:33
Hvor mange stjerner giver du? :
Hej

Hvordan forholder I jer til anmelderser på Facebook, der er decideret falske? Brugere, der ikke er kunder på nogen måde, men udelukkende har til hensigt at skabe et dårligt ry vedrørende jeres firma? Dette kunne eksempelvis være en konkurrent, der bruger "beskidte tricks".

Et af mine firmaer er desværre udsat for det lige pt - og selvom den almene kunde nok godt kan se, at det er helt hen i vejret hvad der bliver skrevet, så kan det stadigvæk skabe tvivl eller give et dårligt førstehåndsindtryk hos kunden.

Jeg har naturligvis anmeldt anmeldelserne via Facebook - men hjælper dette overhovedet? Jeg mindes aldrig nogensinde at have hørt fra Facebook vedrørende noget somhelst.

Mvh

Moderne grafiske plakater online @ minida.dk. Dansk design og produktion af plakater i høj kvalitet.

Fra 2840
Tilmeldt 31. May 05
Indlæg ialt: 418
Skrevet kl. 12:55

Hejsa,

Jeg har ikke oplevet dette på Facebook men har 2 gange oplevet at konkurrenter har givet mig én stjerne på Trustpilot med henvisning til at de synes jeg gør det forkert i forhold til lovgivning mv. (driver en anden type forretning end de gør). Begge gange har jeg tilbagevist dette og fået anmeldelsen slettet.

Problemet med falske anmeldelser er at de skader rigtig meget da hr. og fru. Jensen ikke læser indholdet af dem alle men hurtigt forholder sig til den samlede score. Derudover så er problemet at de negative anmeldelser også afspejler sig på din Google My Business profil og måske/måske ikke har en betydning i din rankering på Google.

Summen af dette er selvfølgelig at du skal få gjort noget ved de falske anmeldelser uanset hvor de kommer henne. 

Når det så er sagt så ser jeg også eksempler på at konkurenter, som kun lige er vågnet op til den digitale tidsalder og kan se at andre har mange anmeldelser, hurtigt få en masse falske positive anmeldelser på deres egen forretning, hvilket er rigtig svært at få gjort op med. Det er dog sindssyg irriterende at se på når man ved de er falske og man selv har en 100% clean strategi som tilmed er godt bedømt. 

Tilmeldt 3. Apr 18
Indlæg ialt: 158
Skrevet kl. 18:47
Hej Pilde

Ja, Trustpilot har jeg også været udsat for noget lignende på. Der havde jeg også held til at få dem slettet, idet de ikke overholdt nogle af retningslinjerne for Trustpilot.

Det er bare underligt, at man ikke kan skrive direkte til nogen på Facebook. Jeg betaler alligevel 10.000+ hver måned i annoncering, så en lille smule service kunne man vel godt forvente. :)

Moderne grafiske plakater online @ minida.dk. Dansk design og produktion af plakater i høj kvalitet.

Side 1 ud af 1 (3 indlæg)