Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Har du sagsøgt Trustpilot, på hvilket grundlag?

Side 1 ud af 2 (11 indlæg)
Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 16:33
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Amino
Inde på Trustpilot og mange andre steder på nettet, kan man læse om folk der truer Trustpilot efter en dårlig anmeldelse.
Det er især inde under Trustpilot's anmeldelser over deres eget site, at man kan læse om folk der truer med advokater osv.

Jeg kunne rigtigt godt tænke mig at høre om nogen har sat advokat på trustpilot, og hvad var udfaldet? på hvilket grundlag blev der "sagsøgt". Tabte du sagen?
Jeg kan nemlig ikke finde en eneste sag på nettet og sådan som jeg læser de sager der findes, er det Firma mod Anmelder og ikke Firma mod Trustpilot.

Fra 4261
Tilmeldt 14. Feb 09
Indlæg ialt: 4212
Fra  RÅD & MAL Skrevet kl. 17:18
Hvor mange stjerner giver du? :

Hejsa Pbille

Jeg har haft advokat på Trustpilot.

Og advokat Allan Ohms, Roskilde forbereder et gruppesøgsmål (på vegne af flere). Wink

Du er velkommen på Tlf. 29 26 36 96.

Og du skal huske på at forældelse indtræder ved injurier m.m. allerede efter ½ år  Wink

Hvor den "normale" er 3 år (fakturaer m.m.).

Ja selvfølgelig mord forældelses aldrig Wink

Tilmeldt 27. Nov 17
Indlæg ialt: 36
Skrevet kl. 17:26
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg tror desværre aldrig der er nogen der har turdet/haft råd til sådan et søgsmål. Men det ville være super interessant, om ikke andet så lave et gruppesøgsmål. Jeg er frisk Wink

Jeg har selv klaget til Trustpilot over nogle falske anmeldelser, men Trutpilot siger at jeg selv skal tage kontakt til de falske anmeldere og bede dem rette fejlen! Da Trustpilot selv mener de intet ansvar har for hvad der står på deres side! (Den tvivler jeg på vil holde i retten)

Trustpilot forlanger som minimum betaler 1000kr + moms pr måned for at linke til sine anmeldelser på Trustpilot. Kunne man ikke under sine egne forretningsbetingelser på sin hjemmeside skrive noget med at "hvis nogen linker direkte til vores hjemmeside uden vores samtykke så er vi i vores gode ret til at sende en faktura på 1000kr pr dag/måned i godtgørelse"

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 17:38
Hvor mange stjerner giver du? :

Tak for svarene. 
Det er ikke til mig personligt eller som firma, altså jeg har intet i klemme hos Trustpilot. Jeg ville gerne vide om hvor vidt nogen overhovedet havde "vundet over" Trustpilot og om de kunne gøres ansvarlige for indhold, som er slået op af brugerne.

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46427
Fra  John Hannover Skrevet kl. 17:45
Hvor mange stjerner giver du? :

umiddelbart synes der ikke at ligge fuldbyrdede domme mod TP men der er jo masser af domme for personer der har givet falske anmeldelser - injurier osv - men JEG kan i alle fald ikke finde domme som ER afsagt og har dømt TP for f.eks. ikke - f.eks - at fjerne injurier/viderebringe dem Men ja dunne være spændende hvis nogen har en henvisning til en konkret dom MOD TP

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 18:01
Hvor mange stjerner giver du? :

@John
Jeg kan heller ikke finde en eneste sag på nettet hvor det er firma direkte mod Trustpilot.

Hvis det var sådan, at nogen havde vundet over Trustpilot, så ville det sætte en grusom præcedens på nettet og blive dybt problematisk for alle websites, hvor en bruger, i vrede, kunne finde på at skrive injurier mod et firma.

Især Glassdoor, som nu også findes i Danmark, på deres hjemmeside er der anmeldelser af firmaer, skrevet af tidligere og nuværende medarbejdere. Der kan både komme forretningshemmeligheder og injurier, direkte personangreb osv.
https://www.glassdoor.com/Reviews/Danske-Bank-Reviews-E10384.htm

@Ib Abildgaard
Jeg glæder mig til at høre mere om gruppesagsmålet, håber du vil holde tråden opdateret!

Tilmeldt 24. Jun 07
Indlæg ialt: 14993
Fra  Cosmos Co Customfit.eu Skrevet kl. 19:32
Hvor mange stjerner giver du? :

pbille:

Tak for svarene. 
Det er ikke til mig personligt eller som firma, altså jeg har intet i klemme hos Trustpilot. Jeg ville gerne vide om hvor vidt nogen overhovedet havde "vundet over" Trustpilot og om de kunne gøres ansvarlige for indhold, som er slået op af brugerne.

De kan ikke gøres ansvarlig, med mindre det f.eks krænker ophavsretten (ret usandsynligt), eller hvis der er groft sprogbrug eller injurier. Men her skal TP først gøres opmærksom på problemet, og hvis de ikke retter ind, så kan man stævne dem.

Som udgangspunkt er det brugeren, som har postet anmeldelsen, som er ansvarlig for indholdet, dvs ytringerne og evt påstande...

Billige designer Solbriller hos Customfit.eu

Tom Ford Solbriller -- Lacoste -- Carrera - Oakley - Chloe mm. Alt er på lager! Leveringstid 1-3 dage til DK.

Naturprodukter fra Cosmos Co. Argan olie - Kaktus olie - Grønt ler mm.

Link til Amino ekspertbloggen, hvor jeg skriver om lidt af hvert...

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 20:10
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg har kun kunne finde én type sag på nettet omkring emnet. Det er hvor et firma har stævnet et website for at få udleveret IP-adresse på en anonym anmelder, som har skrevet injurier. Websitet har så efterfølgende udleveret alle data på personen, som har skrevet anmeldelsen.


Fra 4261
Tilmeldt 14. Feb 09
Indlæg ialt: 4212
Fra  RÅD & MAL Skrevet kl. 23:50
Hvor mange stjerner giver du? :

pbille:
@Ib Abildgaard

Jeg glæder mig til at høre mere om gruppesagsmålet, håber du vil holde tråden opdateret!

Wink Ja det vil jeg forsøge.

Og jeg mener også der er en enkelt dom omkring Trustpilot.

Man skal også være opmærksom på, at de fleste henvendelser til Trustpilot og fra dem. Foregår som en robot.

Man skal have dem til manuelt og behandle Wink

Det fik min advokat og undertegnede dem til

Og vi fik fjernet og modereret ukorrekt indhold.

Man skal også være opmærksom på, at netop Trustpilot og andre er også underlagt Forbrugerombudsmandens regler omkring brugeranmeldelser på nettet Wink

Og derfor skal ,man også være opmærksom på hvem man "går løs på". Og de tilhørende forældelsesfrister Wink

Har ikke mere tid p.t. Men "støder til ". Og der findes også en Facebook gruppe omkring Trustpilot. Og på samme måde på Linkedin.

 

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 13:38
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

@Ib

Ok I fik Trustpilot til at gennemgå alle anmeldelserne for at fjerne robot-anmeldelser.
Interessant, tak for info.

Side 1 ud af 2 (11 indlæg)