Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Dagpenge og selvstændig virksomhed

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 24. Apr 18
Indlæg ialt: 1
Skrevet kl. 15:36
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej.

En der har erfaringer med hvordan ens udbetaling af dagpenge bliver udregnet, samtidig med at der drives en virksomhed som bibeskæftigelse?

Og hvordan er det med kontrol af de timer der oplyses man har arbejdet på det? Lad os sige jeg vil drive en lille webshop og oplyser at jeg arbejder 1-2 timer på det ugen?

 

Fra Aarhus
Tilmeldt 1. Dec 09
Indlæg ialt: 481
Fra  GamerMus.dk Skrevet kl. 17:21
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej pkztar,

Det er lidt en jungle når det kommer til dagpenge og det at være selvstændig. Jeg har selv nogle år tilbage stået i samme situation og jeg måtte krybe til korset og booke et møde med min fagforening for at høre hvordan og hvorledes.

Det jeg fik fortalt dengang var i princippet at det antal timer jeg arbejdede for min virksomhed var det samme antal timer jeg ville få mindre udbetalt i dagpenge. Der er sikkert en masse der har ændret sig selv så jeg vil helt sikkert anbefale at du ringer til din fagforening og booker et møde eller tager den over telefon med dem. Så er du sikker på du får den bedste og den nyeste version af regler og love.

Håber det hjalp lidt. Smile

Med venlig hilsen,
Daniel.

Find den gamer mus der passer til dine behov.

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46428
Fra  John Hannover Skrevet kl. 17:25
Hvor mange stjerner giver du? :

Der sker krone til krone modregning MEN om a-kassen godkender bi-indkomst og supplerende dagpenge ved webshop som de jo har mere end vanskeligt ved at kontrollere timer for, men omvendt måske ved kan køre uden for arbejdstiden er nok et ?

Har du fået ok så er det også dem der let forklarer timeroptælling og modregning

vh John H

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 10. Feb 18
Indlæg ialt: 10
Skrevet kl. 16:06
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej,

Det er meget meget nemt, og tager få minutter. Når du udfylder dagpengekortet så krydser du af hvor mange timer du har arbejdet i din virksomhed den pågældende måned.

Og så får du det mindre udbetalt i dagpenge.

Men du skal oplyse alt til din a - kasse, og spørge dem om godkendelse før du kan starte.

Mvh O

Fra Årslev
Tilmeldt 17. Jun 07
Indlæg ialt: 254
Fra  KH Finans Danmark ApS Skrevet kl. 16:50
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej.

Hvis du allerede har fået godkendt selvstændig bi-beskæftigelse samtidig med dagpenge, så skal du blot oplyse den tid du bruger på virksomheden, på dit dagpengekort. Der afregnes minutvis - og du skal naturligvis oplyse AL den tid du bruger, også selvom du ikke tjener penge på det (det kunne eksempelvis være bogføringsarbejde o.lign.).

Som udgangspunkt er det et system bygget på tillid ligesom så meget andet (bl.a. vores skattesystem). Så jeg vil umiddelbart antage, at din A-kasse vil betragte de timer, som du indberetter, som korrekte og oprigtige. 

Mvh. Kasper

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)